Waarom naar Turkije?

Ga je al jaren en jaren elk jaar weer terug naar Turkije?
of ben je net voor het eerst geweest?

we weten allemaal waarom we telkens weer terug gaan, maar

wat is de reden geweest om ooit voor het eerst naar Turkije te gaan…?

We wilden een keer iets anders, en ik wilde graag weer een keer vliegen. Doordat de kosten voor die reis toen vrij laag waren, hebben we voor Turkije gekozen…

ikke wilde weg weg weg
en turkije was zo ongeveer het enige betaalbare voor wat ik zocht!

heb er absoluut geen spijt van gehad… off course

Allereerste keer was in november 2000 voor een weekendje Istanbul. Dat was een personeelsuitje dus niet iets wat door mijzelf geboekt was. In december 2002 8 dagen naar Belek geweest met een vriendin van me. Die wel zelf geboekt en de reden was dat we een luxe hotel wilden voor een leuke prijs. En die vonden we toen in Turkije (Rixos Belek, bestaat nu niet meer, is nu hotel Ascha).

Nu inmiddels in totaal 8 keer in Turkije geweest in diverse plaatsen en 18 augustus voor de 9e keer naar Side :zon02:

Na jaren alle costa’s in Spanje te hebben afgestruind wilde ik iets anders, mijn hub was er niet zo voor om europa te verlaten…en eerlijk is eerlijk 9 jaar geleden was Turkije anders als nu, en ze moeten daar oppassen dat het geen tweede Benidorm wordt, maar nog steeds ga ik met veel plezier naar dat heerlijke warme, vriendelijke land, over 4 weken vertrek ik er weer naar toe, en als ik dan de luchthaven uit kom, dan ruik ik Turkije heerlijk.

mmmm
personeelsuitje had ik nog niet aangedacht
wel een heeeeel leuk uitje! dat hebben wij nou nooit (bowlen - in Nl offcourse)

Ik werk bij een touroperator dus dan gaan dat soort dingen ook wat makkelijker :biggrin: Maar moet zeggen dat we sindsdien ook nooit meer zo’n leuk uitje hebben gehad hoor

Na jaren lang met mijn ouders op vakantie te zijn geweest.
Ging ik met een vriendin op vakantie.
Eigenlijk hebben we verschillende landen opgeschreven en toen geprikt.
En ja toen… naar Turkije.
En nu niet meer uit dat land weg te slaan. hahahaha
Alhoewel er vele landen op mijn lijstje staan.

Groetjes

Mijn eerste keer turkije ging ik met mijn ouders…Nou goede keus van hun want heb er een verslaving aan overgehouden

Mijn eerste keer Turkije was samen met mijn moeder. Mijn ouders waren al vaker geweest. Mijn moeder en ik wilde samen een weekje weg en toen heb ik een agentenaanbieding (ik werk op een reisbureau) geboekt naar Alanya op aanraden van mijn moeder. Inmiddels ben ik al 16 keer in Turkije geweest en heb ik heel wat verschillende plaatsen gezien.

Ik ben 5 jaar geleden voor een Turkse baas gaan werken. Mijn vriendin was al helemaal into turkije( die was er imiddels al 8x geweest), enhefft mij toen gevraagd of ik een keer met haar op vakantie wilde gaan.
Nou daar hofde ik geen 2x over na te denken hoor. Nou ja de rest is bekend. Iemand tegengekomen en hopelijk zijn we over een niet al te lange tijd samen. In Turkije welteverstaan!!!

Groetjes Rachel

De 1e keer was is samen met mijn moeder en toen kwam ik tot de ontdekking wat een heerlijk land het is.

Hubbie wilde last minute, in 1989… en dus wij in de boeken op een reisbureau(zo ging dat toen, geen internet he!) en daar kwam Alanya in voor…ikke wilde niet, hij wilde alleen nog maar daar heen…

Uiteindelijk wil ik niet anders, en moet ik hem ompraten omdat hij het ong gezien heeft :hihi:

We hadden gehoord van de AI formule en dat leek ons wel wat, zeker voor een gezin met kinderen. Niet de hele dag gezeur om drinken en zo. Turkije was toen een van de weinige landen die dat voor een redelijke prijs aan bood. Zo zijn wij uiteindelijk in Bodrum terecht gekomen en nu 6 jaar later vind ik het nog steeds een geweldig land

De eerste keer was voor mij samen met mijn vader en zijn vrouw. Zij wouden mij graag Turkije laten zien en ik was verkocht!

Na paar keer goede verhalen te hebben gehoord. Hebben mijn ouders besloten om in 2000 samen met de kinderen voor het eerst naar Turkije (alanya) te gaan. Tja en nu nog steeds niet weg te slaan uit Turkije.:slight_smile:

ong 6 jaar geleden met me ouders naar dalyan geweest, sinsdien gaan we nergens anders heen. dit jaar thuis maar volgend jaar weer, en daarna,en daarna, en daarna enz.

In 1980 vroegen Turkse vrienden in Nederland ons om mee te gaan naar Turkije. We konden logeren in het huis van hun dochter. Die woonde bij de ingang van het Millipark in Guzelcamli bij Kusadasi. Dit werd een vakantie om nooit te vergeten. Wij zijn met de auto er naar toegereden. Wat we toen allemaal wel niet gezien hebben. Kusadasi was nog een klein vissersdorp. Toeristen kenden ze bijna niet. We hebben alle toeristische bezienswaardigheden bekeken va Kusadasi tot Pamukale en Bodrum. En veel bij familie van onze vrienden thuis geweest. Dus een heel andere cultuur meegemaakt.Daarna gingen we altijd met onze kinderen in een vouwwagen en later toen de kinderen niet meer meegingen met een caravan naar Turkije. Wel namen we er een maand er de tijd voor. En altijd bezoeken we daar nog om de twee of drie jaar de mensen . De caravan kunnen we daar kwijt .
Het is dan echt thuiskomen.

Kom alweer zo’n tijd in Turkije. Allereerste keer was het een goede aanbieding naar Kusadasi.
Nu ga ik alweer een hele tijd om dat m’n geliefde er woont.:wub:
Maar zou ook nergens anders meer heen willen hoor. Ben al in veel landen geweest, maar Turkije is m’n 2e Thuis.:zon:

:vak02:dit word voor ons de twaalfde keer naar turkeye.
we begonnen met twee weken in foca bij izmir dat werd al gouw drie weken,daarna is er vier weken van geworden,dit hebben we 9 jaar vol gehouden in foca,we zijn het 10 de jaar naar kusadasi geweest,jaar 11 gingen we naar het zuiden naar side,hotel kahraman puur nederlands hotel.
dit jaar gaan we op 21 augustus naar dalyan,een appartement daar gaan we eens uitzoeken hoe het gaat met eten koken .
we gaan daar ook kijken naar de huizen om over drie jaar te verhuizen naar ons tweede vaderland
groet carlos