Verhuizen naar Turkije ja/nee?? voor/nadelen???

Er zijn een aantal meiden inmiddels al een tijd geleden geemigreerd zijn naar Turkije… Er zitten meiden te denken om dat te gaan doen.
**
Wat komt er bij kijken, wel doen/niet doen/voordeel/nadeel/wat verwacht je niet/wat kan je verwachten/etc.
**
Voor iedereen die meer wilt weten over emigreren naar turkije kun je hier je vraag stellen en ik denk dat je wel antwoord krijgt van de meiden die inmiddels in turkije zitten!!!
**
Meiden die daar al wonen alvast bedankt voor jullie antwoorden!
**
groet Mutlu

leuk onderwerp…

ik denk dat je voornamelijk met beide benen op de grond moet staan…
laat niet hals over kop alles achter en vertrek…
spaar eerst wat geld…zodat je je huisje kan inrichten (met zn 2tjes)
maak eerst je school af…want stel het werkt niet en je gaat terug naar nl…moet je toch ergens op terug kunnen vallen…
denk niet dat het het zelfde is als op vakantie gaan…dat gevoel is na n paar weekjes wel weg…
je vriend zal niet alle tijd voor jou hebben zoals ie dat ik de vakanties waarschijnlijk wel heeft…er moet namelijk gewerkt worden…en dat zijn hier veel uren…
je zult vaker ruzie hebben…want in die 2 weekjes op vakantie laten we ons natuurlijk van onze beste kant zien…maar nu ondek je dat je askim zn onderbroeken achter zich laat slingeren…zijn glas niet ff zelf naar de keuken brengt…
maarrr…met een beetje heropvoeding valt hier veel aan te doen :wink:
bedenk dat je niet mag werken…dus veel thuis komt te zitten…contacten leggen is niet heel makkelijk op het begin omdat je de taal nog moet leren…
de winters vallen financieel helemaal tegen…daarvoot moet in de zomer gespaard worden…

ik denk dat je niet precies van andere hun ervaribngen uit kan gaan…sommige bevalt het helemaal niet…andere vinden het super…ik denk dat het zn voor en zn tegens heeft…
wij wilden graag bij elkaar zijn…en wilde niet met mn vriend in nederland wonen, dus blijft er niet veel anders over dan zelf naar turkije verhuizen…
ik vind het nog steeds heerlijk om iedere dag bij hem te zijn…ik ruim zn glas en onderbroek met liefde op…ik ben toch het merendeel thuis…
ik geniet van de nl’se meetings die we sindskort hebben…ik ben dankbaar voor de goede vriendschappen die daaruit ontstaan zijn…
ik vind het leuk om bij turkse vrienden op bezoek te gaan…en te ontvangen…en ik ben blij met een tak van de familie die gewoon ‘modern’ is…
alles kan en niets moet…soms storend…je moet daaraan wennen…maar soms ook heel fijn…

beter spijt hebben van iets wat je gedaan hebt, dan spijt hebben van iets wat je niet gedaan hebt…!!

groetjes,
filiz

Filiz ik ben heel dankbaar voor je verhaal en vindt het heel mooi omschreven en verwoord SUPER!!! Net wat je zegt met beide benen op de grond en dat van die onderbroek heb ik echt geweldig om moeten lachen dus ze zijn toch her opvoedbaar :wink:

Mooi geschreven Filiz! En zeker waar! :wink:

Het vakantiegevoel kun je misschien een maandje volhouden. En misschien als je vrienden/familie over de vloer krijgt, kun je dat gevoel weer even oproepen, maar het is niet 24/7 holiday :wink:

Maar inderdaad zoals ik ook al eerder had aangegeven: niemand zal zijn of haar emigratie hetzelfde beleven. De een kan zich makkelijk aanpassen, de andere moeilijker, de ene weet snel zijn of haar weg te vinden, de andere niet, de ene heeft gauw last van heimwee, de andere niet :wink: En daarbij komen nog omstandigheden waardoor je soms heel anders kunt gaan denken dan je voorheen deed (Zoals bvb de ziekte van m’n vader).
Maar ook dat gaat met fases, ups en downs. Soms gaat het maanden goed en dan opeens een dip en heimwee :wink:

Ik ben zo blij dat ik bij mn mannetje kan zijn! En ook al moet ik daar mn vriendinnen en mn familie daardoor vréselijk missen, hij is de man die ik gekozen heb om m’n leven mee te delen! En daar heb ik geen moment spijt van gehad :wink:

Filiz ik ben ook dankbaar dat ik jou hier heb leren kennen :wink: En we moeten maar weer gauw een nieuwe meeting regelen, want ik ken alweer 4 nieuwe meiden die in de omgeving zijn komen wonen :wink:

Tip voor meiden die hierheen willen komen: denk er gewoon echt goed over na voor je de keuze maakt. Zowel de positieve als de negatieve dingen. Het zal sowieso de eerste tijd niet makkelijk zijn. Ik hoor van meerdere mensen dat je pas na 3 jaar écht kunt besluiten of je wel of niet kunt leven in een ander land :wink: Dus ik heb nog even te gaan haha!