Wonen in Alanya

Hallo,

Wij (Paul en Angelique en onze zoon Nigel) gaan begin augustus emigreren naar Turkije. We hebben veel gelezen op het forum en vinden het leuk om de ervaringen van andere te lezen.

Mijn vraag is of er een Nederlands gezin in de buurt van Alanya woont die ons wat wegwijs kan maken. Wij gaan zelf een zaak beginnen in Alanya en zijn zakelijk aardig op de hoogte alleen zou ik graag willen weten hoe mensen het bevalt en of er ook een Nederlandse vereniging actief is in de omgeving (er staat er één op internet maar je krijgt geen reactie).:dag:

Hallo Angelique

Toevallig staat op www.zamanhollanda.nl (turks-nederlands tijdschrift) een interview met een nederlandse familie die in Alanya woont. Je moet op de home pagina een stukje naar beneden wandelen en dan staat het onder de kop ‘enkeltje amsterdam-Alanya’.
Verder is het misschien een tip om ook eens op www.dutchtalk.info te kijken, dat is een blaadje dat voor en door nederlanders in Alanya wordt uitgegeven.

Groetjes, Monique

Hoi Monique,

Heel erg bedankt ik zal direct kijken. De Nederlandse vereniging die je opgeeft die heb ik ook al bekeken alleen heb ik deze vereniging al een paar maal een mail gezonden en geen reactie gekregen.

In ieder geval bedankt.

Hallo Paul en Angelique :dag:…

Ik woon in Incekum , dichtbij Alanya!

Groetjes
Dave

Hallo Dave,

Woon je daar voor je werk of bedrijf of tijdelijk. De naam klinkt Nederlands dus je komt niet van Turkije zelf.

Hallo :dag: ,

Ik werk in manavgat. Ik heb een Turkse vriend en wij wonen nu bijna zo’n 3 jaar samen… Vandaar dat mijn naam lekker Nederlands klinkt!

Hallo,

En bevalt het leven in Turkije een beetje. We gaan, zoals vermeld, begin augustus daar echt wonen en beginnen daar onze zaak. Ik zou het leuk vinden als je wat ervaringen zou willen delen (waar ben je tegenop gelopen). We hebben er erg veel zin in alleen is de stap best groot ook voor onze zoon want die moet naar een Turkse school. We zijn druk bezig met Turkse les dus ik hoop dat we in augustus al een beetje Turks spreken.

Groet Angelique

hoi hoi,

Ik weet niet of je msn hebt? Zo ja dan kun je me even een berichtje sturen :slight_smile:

Hoi,

Ik heb geen sms maar wel mail. [EMAIL=“w.riep@chello.nl”]w.riep@chello.nl

Groet Angelique

Ik heb je een e-mailtje gestuurd :slight_smile:

hoi
wij zijn een gemengd gezin met twee kids en wonen nu 1.5 jaar in alanya.onze kids zijn 10 en 8 jaar oud het bevalt ons hier prima hoe oud is jouw zoontje?
groetjes yolanda

Hallo Jolanda,

Onze zoon is 14 jaar (december). Leuk om eens iemand te spreken die in ALanya woont. Wij gaan begin augustus naar Alanya wonen en gaan daar een eigen bedrijf oprichten.

Leuk om te horen dat het goed bevalt. Het blijft voor ons een grote stap.

Groetjes Angelique

hoi angelique , ben eigenlijk wel benieuwd wat voor bedrijf jullie gaan starten daar…

groetjes monica

Hallo Monica,

Wij gaan excursiereizen organiseren vanuit Nederland. Wij willen andere excursies doen dan standaard is in Alanya en laten de mensen echt wat van Turkije zien. Het land is veel te mooi om alleen maar bekeken te worden vanuit het hotel. We zijn druk bezig met de voorbereidingen en gaan in Augustus dus in Alanya wonen om vandaar uit onze activiteiten te kunnen doen.

Woon je ook in Alanya of omgeving?

Groet Angelique

ik wil dol graag naar turkije toe om voorgoed te wonen
Alleen ik weet het niet meer wat je allemaal moet regelen dus als iemand iedee heeft zeg het me

Hallo Angelique,

İk woon ook in Alanya, of eigenlijk Tosmur, en ben hier al 1,5 jaar. İk weet natuurlijk ook niet alles, maar als jullie vragen hebben, stel ze gerust en als ik kan zal ik ze met plezier beantwoorden. Van horen zeggen weet ik dat er in Bistro Floyd ook regelmatig bijeenkomsten zijn voor Nederlanders, ik ben er zelf nooit geweest, dus ik kan er niet veel over zeggen. En heel toevallig via mijn werk heb ik contact met een Belgisch echtpaar, zij hebben een 15-jarige dochter en komen in september ook voorgoed hier naar toe.
Succes met de voorbereidingen!

Marianne

Hallo,

Bedankt voor je reactie. We zullen zeker vragen hebben als we daar wonen. Zijn jullie een Nederlands echtpaar of is je man Turks. We zijn druk met de voorbereidingen bezig en dat valt niet mee, druk druk druk. We hebben heel veel zin om te gaan. We zijn inderdaad afgelopen 30 april bij Bistro Flloyd geweest en het was best gezellig alleen hebben we nog geen kans gezien om veel mensen te spreken. Ik ben benieuwd waar de dochter van de Belgische mensen naar toe gaat (onze zoon is 14 en kan nog het laatste jaar meemaken van de school met 15 wordt dit al weer wat moeilijker).

Bedankt in ieder geval voor je reactie en als ik meer tijd heb zal ik je een schrijven.

Groet Angelique

Hallo lieve mensen, wij zijn beiden gepensioneerd, ruim 40 jaar getrouwd en komen ruim 10 jaar trouw naar diverse steden en hotels in turkije. Ons hart ligt echter in Alanya ofschoon we ook mooie vakanties hebben gehad in icmeler(marmaris). We hebben schoon genoeg van de betutteling en het crimineel gedrag in Nederland :angry: en denken aan een emigratie naar turkije. we krijgen ongeveer € 1300,00 aan aow en nog wat pensioen, kunnen we met dat bedrag in alanya een nieuw leven opbouwen?

Tonny en Harry

Hallo Tonny en Harry,
Met jullie aow en pensioen is het prima te doen hoor. Voor ongeveer 500 YTL kun je al en mooi appartement huren en het levensonderhoud is natuurlijk goedkoper hier. Je moet ook denken aan zaken als een ziektekostenverzekering natuurlijk, als jullie je uit laten schrijvn in NL heb je geen recht meer op eenziektekostenverzekering daar en moet je die hier natuurlijk afsluiten. Ik heb een vriendin die ook een uitkering heeft en die is hier ook naartoe geemigreerd. Mochten jullie gerichte vragen hebben dan zal ik ze met alle plezier beantwoorden. Ik woon zelf bijna 2 jaar hier maar ben (nog) niet officieel geemigreerd.
Marianne

Voor onze Call-center in Alanya ben ik op zoek naar nieuwe medewerkers, Wil jij werken in Alanya en spreek je goed Nederlands neem dan contact met mij op.
Ik bied het volgende
Een vaste fulltime baan
Nettosalaris van 650 Euro
Sigorta *verzekering
Goed premie systeem
Contact via mail - [EMAIL=“k.erkan@etb-group.com”]k.erkan@etb-group.com
Telefonisch - 0090 242 5192358 of 00905452323483
Tevens is er ook werk voor je in Istanbul=Ankara=Izmir=Antalya-Denizli