heyzz…
ik vroeg me af waarom vele van ons zo weg zijn van turkije
vind je het bijvoorbeeld gewoon een geweldig vakantieland, heb je er een vriend(in) en ben je zelf turks…
ik hoop dat dit topic is toegestaan…hans?
groetjes
filiz
heyzz…
ik vroeg me af waarom vele van ons zo weg zijn van turkije
vind je het bijvoorbeeld gewoon een geweldig vakantieland, heb je er een vriend(in) en ben je zelf turks…
ik hoop dat dit topic is toegestaan…hans?
groetjes
filiz
ik ging naar Turkije om mijn vooroordelen weg te werken, hoorde van iedereen dat het er zo fantastisch moest zijn. Tja toen werd ik ook nog eens verliefd op een Turk. Moet zeggen dat de toeristische plaatsen me nu niet zoveel meer doen. Maar de prachtige bergen, natuur en cultuur de vriendelijkheid van de mensen en niet te vergeten het heerlijke eten doem mijn hartje toch ook wel sneller kloppen. Maar zonder mijn vriend was ik nooit verder gekomen dan de toeristische plaatsen en had ik dat vast allemaal nooit geweten…
I love Turkey!!! en Özgür natuurlijk…
Liefs Linda
:o ik vind turkije prachtig mooi land leuke mensen ik ga dit jaar naar side in oktober heb ik al een paar keer een vraag over gesteld maar krijg er nooit antwoord op vind ik niet leuk weet jij hoe side is en wat ik daar beslist moet zien? en kent iemand ook hotel belinda? :lol:
Tja waarom Turkije…Toen we er voor het eerst naartoe gingen hadden we geen idee wat we konden verwachten. We hadden al veel verhalen van anderen gehoord en waren toch wel erg nieuwsgierig geworden. Na deze vakantie willen we niet meer anders, wat een ge-wel-dig land. De sfeer die hier hangt vind je niet snel ergens anders, het is voor mij gewoon een op en top vakantiegevoel. Elke keer voelt het weer een beetje al thuiskomen als we Alanya weer binnenrijden. Geweldig om alle bekenden weer te zien en lekker bij te kletsen. Natuurlijk zijn de ‘standaarddingen’ heerlijk: shoppen, zonnen, uitgaan, terrasjes pakken, afdingen, excursies enz enz. Elk jaar proberen we in ieder geval één keer naar Turkije te gaan, is echt een verslaving geworden
Ps @Misspiggy, volgens mij zijn er hier best een aantal topics waarin Side wordt behandeld. Doormiddel van de zoekfunctie kom je zo op de topics terecht waar Side in voor komt…
Groetjes, Diamond
Ik ging 2 jaar geleden naar Turkije omdat vrienden van mij zijn geweest en er helemaal weg van waren. Ik wist nog niet waar ik op vakantie zou gaan, dus heb ik samen met een vriendin 2 weken naar Alanya geboekt. Was heel erg leuk.
Het jaar daarna ben ik naar Marmaris geweest en sindsdien helemaal weg ervan. De mensen, gastvrijheid, natuur en uiteraard ben ook ik verliefd geworden op een Turk, wat me soms tot vandaag toe verbaasd! Dit jaar ga ik er lekker voor een halfjaar heen, denk ook een beetje reizen naar andere plekken, maar voornamelijk voor mijn vriend.
Groetjes, Magda
ik zal zelf ook ff zeggen waarom ik turkije zo geweldig vind…zoals de meesten van jullie al zeggen hangt er gewoon een geweldige sfeer in de touristen plaatsen. de gast vrijheid van de mensen vins ik ook helemaal top. in een ander land is dat niet zo.
ook de rijke cultuur van het land vind ik prachtig…
de pamukkale…zoo mooi!!! ook moskees bezichtigen vind ik geweldig…
daarbij is mn vader turks…daarvan mn turkse naam…en dat maakt het ook altijd zo leuk om in turkije doopr de straten te lopen…als iemand mn naam toevallig hoort…beginnen ze meteen vragen te stellen, hoe ik er aan kom ed…
heerlijk land: turkije
groetjes
filiz
Het Land is fantastisch, de mensen geweldig, de natuur prachtig, het eten heerlijk, dus wat heb je meer nodig om het er zo naar de zin te hebben??
Wij gingen 15 jaar geleden erheen, een last-minute reis, en ik zag het niet zitten, mijn wettige (v)echtgenoot wel, en dus ik mee!! FANTASTISCH!!!
Nog 1 keer naar Marroko geweest(wilde weten of mijn vooroordelen daar ook werden weggenomen, nee dus) en nooit meer weg geweest!!
Dit jaar misschien ergens anders heen, omdat we ook meer willen zien, maar minstens 1 keer per jaar ff bijtanken in dat fantastische land!!!
Nog 5 dagen(als het 24.00 uur is geweest)JOEPPIE!!!
Annemiek
mijn ouders haden beloofd dat we op vakantie zouden gaan in de meivakantie maar dat ging dus mooi niet door omdat mijn zusje meer weken had. daarom gingne we naar turkije toe. eerst wou mijn moeder er nite hene maar ik wou er al gelijk heen dus zijn we maar gegaan . nu willen we weer alleen moeten we weer sparen. :blink:
Wat trekt me zo aan hier te blijven wonen ???
GEWOON ALLES…Turkije is een tof land, lieve mensen, gezellige sfeer, mooi weer, altijd vakantiesfeeer, geen stress of druk doen, gewoon leven van de ene dag in de andere. Wat er vandaag niet is komt morgen wel…of overmorgen.
Langzaam aan zullen de turken zeggen. Yavas ,yavas…dus langzaam ,langzaam . Wat voor een mooier leven kan je dan inbeelden ???Dan te leven in Turkije.
Groetjes uit mijn geliefde turkenmand,
Franka
Wij zijn in 1999 voor het eerst naar Turkije gegaan. We gingen dat jaar voor het eerst sinds jaren weer op vakantie. Ik ging reisboeken bekijken en kwam al gauw op Turkije.
Dat jaar zijn we Marmaris geweest, 2000 naar Kusadasi en vanaf 2001 gaan we eigenlijk altijd naar Alanya.
Het is zo’n mooi land, hele vriendelijke mensen, heerlijk eten. Net wat Diamond zegt het is een soort thuiskomen als we naar Alanya rijden… Het is een soort verslaving geworden… :rolleyes:
Dit jaar gaan we voor het eerst 2x naar Turkije. 3 juni met zijn 2en een weekje naar Kusadasi en op 9 augustus met onze dochter van 18 jaar weer naar Alanya…
Ik ben allebie de vakanties al aan het aftellen… Heerlijk zo’n verslaving…
groetjes Jacqueline
Ook ik zal even laten weten waarom IK turkije zn mooi land vind enzo…
Naja om te begin het weer haha altijd mooi meegenomen…
De gastvrijheid van de turken…gwoon helemaal geweldig…
Hier zou je het gwoon niet zo snel meemaken…
De natuur is daar gwoon super mooi…
Het eten is superlekker…
Als je tegen mij het woord tukije zegt begint mijn fantasie helemaal op hol te slaan…
maar gelukkig ben ik morgen in mijn droomland…
Kan niet w88!!!
groetjes yvonne
Tja, ach mijn zus gung hier al een aantal keren heen en ik dacht, waarom nou niet. Ik had een fantastische mooie caravan met alle denkbare luxe aan boord, splinternieuw en heel groot, maar geen zin om weer naar Frankrijk te gaan. Dus mijn man zei, boek dan iets leuks en dan gaan we een keer naar een appartementje ofzo. Zo gezegd zo gedaan, internet op zoeken en een appartementje in Alanya geboekt, leuk!
Tenminste dat dacht ik, tot dat manlief thuis kwam., WAAR gaan we heen, nee echt niet toch, je maakt een geintje? Nee we gaan echt, leuk?!?
Voor we vertrokken waren we al overboekt en moeste nwe naar een appartement dat er niet uit zag, maar we wilden niet naar een hotel, dus moesten we wel!
Aan gekomen in Alanya, na een bustocht van 6 uur!!! (vele mensen waren overboekt en wilden de bus niet uit) kwamen we dan eindelijk aan in ons appartementje…
We keken uit op een straatje dat erger was de een straatje uit de amsterdamse pijp, waar hij op dat moment nog werkte, en we waren allebei niet echt gelukkig.
Maar we konden elkaar toch opbeuren om er zelf iets leuks van te maken.
En dat ging geweldig we kregen een ander appartement, met beter balkon en uitzicht,en we gingen langzaam genieten, van het land, het eten, de vrezelijk vriendelijke mensen, de hammam, van alles! Later waren we ziek dat we weer naar huis moesten. Jammer genoeg konden we in de herfst niet nog een keer omdat de dagen op waren anders waren we na 6 weken terug gegaan!
Dit speelde zich af in de zomer van 2001, nu zijn we inmiddels 5 keer in Alanya geweest, 1 keer marmaris en 1 keer kusadasi,en… over5 dagen gaan we weer naar Alanya, en ook weer naar dat akelige appartementje waar we met een mazzeltje terecht gekomen zijn, toen we nederland overboekt werden!!!
Moet trouwens er niet aan denken wat er gebeurt was als we naar het andere gebracht waren, want dat is in onze ogen helemaal niets!!!1
Kortom…verslaafd voor de rest van ons leven!!! :blink:
Hoi Turkije liefhebbers,
Drie jaar geleden ben ik voor het eerst naar Turkije (marmaris) geweest. Eerst maar eens een weekje proberen. Als het niet zou bevallen zou ik gewoon nooit meer gaan. Maar vanaf minuut 1 op turkse bodem was ik verkocht. Ik vond het echt geweldig in alle opzichten. Sindsdien ben ik daar nog 2x geweest en volgende week ga ik dus voor de 4e keer. Mijn man gaat nu voor het eerst mee naar Turkije, Marmaris dus, en ik hoop en ga ervanuit dat hij het net zo leuk vind als ik. Ondertussen heb ik in Marmaris wat mensen leren kennen, mijn vaste koffie adresje, vast terasje enz. Ik kan bijna niet wachten om al die ontzettend aardige mensen weer te zien…Nog 8 nachtjes slapen!
