in 2005 ben ik voor het eerst naar Turkije geweest in juni. Na 25 uur heeft het land, de bevolking, de keuken, de taal en de cultuur mijn hart volledig veroverd.
In 2005 ben ik 6 weken er geweest
in 2006 heb ik 12 heerlijke weken door mogen brengen in dit fantastische land. ik heb er gewerkt en gewoond en heb er ontelbare vrienden gemaakt.
Mijn ene weekje vakantie naar turkije in 2007 zit er helaas al weer op, maar ik weet zeker dat ik weer terug zal gaan.
Ik voel me nergens zo thuis als in Bodrum, Turkije. De mensen ontvangen je met open armen en ondanks het toenemende toerisme kun je toch nog de ware aard van Turkije vinden en zien, als je net iets verder kijkt dan de poorten van je all inclusieve hotel.
In 2001 voor het eerst naar Turkije geweest en het was super. Wij voelden ons gelijk thuis en de mensen zijn zeer gastvrij, vriendelijk en behulpzaam. Nu naar 8 keer Turkije, ga ik nog steeds naar dit gelieve vakantieland. De mensen in turkije zijn al blij met de kleinste dingen die hun in bezit hebben/ leven hebben en die willen graag met je delen.
Wij hebben ook een bezoek gebracht aan een bergdorp en school en we werden daar zo vriendelijk en gastvrij ontvangen. Dat zal ik nooit meer vergeten.
wij hebben echt door heel turkije gereist (3 maanden)
Vergeet de turkse nederlanders…niet te vergelijken…Turkijke is mooi, gastvrij, Neem alleen de tijd voor lange afstanden want de wegen…hihi…niet overal even goed
Ik ben voor het eerst in 2001 naar Turkije gegaan, ook mij heeft dit land, de cultuur en de mensen betoverd.
Maar de laatste jaren zie ik wel een verandering, en die is niet ten goede van turkije, jammer…het was zo liefelijk, en de turkse mensen die hier wonen kun je niet vergelijken met de mensen die daar wonen, een dag en een nacht verschil.
Jammer dat de verandering in turkije niet alleen de omgeving is, die wordt namelijk helemaal vol gebouwd alla Benidorm, dat is jammer, maar ook de mensen die er wonen, en werken…die geven steeds meer het beeld van onbetrouwbaar dat vind ik heel jammer…overal proberen ze je te belazeren en dat ben ik eigenlijk niet gewent van de turkse mensen, jammer heel erg jammer.
Ik ben zelf op vakantie geweest in de buurt van Kusadasi, vond het landschap en de stadjes erg leuk. Helaas dat je als meisje overal word lastig gevallen, ze roepen continu dingen naar je, etc. Ik ga nu in juni naar Istanbul, die stad schijnt echt geweldig mooi te zijn, dus ik ben benieuwd hoe het daar is!
Hoi Charlotte, ik vind Istanbul een absolute aanrader! Ik ben er ook vorig jaar geweest voor 8 dagen samen met een vriendin en heb ontzettend genoten. Het is een diverse stad met de Europese en Aziatische scheiding. Wel wordt je hier als meisje ook nageroepen en bekeken, maar dat went snel. Zij zijn erg gastvrij, je krijgt overal appelthee aangeboden en vinden lichte ogen fantastisch. Turken zijn vrijwel altijd bereid om je te helpen en de weg te wijzen etc. Ben benieuwd wat jouw ervaring was.