De oktober enquête: Waarom ga je naar Turkije op vakantie?

Elk jaar gaan duizenden Nederlanders naar Turkije op vakantie. Maar waarom? Wat is er nou zo aantrekkelijk aan Turkije? Is het de cultuur, de mensen, het klimaat of woont er misschien wel familie.

Maak een keuze uit de bovenstaande enquête en licht eventueel hieronder je antwoord toe.

Ik ga graag naar Turkije omdat mijn vriend er woont, maar ook zeker voor het lekkere weer en het gevoel dat Turkije me geeft

eerst ging ik voor lekker warm en zonnig weer
maar nu tuurlijk voor mn vriendje te bezoeken

Dertien jaar gaan wij al naar Turkije, en vanaf de eerste keer was het bingo ! :nod: Liefde op het eerste gezicht.
Wij gaan eigenlijk naar Turkije voor het ganse land ! Het is er prachtig, lekker weertje, mooie natuur, veel cultuur en vooral niet te vergeten de mensen die enorm gastvrij en vriendelijk zijn. Die mentaliteit vindt je bij ons niet (toch niet in België en niet in die mate). Niet dat ik België afbreek hoor, maar er is geen vergelijk, toch ? De vriendschap die wij ginder al gekregen hebben is echt wel oprecht.

Wij hebben ons hartje alvast in Turkije verloren :wub:

Wij zijn er 20 jaar geleden voor het eerst heen geweest, maar waren direkt verkocht!
Mensen vriendelijk, en land mooi, weer heerlijk, eten lekker en zo kan ik nog wel ffies…

Maar nu nog omdat er ZOVEEL te zien is daar, en we nog niet een kwart ervan gezien hebben. Dus we kunnen nog wel 20 jaar verder :lol:

nie zo moeilijk!!
gewoon vanwege alles!!
hahahahaa

0mdat het er lekker weer is,

0mdat er leuke mensen wonen,

0mdat iedereen vriendelijk is:D

0mdat met lievjj er w0ont,

IK HOU VAN DIT LAND(L)

Kom ook eigenlijk voor alles, hou van het land, de mensen en hun cultuur. En voor de mensen met wie we bevriend zijn geraakt.

Kom al 10 jaar in Turkije, heerlijk land…geweldige mensen (hier en daar een paar nagelaten)…en een heerlijk klimaat.

Ik heb ook bijna alle opties aangevinkt, ik kom nu zo’n 7 jaar in Turkije en ben er inmiddels al 19 keer geweest. Het land vind ik geweldig! En natuurlijk kom ik er nu ook meer, omdat mijn vriend er woont, maar ook voordat ik hem heb leren kennen kwam ik al in Turkije, vandaar dat ik meerdere opties heb aangegeven.
Turkije is gewoon mijn favoriete vakantieland!!

Het is een fantastisch land. Bijzonder hartlijke mensen.Wanneer je je best doet en een paar woordjes Turks spreekt heb je al snel contact en ze waarderen dat je de moeite neemt om iets tegen ze te kunnen zeggen. Turkije een echte aanrader.

Ja hoor, lees ik nu dat ik meer dan 1 keuze had kunnen maken…

Goed dan had ik alleen de wintersport en fam/vrienden niet gekozen. Niet dat er geen vrienden zitten, maar dat is dan niet de hoofdreden!

ik heb 3 antwoorden gekozen.

om mn vrienden te zien, omdat het er lekker warm is en voor de cultuur

net als Desi hou ik van Turkije :zon02:

turkijefan…volgens mij begrijp jij het niet helemaal als je 3 antwoorden geeft, kun je net zo goed geen antwoorden geven…met andere woorden, jou stem is waardeloos.

Heb zelf gekozen voor familie bezoek, want dat is nu het geval.

Dat het vaak warm weer is is ook mooi meegenomen.
Er zijn ook genoeg culturele dingen om te bekijken.

Ik kom er ondertussen al bijna 35 jaar en heb steeds niet alles gezien.

Wel een aantal dingen dubbel :smiley:

Eigenlijk alles!!!..

maar toch om mijn vriend en zijn familie daar op te zoeken!
want als ik dat niet gedaan heb, als ik in turkije ben!.. is het voor mij niet compleet!..

Im loving it! :smiley:

Ik heb 5 en half jaar geleden Turkije ontdekt. Meteen mijn hart verpand aan dit geweldig mooie land. En ondertussen is het ook nog eens ons 2e thuis geworden! Helemaal goed toch. Niks meer aan toe te voegen.

Turkije voelt als een warm bad.

Het land Turkije zit in mn bloed; ik hou van van alles in dit land: de turkse muziek, de gastvrijheid van t turkse volk, het eten, de natuur, het klimaat :zon02:**… respect voor het geloof…
En stom toeval; ik ben ook vernoemd “de Lidyans”, die als eerste t muntgeld uitvonden! Want mijn naam is Lydia… t zal dus wel in mn genen zitten, hihih! En ook heb ik een vriend daar wonen…

Genoeg redenen dus om steeds terug te keren! :dag:

:turkey:

@Sportiefje, Lydia,

Ben paar maanden terug nog in Efes rond wezen kijken.
Dat was , als ik het goed begrepen had, de plaats waar de Lydians begonnen zijn.