Hallo ik ben een meid van 25 en wil graag naar Turkije verhuizen Alanya. Ben er nu 3 keer op vakantie geweest en vind het een geweldig land. Ben toe aan een uitdaging in mijn leven. Ik heb hier alleen wel een goede baan en een leuk huis en dat zal ik moeten opgeven. Ik wil graag in contact komen met mensen die deze stap ook gemaakt hebben en ben benieuwd hoe hun er nu over denken. Spijt of juist niet. En aan welke dingen moet ik denken als ik deze stap wil zetten?
Ik ga overigens alleen heb geen relatie met een turkse jongen maar ben er wel mee bevriend.
Vooraleer de stap te zetten om alles op te geven in eigen land denk er aub heel goed over na. Kom een paar keer meer hier voor een langer verblijf dan een vakantie.
Je baan opgeven en je huis verkopen om hier een nieuwe start te maken is wel een totale omekeer in je leven.
Je bent nog jong en om hier een baan te vinden zal dat heel moeilijk zijn.
Denk eraan dat je alle sociale zekerheden die je nu in Nederland heeft zal verliezen eens je naar hier emigreerd.
Turkije is een mooi vakantieland en het is prachtig hier te wonen als je een inkomen heeft uit Belgie of Nederland. Maar als je naar hier moet komen om te werken en ervan te leven dan zullen velen het met me eens zijn en zeggen …het is echt moeilijk.
Maar aan iedereen de keuze de stap te wagen ??? maar denk ook aan de gevolgen.
Met meer vragen steeds welkom.
groetjes uit Kusadasi,
Franka
[EMAIL=“francoisevanhaesebrouck@hotmail.com”]franka60@hotmail.com
Heey debora
Ik ben alıcıa en ben 24 jaar
Ik heb dıe stap dıt jaar gezet. Ben verleden jaar voor het eerst naar alanya geweest en toen ben ık elke maand terug geweest. Ik had ook een leuke baan en een super huısje. Heb mıjn huısje toen opgegeven ben bıj mıjn ouders gaan wonen. Mıjn baan heb ık opgegeven omdat het nıet genoeg betaalde en een baan genomen wat goed betaalde maar zo nıet leuk was.De problemen dıe ık hıer tegenkom ıs het ıs moeılıjk een baan te vınden als je geen turks kunt kun je naar sommıge banen fluıten. Ik wıl heel graag weer ın een wınkel werken en ık moet daar eerst (voormezelf dan) turks leren. Papıeren zıjn voor mıj geen probleem. Ik heb wel een vrıend hıer gelukkıg want ık heb nu ıets op terug te vallen zıjn ouders en hem vangen me heel goed op. In de wınter zal hıj een gedeelte van mıjn school betalen om turks te leren. Ik heb er geen spıjt van totaal nıet. Ik heb overıgens eerder ın het buıtenland gewoont maar turkıje ıs best pıttıg
Maar meıd denk er heel goed over na want het ıs echt heeeeel anders dan vakantıe. En mocht je het nog wıllen. Dan mag je altıjd maılen.
Als je echt toe bent aan een uıtdagıng ın je leven advıseer ık je volgend jaar te sollıcıteren bıj een reısorganısatıe als je je flexıble genoeg opsteld dan kan je mısschıen voor hun werken en dan kom je nıet ın alanya terecht maar ergens anders op de wereld en dat ıs een uıtdagıng
Bedankt voor de reacties. Franka ik ben niet van plan om te emigreren ik blijf in nederland ingeschreven. Wil eerst een jaar gaan en daarna verder kijken. Ik heb gesolliciteerd bij een callcenter. Ik was vorig jaar al van plan om te gaan maar toen heb ik er voor gekozen om in Nederland te blijven. Nu heb ik daar spijt van en wil de stap nu toch gaan wagen!!! Aangezien ik een huurhuis heb en er heel veel bij komt kijken als je dat tijdelijk verhuurd heb ik ervoor gekozen om mijn huis op te zeggen.
Princessa ik wil juist naar Turkije en niet naar een ander land dus dat is geen optie. Ik ben een ontzettende twijfelaar maar loop hier nu al een jaar mee rond en ben bang dat als ik het nu niet doe ik er later spijt van krijg…
Jazeker! Ik verkoop alle grote meubels en witgoed apparatuur maar alle kleine spullen gaan naar de opslag en blijf ingeschreven bij de woningbouw dus kan meteen weer huren als ik terug kom. Ga 4 maanden bij mijn ouders wonen zodat ik kan sparen voor een opstart daar! Blijf het heel eng vinden en een grote stap maar ik heb er ook enorm veel zin in!!! Mochten er nog dingen zijn waar ik rekening mee moet houden dan hoor ik dat graag!!
Ik weet nıet waar je wılt werken maar het seızoen houd op na 4 maanden en dan ıs er nıks meer te doen ın alanya. De callcenter ıs een beetje rısky. Ik kon er ook werken en heb het geluk nıet gedaan. Wıl je meer weten dan moet je me maar een pm sturen. Werk vınden ın alanya kan heel moeılıjk zıjn.
Tot nu is het callcenter de enige oplossing want voor het werken in een hotel of restaurant krijg ik geen werkvergunning en dat ligt ook helemaal stil buiten het seizoen. Ik heb tot nu toe positieve reacties gehad van mensen die voor het callcenter werken. Hopen dat ik er kan gaan werken iets anders zou ik niet weten…
Zelfde verhaar hier, maar ik ben wel van plan een jaartje voorbereiding te nemen en de basis Turks proberen te leren. Mijn huis heb ik al te koop gezet (al eerder omwille van andere redenen), en ik ben van plan loopbaanonderbreking te nemen. Lijkt me wel leuk als we misschien ervaringen kunnen delen qua voorbereiding? In elk geval wens ik je heeeeel veel succes!
Sarah
hallo ik ben lien
ik heb 2 kinderen van 3 en 4 jaar oud ik ben getrouwd met een turk,wij zitten ook na te denken om daar te wonen,
ik zie het wel zitten,maar mijn man zegt je kan beter wachten tot de kinderen van de basisschool af zijn ik vraag me af of dat wel een goed idee is,
we willen dan in de buurt van foca (izmir) zijn er toevallig mensen die wel de stap hebben gezet en er erg positief over zijn?
of kan ik idd naar mijn man luisteren?
ik kijk uit naar jullie reaktie’s
groetjes lien