Zouden jullie voor jullie geliefdes in Turkije gaan wonen?

hey ,
als jullie vriendjes niet naar nederland kunnen komen, als ze geen visum krijgen en iedere x maar afgewezen worden, zouden jullie dan naar turkije gaan om bij je geliefde te gaan wonen?
zijn jullie bang dat wanneer de tijd komt dat jullie samen wonen, dat het dan anders gaat tussen jullie?

ik zelf ben 11 maanden in turkije [ayvalik,dicht bij izmir]geweest.

het mariska…

't is eigelijk sowieso de bedoeling dat ik naar turkije ga…om daar met hem te wonen…
en of er iets anders gaat…de tijd zal het leren :wink:

liefs

filiz

Deze vraag wordt mij eigenlijk best vaak gesteld…
Ik denk ook best vaak, ik ga gewoon, ik pak me spullen en vertrek naar Turkije…
MAAR iets houdt me toch een beetje tegen… ben er denk ik ook een beetje bang voor…
heb ze familie leren kennen, weet waar die leeft,… toen waren ze allemaal zoo lief… en heb ik de tijd van me leven gehad…

Maar blijft dat zo…??? als je begrijpt wat ik bedoel…:slight_smile:

Liefs, xxx

uhm ja, dat is bij iedereen verschillend bij de een gaat het dan opeens mis, dat hoor je soms welleens ,dat na een tijdje dat ze dan uit elkaar gaan ,dat het dan toch niet werkte tussen hun enzo.

maar bij ons bleef het gewoon het zelfde, we bleven het zelde tegen elkaar en zijn nu erg gelukkig samen.
alleen turkije is wel anders dan hier ja van de ene kant is het wel fijner daar de omgeving enzo , mensen zijn aardiger dan hier,
alleen de voorzieningen zijn niet zoals hier, dat is het nadeel en zit je zonder werk dan heb je ook niks, en van die soort dingen zijn hier in nederland allemaal beter geregeld.

zou het niks worden…kan je altijd terug komen toch…??
weet je iig wel dat je het geprobeerd hebt…:wink:

liefs

Ja dat is zeker waar…
Maar toch… maar als het er op aan zou komen,…zal ik denk ik tog me hartje volgen,… en jaaa die ligt bij Gokhan…:):slight_smile:
ach ik ga er later wel is over nadenken…

en wat zouden jullie ouders daar nou van vinden als je voorgoed vertrekt,…en paar keer terug komt naar NL… maar dan alleen voor vakantie…??

Liefs,…xxxx

mn moeder staat nu al met tranen in haar ogen als we het erover hebben…
maar ze wil voornamelijk dat ik gelukkig ben…en als dat in turkije is…is zij de laatste die me zal tegenhouden…

groetjes

filiz

in mijn planning staat dat ik na mn opleiding naar Turkije vertrek.

ik wou al sinds 2004 in turkije wonen, en ik heb er sinds 2006 een vriend, dus het maakt de keuze voor mij alleen maar makkelijker!

in welke plaats gaan jullie wonen?

Mariska je hebt mail :wink:

het liefst wil ik in een toeristische plaats wonen, maar wat ik begrijp is dat mn vriend al bezig is om een huis te bouwen vlakbij zn familie.

ik zie het allemaal wel tegen de tijd dat ik echt ga emigreren.

hoe maak je die handtekening?
ik zie dat nergens staan?

ik wil in omgeving bodrum wonen, gumbet, bitez…

Ik woon nu al 3 seizoenen in turkije met mijn vriend, niet omdat we geen visum voor NL krijgen, maar omdat we het allebei fijn vinden om er te wonen. Voor mij is het antwoord dus duidelijk JA.
Ik sluit me aan bij Filiz, als je het niet probeert kun je er later echt spijt van krijgen, ik ben ook gegaan met het gevoel van ach…ik kan altijd nog terug,maar heb er geen seconde spijt van gehad. ik kan het iedreen aanraden, het heeft mijn leven in ieder geval een stuk rijker gemaakt.
Groetjes

waar woon je in turkije sonja…?

groetjes

filiz

Ik zou ook wel in Turkije gaan wonen als mijn vriend echt niet in Nederland wil wonen,maar zou het wel moeilijk vinden om hier dingen op te geven zoals mijn baan en de zekerheden die ik hier heb.
Sonja,vond jij het niet moeilijk om alles hier op te geven?

@ Filiz, we wonen in Fethiye

@ Turkije lover: ik vond het niet moeilijk om alles hier achter te laten, op het moment dat ik besloot te gaan had ik het even helemaal gehad met Nederland. Natuurlijk heb ik wel een traantje weggepinkt toen ik mijn ouders, familie en vrienden gedag moest zeggen :crybaby: , maar ik heb altijd in gedachten gehouden dat ik altijd binnen 4 uur weer in Nederland kon zijn wanneer ik terug zou willen. Ik heb er tot de dag van vandaag geen spijt van gehad. Nu is het wel zo dat ik in de winter 3 a 4 maanden in Nederland ben met vriend lief. :thumbsup:

Sonja,ik vind het wel knap dat je die stap heb genomen,ik heb soms ook genoeg van Nederland,maar durf de stap nog niet te nemen.Wil ook eerst nog even afwachten,me vriend is binnenkort klaar met het leger en dan zullen we wel zien,maar heb hier een eigen appartement en een goede baan en omdat zomaar weg te doen is ook niet niks.Dus eerst maar eens alles op een rijtje zetten.Werk jij in Turkije?

dat klopt turkije lover…als je hier al van alles hebt opgebouwd maakt dat het natuurlijk een stuk moeilijker om te gaan.
ik ben net klaar met mn studie als ik ga…dus dat is goed te doen.

vaak krijg ik de vraag waarom ik nog naar school ga…maar mocht ik ooit terug komen heb ik wel mn diploma waarmee ik hier aan de slag kan.

't is ook waar wat sonja zegt…wil je echt terug ben je binnen 4 uurtjes hier…'t is gelukkig de andere kant van de wereld niet…

kan niet w88 tot 't anderhalfjaar om is…wordt moe van steeds afscheid te moeten nemen…

groetjes

filiz

Het klopt ook wel wat Sonja zegt dat als het niet gaat je binnen 4 uur weer terug bent,maar dan heb je hier dus niks meer en kan je weer opnieuw beginnen en de banen liggen hier niet echt voor het oprapen dus daarom wil ik het allemaal wel goed overwegen.