Wonen in Turkije

hallo,
wij zijn nu al een aantal keren naar turkye geweest voor vakantie, we vinden dit land zo mooi dat we van plan zijn om daar te gaan wonen, we hebben 1 dochter van 12 jaar wie kan ons aan info helpen, bv. wonen, school, hoe zit het met uitkering, werk, ben benieuwd of we reactie’s krijgen,
alvast bedankt, groetjes van marian

Beste Marian,

Geef me je e-mail adres via mijn persoonlijk e-mail adres op deze site en dan zal je informatie toesturen.
Gr.Hans,forumbeheerder.

Ik heb al van kleins af aan de wens om me ooit in het buitenland te vestigen.
Ik heb altijd gedacht dat het Spanje zou worden voor mij, maar sinds ik in Turkije ben geweest, wil ik toch eigenlijk wel erg graag daarheen.
Ik vind het gewoon zo’n ontzettend mooi en divers land, en ook vind ik de mensen er ontzettend aardig.
Het klimaat is er heerlijk en de mentaliteit van de mensen bevalt me over het algemeen wel. (voor zover als ik die in mijn vakanties heb leren kennen)
Ik realiseer me echter dat een vakantie in Turkije iets heel anders is dan er daadwerkelijk wonen.
Ik zou het leuk vinden om reacties te lezen van mensen die er meer over weten uit ervaring.
Bijv. Turken die nu in NL wonen, of NL die in Turkije wonen of gewoond hebben.
Wat voor werk doe je, hoe is de positie van de vrouw, wat als je niet meer kunt werken…krijg je daar dan een uitkering, is er een goed stabiel toekomstperspectief, hoe is het daar om kinderen groot te brengen, hoe is de gezondheidszorg, etc, etc.
Ik hoop dat er hier mensen zijn die serieus op mijn vraag reageren, of me anders misschien tips kunnen geven om in contact te komen met gelijkgestemden.
Je kunt me evt. ook emailen: meledim_guzel@hotmail.com

Alvast bedankt!!

Ik heb ongeveer een half jaar in Izmir gewoond, en ik heb daar een hele leuke tijd gehad. De stad is echt heel erg mooi en er is genoeg te doen. Er komen bijna geen buitenlanders daar, waardoor ik als blond meisje natuurlijk erg opviel en daarnaast ‘echt’ als turk geleefd heb voor zover mogelijk. Het is echt erg moeilijk om een baan in turkije te vinden. Op een advertentie in een ktrant ofzo reageren erg veel mensen. De banen die er zijn, die zijn in het toerisme of horeca in de bekende badplaatsen. Voor buitenlanders, maar ook voor de turken zelf, is het erg moeilijk om een baan te vinden. Er is gewoon erg weinig werk momenteel. Daarnaast is het ook lastig om een visum voor te werken te krijgen.

Ik heb een half jaar in turkije gewoond (niet omdat ik een vriend daar had zitten) en het is me erg goed bevallen. Maar er komt erg veel bij kijken om in een andere cultuur te kunnen wonen/leven/werken etc. Het leven in een badplaats is ook maar een aantal maanden per jaar druk, de rest van het jaar zijn die badplaatsen erg uitgestorven. Begrijp me niet verkeerd, het leven in Turkije is me zeer goed bevallen. Maar vergeet niet, dat je als je echt in een andere cultuur terecht komt… Als je daar open voor staat dan beleef je een zeer mooie tijd. Maar idealiseer het aub niet!!