Jouw mening zou ik naar Turkije verhuizen?

Hoi allemaal !

Me even voorstellen, Ik ben een 17jarige meisje van Belgische afkomst.

Zoals jullie al velen hebben gelezen wil ik naar Turkije verhuizen voor mijn vriend.
Ik hoor je nu al denken… Je bent nog zo jong… Maar als je verliefd bent neem je grote stappen in je leven.:wub:

Ik heb mijn vriend leren kennen door turkse vrienden die in mijn school zitten, een neef van mijn vriend zit in mijn school. En zo hebben we elkaar leren kennen op het " internet ".
Dus ik ken heb alleen via het internet. Na een weekje elke dag uren zitten te praten werd ik er echt verliefd op. En nu hebben we een relatie.
We praten veel over de toekomst. En ja… We hebben erover gepraat wie waar nu gaat wonen en we hebben besloten dat ik naar Turkije zal gaan.
Maar eerst ga ik in april ( 2 weken paasvakantie = ben dan 18 jaar ) zal ik naar daar gaan om hem echt te leren kennen.
Dan zullen we wel zien wat de toekomst zegt :slight_smile:

Ik had het eerst niet tegen mijn mama gezegt, maar mama’s zien het direct als je verliefd bent, dus heb ik alles maar opgebiecht.
En zoals jullie weten moeders zeuren altijd… Ik heb het ook gezegt als alles zou goed komen dat ik dan naar Turkije zal verhuizen.
Maar zoals ieder mama;
Je bent nog te jong…
Je kent hem niet…
…Enzooo verder…
Mijn mama is nu al 5jaar bekeert in de Islam en nu al een jaartje getrouwd ben een streng Islamitische marokaan. En tuurlijk is ze ook strenger geworden.
Nu ook mijn vriend is dus ook moslim en dat vind ze al goed ( p.s. ik ben geen moslim ) en men vriend aanvaard het ook.

Maar toch zegt men moeder dat ik altijd moet opassen…
Je zult nog moeten bekeren naar de Islam, je moet thuis zitten, … dit dat… Je kunt niet in Turkije wonen
Ik weet dat hij niet zo is… Maar ja :slight_smile: Mama’s hé.
Altijd bezorg, op sommige punten heeft ze wel gelijk. Maar ze kent hem niet. Ik heb al zo vaak gezegt praat met hem als je wilt. Ik zit soms met hem te bellen als ik naast m’n mama zit. Maar ze wilt nooit praten :tssk:.
Typisch iets van de islam.
Mijn stiefpapa ( de marokaan ) weet ook van mijn vriend en hij wilt dat ik met hem een toekomst opbouw omdat hij dan ook moslim is.
Maar hij zegt er niet echt iets op tegen.

Van m’n stiefpapa zou ik wel mogen gaan naar Turkije, maar van ons mama :tssk: ze zegt; éénmaal je het huis uit bent kom je niet meer hier wonen.
Gewoon om me bang te maken. Dan zeg ik altijd ik hoef niet terug te komen.
Dus ik denk dat ik niet echt veel steun ga krijgen van ons mama.
Mijn mama en ik hebben ook niet echt een goede band, dus ik denk dat ze blij gaat zijn als ik uit huis ga. ( hehe )
:):slight_smile:
Maar ook denk ik aan mijn studie’s zijn ouders en zijn oudere broer is voor mij opzoek naar een Internationale school voor mij in Istanbul… ( daar gaan we samen wonen hij woont nu ook met zijn oudere broer in Istanbul )
Zijn ouders en zijn broers zijn echt engeltjes, ze steunen me echt op van alles en helpen me… Echt heel lief…
Ik heb al kennis gemaakt met heel zijn familie. ( het zijn echt lieve mensen…)
Ook omdatr zijn neven en ooms hier wonen heb ik al een vertrouwen op dat het niet maar om een “europees” meisje te krijgen.
Het is ook namelijk serieus. Héél zijn familie weet het en wensen ons veel succes in de toekomst.

Wat vinden jullie ervan, zou ik toch een toekomst met hem proberen. Of zou ik beter naar men mama luisteren ?
**In maart word ik 18 jaar en zoals ik al zei ga ik in april op vakantie naar daar. Als het goed gaat zou ik dan hier regelen voor naar daar te gaan, samen met mijn vriend zoeken we op het internet. **
**Als ik de stap zou zetten, welke papieren moet ik dan zeker in orde maken, en hoe moet ik het regelen? Naar het Turkse constulaat gaan hier in Belgie.?? **

**Het zou fijn zijn ook jullie ervaringen mee te delen… **
Natuurlijk zijn jullie meningen ook van harte welkom.

Bedankt voor het lezen.
Vele Groetjes.
:dag:

Jij ook niet…
ga nu maar eerst lekker op vakantie. kijk eens hij hoe voelt, ruikt en proeft in levende lijve en ga vanuit daar maar eens verder kijken.
Kijk maar eerst of hij wel echt is wat je zoekt, of hij je kan geven wat jij nodig hebt etc.

