Help ! Advies gevraagd over (serieuze) relatie

Goedenavond allemaal,

Allereerst een korte schets van de situatie:

De dochter (18) van mijn man heeft 2 jaar geleden op vakantie een Turkse jongen leren kennen. Via MSN hebben ze sinds die tijd contact gehouden.
In 2008 is hij voor 3 maanden naar Nederland gekomen en vervolgens zijn mijn man en zoontje met haar een weekje naar zijn familie in Turkije gegaan. In de zomer van 2008 hebben wij ook onze vakantie in Turkije weer met hen doorgebracht.
Inmiddels is hij nu weer voor 3 maanden hier, vanaf begin december 2009.
Nu willen ze heel graag voorgoed samen blijven, alléén… :

  • Zij is nog in opleiding tot sept. 2010 in Tilburg;

  • Zij heeft (nog) geen vast inkomen;

  • Hij spreekt alleen gebrekkig Engels;

  • Heeft niet echt een vak geleerd (barkeeper, nootjesverkoper);

  • Zijn familie ‘eist’ dat, wanneer hij terugkomt uit Nederland in maart 2010,
    hij òf trouwplannen heeft en zo niet, dat hij dan
    met een Turkse (…) trouwt, omdat zijn zus met spoed zit te wachten
    tot hij (als oudste van het gezin) trouwt, en zíj trouwplannen heeft,
    want dat schijnt traditie te zijn.

Via via hebben zij vernomen dat alles, zoals samenwonen e.d., via België gemakkelijker te regelen dan in Nederland zou zijn. - Ik vrees het ergste, en denk dat het onbegonnen werk is, maar kan iemand mij/ons hier iets meer over vertellen ?-

Bij voorbaat heel veel dank voor een reactie ! :chin:

Jacqueline

Hoi ik heb geen info over je vraag, maar heb deze verplaatst naar het ‘liefdes’ deel. Zij hebben over deze dingen veel meer info dan wij in het reiscafe, wij hebben (tenminste de meesten van ons) geen turkse liefde…alleen liefde voor het land

Hopelijk vind je hier de antwoorden

1 like

De Belgie route is wellicht een optie. Op www.buitenlandsepartner.nl onder handboek EU route vind je hier alle informatie over. Alleen dan zou de dochter van je man eigenlijk wel moeten werken. Nou ja, lees het maar eens door, dan kom je er snel genoeg achter of het wat is. Succes!

1 like

Hallo Jacq2006, welkom op het forum. Wil het allemaal al een beetje lukken met het uitzoeken?

1 like

Nou…nog niet echt naar wens … :frowning: Het is een hele moeilijke/ingewikkelde toestand !

Beste Jacq,

De België-route is inderdaad tijdrovend en kost ook geld en dan spreek ik nog niet van de stress die ermee gepaard gaat. Maar het is al velen wel gelukt. Langs de andere kant is de dochter van je man ook nog wel heel jong. Maar zij zal al heel snel de verantwoordelijkheid moeten nemen voor een vaste job met een redelijk inkomen en een gezin als ze hiermee wil doorgaan. Maar uiteraard is dit haar eigen keuze en ik hoop dat het haar lukt.
Als je nog vragen hebt mag je ze altijd stellen hoor.

Maro

Hallo Jacqueline,

İk heb ook via vakantie mijn Tukse man leren kennen. Hij was kapper in het hotel waar ik met collega’s verbleven. Ben zelf ook kapster en was benieuwd hoe ze hier te werk gingen. Toen we mekaar zagen was het gelijk bingo. Afscheid nemen was heel erg moeilijk. Ook wij hadden heel veel contact via msn en bellen.Liefde op afstand is heel moeilijk. Niet alleen het gemis was moeilijk maar ook al wat je over je heen krijgt. Waar begin je aan en dan moet je moslima worden enz enz. İk kan alleen maar zeggen; Volg je hart. Als je dochter hem vertrouwd en van hem houd, ga er voor,blijf jezelf en laat je niks opdringen. İk ben christen, echt geen probleem hoor, respect hebben voor elkaar. İk ben heel gelukkig met mijn man. We hebben sinds 4 maand een dochtertje. Heb een huwelijk achter de rug en heb 2 zonen. Ze zijn 19 en 18, wonen in Holland bij mijn ex. Vreselijk moeilijk om ze achter te laten, maar de eisen zijn zo zwaar, dat ik hen besloten in turkije te gaan wonen. Heb er op zich geen spijt van, komt ook wel omdat we het zelfde beroep hebben en samen in een hotel werken. Maar ik zeg eerlijk dat ik mijn jongens en Holland vaak erg mis. Als ik zo jong zou zijn als haar dan zou ik zeker een toekomst gaan opbouwen in Holland. İk ben 41, dat is toch anders. Kon een appartement contant betalen, en dat is heel fijn. Want als je hier geen werk hebt, niemand die je helpt. Niet zo fijne verzorgıngsstaat als Holland, besef dat goed. Ze lopen hier vele jaren achter op ons. En wat betreft die familie, ik kreeg er een raar gevoel van. Ze wordt wel erg opgejaagt haar keuze te maken, dat staat mij helemaal niet aan. Heb al vaker Belgie horen vallen, je kan het gaan uitpluizen, succes ermee. Maar ik zou echt voor Holland kiezen hoor. selam.

1 like

Hey,

Ik heb je een persoonlijke mail gestuurd met info.

groetjes Kimberly

1 like