Hoi allemaal !
Me even voorstellen, Ik ben een 17jarige meisje van Belgische afkomst.
Zoals jullie al velen hebben gelezen wil ik naar Turkije verhuizen voor mijn vriend.
Ik hoor je nu al denken… Je bent nog zo jong… Maar als je verliefd bent neem je grote stappen in je leven.:wub:
Ik heb mijn vriend leren kennen door turkse vrienden die in mijn school zitten, een neef van mijn vriend zit in mijn school. En zo hebben we elkaar leren kennen op het " internet ".
Dus ik ken heb alleen via het internet. Na een weekje elke dag uren zitten te praten werd ik er echt verliefd op. En nu hebben we een relatie.
We praten veel over de toekomst. En ja… We hebben erover gepraat wie waar nu gaat wonen en we hebben besloten dat ik naar Turkije zal gaan.
Maar eerst ga ik in april ( 2 weken paasvakantie = ben dan 18 jaar ) zal ik naar daar gaan om hem echt te leren kennen.
Dan zullen we wel zien wat de toekomst zegt
Ik had het eerst niet tegen mijn mama gezegt, maar mama’s zien het direct als je verliefd bent, dus heb ik alles maar opgebiecht.
En zoals jullie weten moeders zeuren altijd… Ik heb het ook gezegt als alles zou goed komen dat ik dan naar Turkije zal verhuizen.
Maar zoals ieder mama;
Je bent nog te jong…
Je kent hem niet…
…Enzooo verder…
Mijn mama is nu al 5jaar bekeert in de Islam en nu al een jaartje getrouwd ben een streng Islamitische marokaan. En tuurlijk is ze ook strenger geworden.
Nu ook mijn vriend is dus ook moslim en dat vind ze al goed ( p.s. ik ben geen moslim ) en men vriend aanvaard het ook.
Maar toch zegt men moeder dat ik altijd moet opassen…
Je zult nog moeten bekeren naar de Islam, je moet thuis zitten, … dit dat… Je kunt niet in Turkije wonen
Ik weet dat hij niet zo is… Maar ja Mama’s hé.
Altijd bezorg, op sommige punten heeft ze wel gelijk. Maar ze kent hem niet. Ik heb al zo vaak gezegt praat met hem als je wilt. Ik zit soms met hem te bellen als ik naast m’n mama zit. Maar ze wilt nooit praten :tssk:.
Typisch iets van de islam.
Mijn stiefpapa ( de marokaan ) weet ook van mijn vriend en hij wilt dat ik met hem een toekomst opbouw omdat hij dan ook moslim is.
Maar hij zegt er niet echt iets op tegen.
Van m’n stiefpapa zou ik wel mogen gaan naar Turkije, maar van ons mama :tssk: ze zegt; éénmaal je het huis uit bent kom je niet meer hier wonen.
Gewoon om me bang te maken. Dan zeg ik altijd ik hoef niet terug te komen.
Dus ik denk dat ik niet echt veel steun ga krijgen van ons mama.
Mijn mama en ik hebben ook niet echt een goede band, dus ik denk dat ze blij gaat zijn als ik uit huis ga. ( hehe )
:)
Maar ook denk ik aan mijn studie’s zijn ouders en zijn oudere broer is voor mij opzoek naar een Internationale school voor mij in Istanbul… ( daar gaan we samen wonen hij woont nu ook met zijn oudere broer in Istanbul )
Zijn ouders en zijn broers zijn echt engeltjes, ze steunen me echt op van alles en helpen me… Echt heel lief…
Ik heb al kennis gemaakt met heel zijn familie. ( het zijn echt lieve mensen…)
Ook omdatr zijn neven en ooms hier wonen heb ik al een vertrouwen op dat het niet maar om een “europees” meisje te krijgen.
Het is ook namelijk serieus. Héél zijn familie weet het en wensen ons veel succes in de toekomst.
Wat vinden jullie ervan, zou ik toch een toekomst met hem proberen. Of zou ik beter naar men mama luisteren ?
**In maart word ik 18 jaar en zoals ik al zei ga ik in april op vakantie naar daar. Als het goed gaat zou ik dan hier regelen voor naar daar te gaan, samen met mijn vriend zoeken we op het internet. **
**Als ik de stap zou zetten, welke papieren moet ik dan zeker in orde maken, en hoe moet ik het regelen? Naar het Turkse constulaat gaan hier in Belgie.?? **
**Het zou fijn zijn ook jullie ervaringen mee te delen… **
Natuurlijk zijn jullie meningen ook van harte welkom.
Bedankt voor het lezen.
Vele Groetjes.
:dag: