Ik ben 20 jaar oud en ik heb een vriend die in Alanya woont. Daarom ga ik in Juli en Augustus naar Alanya. Ik ken helaas geen Nederlandse meiden die hier ook wonen of werken daarom zou ik graag in contact willen komen. Mijn vriend die moet vooral werken in de zomer dus ik denk dat ik me snel zou vervelen.
Daarom lijkt het me leuk om soms wat met andere Nederlanders te doen. Weet iemand misschien ook waar ik zou kunnen werken voor 2 maanden?
Ik spreek ook engels en duits, helaas spreek ik nog geen turks (alleen maar een paar basis woordjes)
Ik hoop snel iets te horen!
wat leuk zeg dat je deze zomer voor langere tijd richting je vriend gaat! Ik emigreer over 2,5 week maar mijn vriend toe die in Bodrum werkt, helaas dus niet echt in de buurt van waar jij gaat verblijven.
Wel weet ik dat er in Alanya erg veel (Nederlandse!) callcenters zijn. Over het algemeen schijnen ze bij dat soort centra volgens mij wel snel werkvergunningen te verstrekken mits je een verblijfsvergunning (en dus geen toeristenvisum…) voor Turkije hebt. Met een toeristenvisum mag je dus niet werken in Turkije! Ik weet niet precies wat de gevolgen zijn wanneer je gecontroleerd zou worden en geen werkvergunning hebt, maar ik heb wel ooit eens ergens gelezen dat die niet mild zijn en je voor een tijdje het land uit gezet kan worden om vervolgens ook een tijdje geweigerd te worden in Turkije. Over het algemeen zullen werkgevers je denk ik hier niet op attenderen, omdat het aanvragen van een werkvergunning voor hun redelijk wat tijd en geld kan kosten… maar kijk hier dus wel mee uit!!!
Ik woon nog tot Augustus (en misschien eel langer) in Antalya toch ook nog best een eindje bij Alanya vandaan. Ik woon hier omdat ik hier werk als au pair.
Wat ik al een aantal keer over callcenters gehoord heb is dat ze beloven snel een werkvergunning regelen maar dat uiteindelijk niet doen. En ik denk eerlijk gezegd dat er maar erg weinig bedrijven zullen zijn die voor 2 maanden een werkvergunning regelen. Het neemt zoals ik begrepen heb aardog wat tijd om dat te regelen en is zoals miss al zei duur.
In hotels kan je vast en zeker aan het werk. Ze zoeken volgens mij altijd wel mensen, maar of je het risico wil nemen zonder vergunning moet je even goed over nadenken.
ook ik ga misschien in juli augustus voor 2 maanden naar turkije alleen dan naar bodrum. ik mag in het hotel komen werken waar mijn vriend ook werkt bij het animatieteam zonder werkvergunning maar hun hebben een goed plan voor de medewerkers zonder werkvergunning als ze komen controleren. als je gaat werken let hier dan wel op of ze een plan klaar hebben liggen voor het geval dat.
Ik ben vooral een meelezer, maar ik wou even zeggen dat ik in augustus 3 of 4 weken in Alanya ben bij mijn vriend. Misschien kunnen we eens afspreken daar Lucie!
Hoe staat het met je plannen om in juli en augustus naar Turkije te gaan?
Heb je al mensen leren kennen in de buurt van Alanya?
Ik heb ook plannen en ik zou graag met je in contact komen, dus misschien dat we elkaar eens kunnen
mailen als jij dat ook wilt?
Zou ik misschien mogen weten welk hotel jij gaat werken? want ik en een vriendin zijn ook opzoek naar werk in Bodrum omdat mijn vriend werkt in Holiday Resort, alleen daar kunnen we helaas niet aan het werk. Zou jij misschien ook nog andere hotels weten waar ze nederlandse meiden zoeken?
er wone heel veel nederlandse meiden in alanya hoor…
Je kan me wel een berichtje sturen… op facebook…
elly en fevzi tasdemir dan kan je me toevoegen…
ik woon in alanya met me man en kinderen
Ik ken heel veel mensen in alanya! Ik had ook een vriend maar dat is een beetje spaak gelopen! Als je me wilt toevoegen op facebook is mijn naam Sanne Maria! Dan kunnen we het over de alanya boys hebben