Je je hebt ook wel gelijk…
Daarom dat ik zeg dat ik in April 2 weekjes ga in de schoolvakantie en daarna zullen we zien

Ga inderdaad eerst in april erheen.
En als een ‘oude getrouwde dame’ (al 30 jr saampjes) zou ik zeggen…:

Jullie hebben nu met elkaar kennis gemaakt. Maar het grootste nadeel van internet is dat je de ontvanger niet in het echt ziet. Hij/zij kan alles zeggen om de ander maar het gevoel te geven dat dat is wat er is.
Maar is dat ook zo?? Is de ander wel oprecht?? Is het waar dat jij je in Turkije westers zou mogen gedragen(iets wat ik absoluut niet geloof, want dat wordt niet geaccepteerd!!!)
Wat het bekeren tot de Islam, geen idee. Ze zullen het zeker prettiger vinden.

Ga nu lekker rusten hierover, en klets met elkaar: MAAR: sta ook open voor mensen thuis, vrienden, vriendinnen, misschien zelfs leuke jongens!!
Want als het toch echt niets blijkt te zijn, zul je het thuisfront nodig hebben om je op te vangen, en waarbij je terecht kunt om erover te praten…

Sterkte, nu eerst die NEGEN maanden genieten van het leven tot het april is!
Groetjes
Beps

Je is ook wel zo, we webcammen,…
Maar toch het is niet het zelfde als in het “echt”…

Ja ik heb het al verschillende keren gezegt,gevraagd… maar hij vond het niet erg om ‘westers’ te zijn… Ook hij is nietmeer van zo de strengste turken, zijn ouders het zelfde… alleen nog ja het cultuur hé dat gaat er altijd in blijven… Maar het echt gedragen als een turk turk is voor hem ook een beetje ouderwets :d…
De familie die in belgie hier wonen vangen me echt goed op… Ik mag altijd naar hun thuis komen bij de nichten en neven, samen gezellig koken of andere dingens doen… maar nu is het vakantie en ze zijn allemaal daar in turkije, alleen de vriendinnetjes van de neven zijn hier,daarmee spreek ik af. Altijd gezellig. En het sneufen van de turkse cultuur is echt plezant… Het eten,drinken,gewoontes ze leren me veel ook zij steunen me hier veel bij.
Groetjes :slywink:

Alleen als je “alleen” zijn familie hier hebt, als vrienden… en het blijkt niets te worden…want wees eerlijk: Wat is nu 2 wken…
Wat heb je dan nog meer thuis…
Richt je op meer dan alleen April, zijn familie en wat er komt…

Succes…

Quote Beppie: Is het waar dat jij je in Turkije westers zou mogen gedragen(iets wat ik absoluut niet geloof, want dat wordt niet geaccepteerd!!!).

Dit is zo’n onzin…ik heb zoals je weet ook een relatie met een Turkse man en ik gedraag me volledig Westers en het wordt wel degelijk geaccepteerd. Natuurlijk zijn er cultuurverschillen, maar dat uit zich niet persee in het je niet Westers mogen gedragen.
Het gebeurt wel in deze relaties dat het niet mag, maar is niet altijd zo.

Tegen Magaflower zeg ik inderdaad net zoals de rest ga eerst eens echt kennismaken en zie dan maar hoe het gaat.

Succes ermee.

Barb

Hoi,

Jaren geleden heb ook iemand uit turkije via internet kennis gemaakt en later in turkije leren kennen. Ben zelfs 2 maanden gebleven. Maar toch kun je niet genoeg elkaar leren kennen. Ze droegen altijd anders dan ze zijn. Twee weken is echt niks. Om iemand te leren kennen plus de omgeving heb je meer tijd nodig. Ieder geval goed opletten geloof niet altijd hoe ze gedragen. NIet overhaasten. Niet snel beslissen nemen. Neem tijd denk goed na. Het kan zijn dat hij niet de ware is. Je bent nog te jong. Plus overweeg je goed het zijn twee verschillende geloof plus culteren. Ik ben zelf turkse maar ik heb echt toen verkeerde beslissen genomen daarom schrijf ik dit. Toen ik 2 maanden heb gebleven ging ik met hem trouwen. Hij is later nederland gekomen. Maar ging niet goed ben ik echt teleurgesteld dat ik hem eigenlijk niet kent. Omdat hoe hij toen in turkije was. In Nederland gedroeg hij heel anders ~plus denk hij bepaalde dingen ook anders na korte tijd zijn wij gescheiden. En hij is terug gegaan naar turkije. Dus daarom denk goed na voordat je iets doet.

Hoop dat ik voldoende heb geinformeerd,

Hulya

hallo hasretim,

ik las je verhaal net en vroeg me af, hoe hij veranderde toen hij in nederland kwam? Wat was er opeens anders aan hem? Je zegt hij gedroeg zich anders op het internet, ik ben benieuwd wat dan het verschil was, als je het niet hier wilt zetten omdat het te prive is, zou je me dan misschien een pb willen sturen? dank je wel alvast!

groetjes Tamara

megaflower,

ik denk dat alles hier al gezegd is, denk goed na wat je wilt, je bent jong hebt je school, misschien wil je doorstuderen etc. Je zegt wel het is niet voor altijd, maar eer je terug gaat naar belgie, ben je misschien te oud om een studie te doen of heb je de financiele middelen er niet meer voor! je geeft duidelijk aan dat je er goed over denkt, dat zien we ook, maar blijf met je beide benen op de grond, want als je verliefd bent, wil je maar 1 ding en dat is bij je “askim” zijn en dat is super begrijpenlijk, wie wilt dat niet, maar denk ook aan je toekomst!!!

succes in ieder geval!!!

groetjes Tamara