Samen in Turkije of Nederland/België???

Of belgie natuurlijk excuus dames uit belgie!!!

De meeste van ons wonen nog niet samen en hebben nog geen leven samen, terwijl we daar natuurlijk wel allemaal uiteindelijk naar toe leven.

Wat zijn de plannen wordt het Nederland,Turkije of weet je het nog niet?? en waarom??

Leuk die nieuwe topics bedenken en zeker ook om de antwoorden te lezen maar ja je moet zelf ook antwoord geven :wink:

Ik vindt dat als je een relatie heb op afstand je niet 1 ding kan uitsluiten je kunt niet zeggen IK DOE HET NIET tuurlijk moet je een plan maken en ergens vanuit gaan maar wel open blijven staan voor alle opties en dan kun je samen de beste weg bewandelen en daar zijn wij nu druk mee bezig. We hebben mogen proeven van het leven samen in Nederland hij is hier geweest heeft zijn ervaring opgedaan, ik weet hoe het daar gaat maar niet voor langere tijd dus of het Turkije of Nederland wordt dat is bij ons nog steeds een vraag :wink: dus eigenlijk kan ik geen antwoord geven op me eigen topic!! :smiley:

Nou ik zal jullie heel eerlijk vertellen, heb altijd gezegd dat ik niet in Turkije zou willen/kunnen wonen, maar begin steeds meer te denken… waarom ook eigenlijk niet? Het is om te beginnen al een stuk makkelijker om daar heen te gaan, het enige wat mij tegenvalt is dat ik dan echt wel een paar stappen achteruit zal doen qua voorzieningen enzo. Maar in dat geval ben ik wel bij mijn liefde…

De reden dat ik er anders over ben gaan denken is omdat mijn inkomen te laag is voor een MVV… En momenteel is het niet de tijd om nou echt van baan te gaan switchen, en dat wil ik ook eigenlijk helemaal niet…

Dus ook ik moet jullie het antwoord schuldig blijven… Geen idee dus :wink:

Ik zal graag naar Turkije toe willen of dit gaat gebeuren is vraag twee. Ik ga eerst hier mijn studie’s afmaken eerst alles wat nodig is op een rijtje zetten. En dan zal ik graag willen vertrekken naar turkije en niet omdat het dan een soort van vakantie lijkt want ik besef me donders goed dat dat het niet zal zijn. En het er daar heel anders aan toe gaat dan hier. Maar iets zegt me dat ik naar Turkije ga maar eerst alles hier regelen. En waarom om bij mijn grote liefde te kunnen zijn en omdat ik het een geweldig land vind ik zal wel een een plaats willen wonen waar toerisme is lijkt me toch wat gezelliger als Nederlander. En ik wil zeker ook een keer askim nederland laten zien ! Haha ik begin al helemaal weg te dromen:wub:.

Het plan is dat dat hij in oktober voor 3 maanden naar België komt (als de visum lukt). Eerst dat maar eens evalueren en dan zien of hij het hier naar zijn zin heeft. Maar in ieder geval wilt hij graag in België komen wonen.

de bedoeling is om in nederland een toekomst op te bouwen. Wie weet over een jaar of 20 naar turkije en daar iets voor ons zelf starten, maar nu nog maar even de zekerheid van een huis, baan en dus inkomen, verzekeringen, etc.

Bij mij en askim is het ook de bedoeling dat hij aankomende winter al eens naar België komt om te kijken of het hem bevalt =)!
Ik moet nog 2 jaartjes studeren en daarna zou hij naar België kunnen komen … voorlopig is dit ons ‘plan’ =D!

Maar natuurlijk gaan we hier nog héél uitgebreid over moete praten … en als het zo is dat hij hier 5 jaar woont, en na 5jaar terug naar Turkije wil, maar we zijn ondertussen al getrouwd of zo, dan volg ik hem … zonder twijfel =) !

