Stapje voor stapje emigreren

Ik woon en werk al een aantal jaren in Eindhoven, en sinds 8 jaar ben ik een fanatiek Turkije fan. Alanya welteverstaan. Het tempo & de cultuur in de Nederlandse samenleving past dan ook steeds minder bij mij, en ik heb het vermoedde dat ik hier ooit weg moet.

Nu ken ik Alanya vrij goed, en heb me na vele reizen nog nergens zo lekker gevoeld als daar. Mijn droom is natuurlijk daar wonen en werken, maar ik wil wel reëel blijven. Ik zou het daarom ook eerst een paar maanden willen proberen.

Weet iemand waar ik aan werk & een appartementje kan komen?? Let wel: Ik wil graag een baantje waar iets van toekomstperspectief in zit, waar ik eventueel op langere termijn iets met mijn diploma zou kunnen doen.

Wie kan me op weg helpen???

zou misschien verstandig zijn als je vermeldt waar je een diploma van hebt

Beste Maike,

Heb je topic verplaatst naar dit subforum wonen en werken;lees de onderwerpen eens door en je zult zeker antwoorden op je vragen vinden…succes!

ben je ook weleens s’winters in Alanya geweest??? dan is er namelijk niks te doen…

Niet overdrijven, Alanya is prima te doen in de winter. Gewoon een normale Turkse stad. Het leven is dan heus niet uitgestorven, het is alleen niet zo overdreven en schreeuwerig als in de zomer

Alle badplaatsen zijn in de wintermaanden rustiger dan in de seizoenmaanden.
Als je hier in de winter woont weet je pas wat het is ‘leven en wonen in Turkije’
Daarom is het een uitdaging hier het wonen uit te proberen in de winterperiode. Het is totaal anders. Je ziet bijna geen toeristen ,dan weet je pas dat je in Turkije woont.
Ik persoonlijk vind het veel aangenamer buiten het seizoen, dan zie je pas het echte Turkije en het echte leven.Het ziet er voor veel turkse mensen in de winter niet zo rooskleuig uit. Geen sociale zekerheid , geen werk, winkelcentrums waar toeristen komen zijn dicht. Barstreet zijn gesloten, ook veel kleine hotels en zomerterrasjes dicht.
Stranden zijn verlaten, geen ligbedden,geen eettentjes, geen muziek, alles rustig …maar zalig om dan te gaan wandelen en van de mooie natuur te genieten.
Daarom om hier echt te overleven van een job in Turkije is het bijna onmogelijk. Je moet echt een inkomen uit eigen land erbij hebben om te overleven.Dan is het hier echt een luxe leven zonder stress.

Maar aan iedereen het uit te proberen.
Succes aan degene die het uitproberen,
Groetjes uit Kusadasi,
Franka

Klopt. Dit geldt wel alleen voor de kustplaatsen denk ik. Als je werk zou hebben in de industrie etc. dan is het waarschijnlijk anders. Alleen is er niet genoeg werk in Turkije ondanks de enorme economische groei in de laatste jaren. Ik weet ook niet of het eenvoudig is voor buitenlanders om een baan in de industrie, handel etc. te vinden in Turkije. Maar dit is denk ik niet relevant, omdat de meeste buitenlandse mensen in kustplaatsen willen wonen…