Voorlopig ben ik daar nog niet uitgekeken en hoop er nog heel vaak heen te gaan.
groeten, Marjan
Hoi Filiz,
Vrienden van mij kwamen al jaren in Turkije en waren altijd dolenthousiast.
Mijn nieuwsgierigheid werd ook geprikkeld en een aantal jaren geleden ging ik samen met m’n zus. Het beviel ons zo goed. later ging onze andere zus en onze moeder ook nog mee. Fantastisch is dat.
Het land is erg mooi, de bevolking erg aardig, de cultuur spreekt ons aan, ook de temperaturen zijn zeer aangenaam.
De laatste paar jaar zitten we steeds in Side, omdat we daar ook vrienden hebben gekregen en die zoeken we steeds weer op.
Over 12 dagen vertrekken we, met z’n vieren weer een weekje naar Side en zitten dan in het Hera Hotel, een heerlijke locatie.
Turkije is een land waar je altijd zou willen zijn.
Çok Selamlar, Fransijn.
:wub:
Mijn vader had van de erfenis van zijn vader een flink bedrag gekregen en hij wilde al eeuwen een keer met ons gaan vliegen ergens heen, en nu kon hij dat betalen. De keuze was tussen Turkije, Egypte of Tunesië. Het werd dus Turkije.
Toen ik daar was, ik vond het meteen al een prachtig land. Bloedheet was het, maar toen we naar het hotel reden, het landschap vond ik echt heel mooi, tja, je zag ook krotten naast de weg dat was wel wat minder. Naja, toen we daar kwamen kreeg ik ook een vriend. Dat heeft zeker een rol gespeeld. Ik ben toen we thuis waren heel veel over Turkije gaan lezen. Over de geschiedenis, cultuur, taal. En over de Islam. Ik vind het gewoon ontzettend interessant. Heb het altijd al gevonden hoor. Ik wilde ook of geschiedenis, archeologie of klassieke talen toen gaan studeren. Het werd klassieke talen en toen kregen we dus nog meer informatie over turkije in de oudheid, toen het nog klein azie genoemd werd. Tja, en nu ben ik dus gewoon helemaal gek van turkije, ben de taal aan het leren, ben er meerdere malen geweest en dat land is het gewoon helemaal. Ik voel me er prima thuis.
Turkije is ALLESSSSS… Turkije is mijn droomland en ik ga daar over twee jaar zeker wonen want dan heb ik daar werk als het goed is … Ik ben zooooo asik op Turkije… (verliefd) Echt waar, ik luister alleen maar turkse muziek, ik doe er alles aan … Ik voel me echt turks maar dat komt ook omdat ik een paar broers daaar heb zitten…geen echte broers maar wel vrienden die zich broers noemden van mij . Fantastisch toch? Dat je na zon korte tijd al zoveel van mensen kan houden omdat je dezelfde intresses deelt en blah blah ik word gewoon helemaal gek van dit Nederland, ik wil weg!! Ik wil zon, lekker eten, leuke turkse vriend, werken in Turkije, ik wil lekkker klein appartementje in Turkije, bij Alanya het leifst want daar wil ik gaan werken… En elke keer als ik een dag vrij heb wil ik gaan duiken, want dat is helemaal mijn hobby
Ik ben er nog nooit geweest.Maar nu ik dit allenmaal lees denk ik het moet er maar een keer van komenLeuk om zoveel goede dingen te horenover zo;n
groot land.Onze kinderen zijn er wel geweest en zeggen je moet het doen.
Daar ga ik dan eens tijd voor inruimen.Wie weet tot die tijd zal ik me er eens in verdiepen. Fijne tijd iedereen en geniet ze.!!! B)
Daar zullen jullie Nel en Foppe, geen spijt van krijgen.
Wij zijn 2 jaar geleden voor het eerst naar Alanya geweest en gaan dit jaar weer. Gaan in Mei en weekje en dan in Half September ook nog een week. Zouden eerst naar Side gaan, maar bij nader inzien toch maar weer naar Alanya.
Hebben op een leuke aanbieding gereageerd. Wij gaan in Mei met OAD en in September met Gomundo. Moet je maar eens op die site kijken, staan hele leuke aanbiedingen op.
Ps. Oja en doen in Augustus ook nog een weekje Spanje. Dus het kan niet op!
Mvg, Roanna.
net terug uit side…
nu weet ik weer waarom ik turkije zooo geweldig vind!!!
groetjes
filiz
side? hoe was het? owwww mis het zooo