Heerlijke antwoorden Cynthia super herkenbaar :smiley: en uiteindelijk kiest iedereen voor de situatie die bij hem of haar past, of dat nou Nederland belgie of turkije is ergens voel je je samen het meest prettig ik denk dat dat een heel belangrijk punt is een plekje vinden op de aardbol waar je beide gelukkig kan zijn, en niet alleen 1 van de twee!!! En dat is zoeken aftasten maar uiteindelijk als je relatie en liefde sterk genoeg is absoluut vindbaar

Bij ons zijn de plannen nog vaag, het is allemaal nog heel pril natuurlijk. Maar het plan is om 1st eens een maand daar te gaan kijken hoe het leven echt (dus buiten het hotel waar iedereen naar je lacht omdat ze daarvoor betaald worden) is.
Dan is de volgende stap om te kijken of V. een keer hier kan komen om Nederland eens te bekijken.
En dan moeten we maar eens nadenken of er een plek is waar iedereen, inc mijn dochter zich het meest gelukkig voelt.
Als ik erover nadenk dat hebben beide landen gewoon voor en nadelen. Voor Turkije is het makkelijker om er te komen, maar het gedoe met werkvisa enzo lijkt me dan weer lastig. En het idee dat ik 5 jaar het land niet in zou mogen als ik gepakt zou worden op illegaal werken staat me niet echt aan. Zeker als ik hier alles moet opgeven. Niet echt een aanlokkelijk idee om met een kleintje op een kamertje te moeten leven.
Tot nu toe heeft Nl gewoon veel voordelen. Voor mijn dochter had ik hier al een leuke school gevonden en voor Turkije is dat nog maar afwachten. En V. mag hier uiteindelijk waarscheinlijk gewoon als sportdocent aan de slag (weten we van een oud klasgenoot die nu hier woont), iets wat daar zo onderhand onmogelijk is.
Maar V. is hier nog nooit geweest. Ik denk soms dat zijn beeld van NL ook niet helemaal realistisch is.
En verder gewoon heel praktisch. Ik heb hier een huis met inboedel en V. woont via zijn werk in een gedeeld appartement. NL zou dus een kwestie zijn van koffer pakken en hier intrekken, terwijl we daar echt alles zouden moeten opbouwen weer. En van de 400 euro die hij nu verdient zie ik dat niet echt lukken. Komt mijn eventuele loon er nog wel bij natuurlijk, maar moet ik wel 1st wat vinden natuurlijk.
Nou ja, dit zijn de overwegingen zoals ze nu af en toe door mijn hoofd spelen.Maar zoals Tessa al zei, ik ga niet op voorhand iets uitsluiten. Eerst maar eens gewoon kijken hoe het echte leven is en zien wat het gevoel zegt.

turkije!!

haha, het maakt mij en askim niet uit waar, zolang we maar samen zijn-
Ik heb altijd al in turkije willen wonen, als sinds de eerste x dat ik naar geweest ben- en natuurlijk is t allemaaaal veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel anderser dan hier in nederland, maar dat maakt me niks uit!

Iedereen zegt ook tegen mij, dat ik in t verkeerde land ben geboren! hihi gelijk hebben ze! haha, ik hou van t klimaaat, de cultuur, alles, alles spreekt me zo gwn aan, ookal zou ook ik uren in een hotel moeten werken, dat maakt me helemaaal niks uit, zolang t maar buiten is! hihi, t spreekt me gwn zo aan, en nu ik een askim heb, kan er helemaal voor gaan hihi
maaaaaar dat duurt nog wel eenpaarjaar:))
Ik wil eerst mn thuisstudie turks afronden, en mn mbo diploma binnenhalen:))

Enookal had ik géen askim, dan nog wil ik vertrekken uit nederland naar daar :smiley:

Turkije, ook al heb ik zelfs geen askim daar of geen turkse vriend hier, maar ooit zal ik in Istanbul wonen!

Ik kies toch voor Nederland… ik heb al een paar keer voor 2 maanden in Turkije gewoond en volgend jaar ga ik zelfs voor 5 maanden, en ik hou echt van dit land, maar ik wil mijn toekomst en gezin liever in Nederland opbouwen. Turkije heeft zeker meer charme, en het gaat ongetwijfeld sneller om een leven in Turkije op te bouwen, maar ik denk dat de toekomstmogelijkheden in Nederland voor ons beiden toch groter zijn op de lange termijn. De korte termijn zal natuurlijk behoorlijk tegen vallen met alle procedures… maargoed, geduld is een schone zaak!