Denk jij wel eens aan...

Hallo allemaal,
**
Denken jullie ook wel eens aan om in Turkije te gaan wonen… Hoe zie je dat voor je??
Hoe zou het zijn om alles achter je te laten?
**
Graag jullie mening!

hehe deze vraag geldt niet voor mij :wink:
maar ik moet zeggen, achteraf gezien had ik het toch, ondanks de vele waarschuwingen, rooskleuriger gezien dan het uiteindelijk is…
dus blijf vooral realistisch :wink:

ik denk er heel vaak aan, en heb zelfs geen askim. Het zit gewoon al enkele jaren in me dat ik daar gewoon beter thuis hoor dan hier.
En oké, ik ben er alleen nog maar op vakantie geweest. Maar ik ben ook al gewoon een keertje 2 weken bij vrienden van mij blijven logeren (hun familie dus) en daar moest ik ook gewoon mee naar de markt en boodschappen doen en alles helpen dragen. Heb zelfs uit respect meegedaan aan de ramadan. Dus het is niet zo dat ik in Turkije enkel nog maar op het strand, in de zon heb gelegen.
Telkens ik terug in Turkije ben wordt mijn gevoel sterker…Dus ik ben bang wat het gaat geven nu ik weer naar Istanbul ga (het is altijd mijn droom geweest om hier te wonen, TOT ik deze herfst in Side kwam…) Natuurlijk ga ik zowizo eerst nog naar de hogeschool (dit woord gebruiken we in België) en daarna nog lekker lang sparen, zodat ik echt wel kan overleven daarzo, want ik ben me er wel van bewust dat het leven daar niet gemakkelijk is.
Ik ben er ook helemaal van overtuigd dat ik met een turk ga trouwen…

Uiteraard heb ik er wel eens over nagedacht, maar ik ben nuchter genoeg om te beseffen dat ik mij er eigenlijk geen echte voorstelling van kan maken. Om de doodeenvoudige reden dat ik daar altijd alleen voor vakantie naartoe ben geweest, dus mooie hotels, zon, zee en strand. Dus allemaal in relaxt vakantiesfeertje. Ik begrijp wel dat het “echte” leven daar heel anders zal zijn…

Ik ben door m’n werk eigenlijk volledig vastgekluisterd aan België :confused:

Kan niet in een ander land aan de slag of ik zou al iets heel anders moeten doen maar dat zou zonde zijn van de tijd die ik erin heb gestopt.

Ben hier ook gelukkig dus denk niet dat ik snel zou verhuizen, gelukkig is het voor m’n askim ook vanzelfsprekend dat hij naar hier zou komen, kan hier ook beter z’n boterham verdienen. Denk eerlijk gezegd niet dat ik er zou kunnen aarden :confused: zou alles en iedereen veel te erg missen

Ben wel zinnens daar dan later wat langer op vakantie te gaan :vak02:

Ik denk er zeker weleens aan mijn askim heeft twee jaar universiteit gedaan en het is afwachten wat hij na zijn diensttijd aan baan zal krijgen hij heeft daar een leuke woonruimte dus daar ligt het allemaal niet aan. Wel heb ik een dochtertje wat ik het allerbelangrijkste vindt om rekening mee te houden. Ik ben het heel erg eens met Angela dat je het simpel weg niet van tevoren kan zeggen daarom zou ik dan eerst voor wat langere tijd heen willen voordat je er een mening over geeft het is toch een kwestie van gevoel. Ook al ben ik altijd bij de familie en niet in een vakantie sfeer dan nog weet je niet hoe het voor langere tijd is samen en in een ander land en verschillende seizoenen dus ervaren is het enige wat ik kan bedenken. Ik vindt het belangrijk om alle opties open te houden Turkije of Nederland wonen waar het voor iedereen het beste is!!!

Ik denk er vaak genoeg aan om in Turkije te gaan wonen. Vooral met de reden dat ik er mijn hele leven al naar toe ga op vakantie en mijn aşkım woont daar ook.
Ik ga volgend jaar de smaak van het leven daar hoop ik echt proeven i.v.m. stage.
Ik hoop na mijn stage van 3 maanden zeker te weten of het leven in Turkije wat voor mij is:wink:

leonie

Ik denk er heel vaak aan en zou ook echt daadwerkelijk in Turkije kunnen wonen, maar er zijn stomweg een paar belemmeringen die dat tegen houden. Ik ben er nog niet achter of ik er permanent zou willen wonen en alles achterlaten hier. Geloof dat ik er voor zou kiezen om daar een langere periode te zijn en dan weer even hier in Nederland. Ach wie weet wat de toekomst brengt! Maar ik weet zeker van mezelf dat ik prima zou kunnen wonen daar, voel me er meer dan thuis!

Uiteraard heb ook ik erover gedacht! Het lijkt mij voornamelijk erg zwaar om zonder werk, familie, vrienden daar te wonen. En dat je dan samen met je lief bent dat maakt een hele hoop goed, maar ik zie ons eerder lekker samen in NL werken.

Maar wie weet… :wink:

Ook bij mij speelt het vaak in mijn gedachten. Ik ga komend jaar 6 maanden werken in Turkije, eens kijken of ik het dan nog net zo leuk vind als alle keren dat ik er op ‘vakantie’ ben.

Maar ik zie nu al op tegen het afscheid nemen van m’n ouders en vrienden hoor :wink:

Fener: wat een leuke ervaring!! Wat ga je daar doen als job dan?

Ik ga een half jaar de animatie in! :slight_smile: Hard werken… maar sinds jongs af aan al iets wat op mijn verlanglijstje staat.

Ik denk er ook best vaak aan en de laatste tijd komt het wel erg vaak ter spraken.
Zelf heb ik nu 2x 6 maanden daar gezeten, weet dus wel een beetje hoe het is. Maar toch blijft het ook een moeilijk idee om hier iedereen weer achter te laten… en andersom zou het ook zo zijn als me vriend besluit naar nld te komen. We zullen zien wat de toekomst brengt…

Als ik in nederland ben dan denk ik er ook wel eens over, over hoeveel makkelijker het zou zijn om die kant op te gaan dan omgekeerd, maar als ik dan weer in turkije ben en na 10 dagen mijn gewone ritme, mijn werk en mijn huis begin te missen dan denk ik weer…NEE ik zou het toch echt niet kunnen. Mijn vriend echter is een maand in nl geweest en denkt het wel te kunnen om hier te wonen, mits hij ongeveer elke 4 maand even een weekje terug kan… nou dat kan ik nu ook, dus moet dan ook kunnen! En dat vind ik ook belangrijk, maar ik zou hier veel meer moeten achterlaten als hij daar. Natuurlijk moeten we altijd familie en vrienden achterlaten… dat blijft moeilijk, maar toch gaan we proberen om hier in nederland een toekomst op te bouwen, mocht dat niet lukken, tja dan kunnen we altijd nog kijken waar en welke kant we opgaan!

Fener: inderdaad hard werken maar wel plezierig werk denk ik! heb het vorig jaar ook overwogen maar toch niet gedaan. In welke streek ga je animatie doen?

Als alles goed gaat dan zit ik in een hotel in Lara. Mijn papieren zijn onderweg (duurt alleen iets langer dan verwacht) en dan wordt er een werkvergunning en verblijfsvergunning geregeld. :slight_smile: Als het allemaal rond is horen jullie wel welk hotel.