opzoek naar nederlanders in alanya

Hoi allemaal,

Ik ben een meid van 22 en ben nu een aantal weken in alanya. İk heb hier ander half jaar geleden mijn lıefde gevonden. En blijf hier voor de zomer.
Ik zou het leuk vinden om in contact te komen met mensen van mijn leeftijd, om af te spreken om leuke dingen te ondernemen. Denk aan het stand, shoppen, eten, uitgaan, anything

Ik hoop dat ik via deze weg leuke mensen ga ontmoeten.

Groetjes, Angela

Hoii,
Ik zag je bericht het is nu wel een tijdje geleden maar vroeg me af of je ondertussen misschien al hier woont of weer voor een langere tijd hier verblijf. Ik ben zelf 27 en woon hier.
Hoor graag van je xxx

Hallo Kelly,

Wij zijn van plan om eind september ook naar Alanya te verhuizen, en willen alvast Nederlanders daar leren kennen.
Ik ben zelf Turks en mijn vrouw Nederlands. Het lijkt ons leuk om een keer daar af te spreken en misschien samen dingen ondernemen.

Groetjes,

Said en Kim

Hoi wat leuk! Gaan jullie voor werk hier naar toe? En hebben jullie al een huis enz gevonden? Wat zijn jullie leeftijden?
Laat maar weten misschien kan ik jullie helpen
Groetjes

Hallo Kelly, bedankt voor je snelle reactie;)
Wij hebben een huis in Mahmutlar gehuurd, maar het staat nog wel leeg…Ik hoop daar idd parttime werk te vinden, misschien ken je wel iemand die nog nederlands- en engels sprekende mensen zoekt…Verder zijn wij 31 en kim 24 en een zoontje van 8 maanden…waar in Alanya woon jij? En werk je daar ook?
Groetjes

Hoii, Ik woon zelf in alanya centrum zelf er zijn hier best wel wat bedrijven die Nederlanders zoeken zijn vaak meer callcenters en nu in de toeristme maar ik denk wanneer jullie komen zal dat minder zijn alleen callcenter enz gaan wel heel het jaar door. Ik werk hier nu nog niet misschien volgend jaar. Ik woon samen met me verloofde. Voor jou zou het misschien ook makkelijker zijn ivm met vergunningen enz.

Ja callcenters heb ik idd veel van gezien, en ook contact opgenomen voor thuiswerken daar. We gaan het zien als we daar zijn, ik weet ook nog niet zeker wat ik precies ga doen daar… Kan je misschien ook iets vertellen over de kosten van levensonderhoud daar, zoals gas water stroom , abonnementen en dergelijke? Hoeveel heb je nodig om er een beetje normaal van rond te komen? Mijn vrouw wil ook graag de taal leren, ze vraagt hoe jij dat hebt gedaan… met cursussen, of gewoon thuis leren? Heb je wat tips daarvoor? Alvast bedankt voor je reactie!

Ik woon opzich niet heel lang hier voorheen ging ik steeds heen en weer ivm ikamet. Maar het huren van een huis is heel verschillend vaak rond de 700 lira je heb ook goedkoper. En elektriciteit verschilt bij ons heel vaak we hebben super vaak loges hoor van mensen echt super goedkoper bedragen bij ons is net de rekening toevalig gekomen en die was 70 lira, ik zie bij de buren soms water rekeningen van 5 lira maar bij ons ong 30. En als je het over telefoon abonnement hebt heb je voor 40 lira dacht ik 1000 SMS en 1000 min en 10gb internet.
Opzich staat de lira wel goed als je bijvoorbeeld met wat spaar geld komt 100 euro is ± nu 400 lira.
De taal kan ik nog niet echt heel goed. Heb een boek en na de vakantie als het goed is beginnen er weer lessen en me verloofde praat turks tegen me vaak dan leer je het snelst. Ze kan samen met me leren als ze wil kan ze ook naar de lessen misschien gaan is van Nederlanders. Wanneer zijn jullie van plan te komen? Heeft je vriendin geen Facebook misschien is dat makkelijker. Als je nog meer vragen hebt hoor ik het hoop dat het een beetje duidelijk is en natuurlijk zorgverzekering maar als je getrouwd bent mag je vaak gratis mee verzekerd zijn op die van je man.

Hoi,
Ik woon in Istanbul en werk volgens het principe van Home Office voor een Callcenter in Kayseri. We werken op de Nederlandse markt. Ik krijg in Lira betaald en ben SGK verzekerd (ik heb dubbele nationaliteit). Met 20 uur pw. verdien ik het Turkse minimumloon van 1400 lira. Werk je voltijds verdien je 22-2400. Ik werk iets meer dan een half jaar voor ze en heb nog nooit zo’n super werkgever gehad in Turkije. Betalen op tijd, goede begeleiding ( ik had nog nooit callcenterwerk gedaan) en ik ben geheel vrij om die 20 uur over 6 dagen te verdelen.

Dat is ook wel eens anders. Ik heb ook wel eens heel slechte ervaringen met een callcenter hier gehad.

Daarnaast schrijf ik teksten voor blogs en websites, want die 1400 is in een stad niet genoeg om van te leven. Ik volg ook nog cursussen en heb een hond en een kat. Dat kan niet allemaal van een minimumloontje…

Levensonderhoud is per persoon (huishouden) verschillend. De een is zuinig opgevoed en kookt veel zelf, een ander is misschien minder gewend om op de kleintjes te letten.
Ik woon alleen,(alleen of met twee maakt weinig uit) heb een huur van 750 lira, mobiele tlf kost me 30 lira met een klein abonnement met 500 belminuten bij Türkcell. Sinds ik whatsApp en Skype bel ik vrijwel nooit meer. Internet 70 lira ( voor callcenterwerk moet je vast IP adres hebben en dat kost hier 15 lira per maand extra. (Standaard zijn IP-adressen hier niet vast), elek is gemiddeld 40-50 lira pm, water ook zoiets. Gas heb ik niet. Ik kook op een flesje en dat kost me 20 lira per maand. Ik heb ook geen aardgas of een kachel in mijn woning. Stook een kamer warm met een olieradiator en dat kost me 100 lira per maand in de winter. Als aardgas met cv hebt moet je in de wintermaanden rekenen op 200-300 lira stookkosten extra per maand (5-6 mnd) . Daarbij maakt het niet uit of je hout moet kopen voor een kachel of aardgas hebt. Hout (half om half naaldhout-eiken verstook je ongeveer 3 ton. verzekeringen en belastingen heb ik niet. Omdat ik 20 uur werk, kom ik net aan het Turkse minimumloon voor voltijds en vergoed mijn baas de volledige SGK.

Voor meer vragen en/of telefoonummer over het callcenter waar ik werk kan je me pm’en.