Ik ben een meisje van 19 jaar en woon sinds februari vorig jaar in Alanya met mijn man.Ik ken helemaal geen Nederlandse meisjes die hier ook wonen en werken terwijl het er wel veel zijn waarschijnlijk!Ik zou dus graag in contact komen met Nederlandse meiden die ook op zoek zijn naar landgenoten!Ik hoop gauw iets te horen…veel liefs Rosanna
toch zitten er best veel nederlanders in alanya hoor!! maar ik weet ook niet precies waar je moet zoeken…
ik kom aanstaande dinsdag naar alanya toe voor de zomer om te werken en wonen dus als je zin hebt om een keer af te spreken stuur maar een mailtje!
Ik heb een vraagje…
Je woont daar dus al dik een jaar dus toen je daar ging wonen was je 18!
Ik work nu ook bijna 18 en ga daar dus ook wonen bij mijn vriend in Marmaris/icmeler!
Ik ben van plan om steeds op en neer te gaan naar een Grieks-eiland voor een visum!
Hoe doe jij dat?
Heb jij dan een verblijfsvergunning of een jaarvisum of ga je ook op en neer naar een Grieks-eiland?
En heb je wel een diploma, ik alleen mijn MAVO-D en 1 jaar de verpleegkundige opleiding!
Ik hoop dat je mij wat meer info kan geven over jouwn verhaal!
Ja ik was dus 18 toen ik hier kwam wonen en dat was best wel een hele stap!
Ik heb ook mijn mavo D diploma,een jaar spd opleiding en mijn horecapapieren.
Met dat visum dat is een heel gedoe,ik wordt er echt doodmoe van af en toe!
Ik ga dus meestal naar Cypres met de boot vanuit Alanya,maar vorige keer ging de boot niet dus heb ik m’n visum bij de politie laten verlengen,hiervoor moet je je paspoort laten zien en het bedrag dat je ervoor betaalt is ongeveer hetzelfde bedrag al zou je met de boot naar Cypres gaan,iets van 150 euro.Je kunt ook gewoon een visum voor een jaar of voor 5 jaar krijgen,maar dit schijnt nogal weat te kosten.Dit kun je gewoon vragen bij de politie.Ik weet niet of je vanaf Marmaris naar Cyprus kunt gaan of ergens anders heen,maar ik ga altijd een of twee dagen voordat m’n visum verlopen is.Ben je al lang met je vriend en heb je er heel goed over nagedacht hier te komen wonen?Ik weet niet hoe Marmaris is maar het leven in Alanya is heel erg zwaar.(als mensen op vakantie zijn zien ze dat natuurlijk niet) maar wij werken van sochtends vroeg tot savonds laat en dat elke dag,en ik heb geen familie en vrienden hier dus het is erg moeilijk.Als je meer vragen hebt of als je je ergens zorgen over maakt mag je me ook mailen hoor: SPANJER9@hotmail.com Ik hoop dat ik je hier een beetje mee geholpen heb en ik hoop gauw iets van je te horen! veel liefs Rosanna
Ik ken mijn vriend nu al 4 jaar en ben al eens 4 hele maanden daar geweest!
Wij hebben daar wel veel familie (van zijn kant) en vrienden!
Ik weet dat het leven hard is, dat ik ik tot nu toe wel gezien en meegemaakt!
Maar voor zo’n jaar of 5 jaar visum heb je niks anders nodig dan je paspoort?
En je kan dus gewoon naar de politie om steeds je visum te laten verlengen voor weer 90 dagen, je hoeft dus niet steeds op en neer en ziet die politie dan niet dat je dat al bv een jaar doet of maakt hen dat niks uit?
Ik ben hier echt heel benieuwd naar!
Ik hoop gauw weer van je te horen en ik vind het leuk om met iemand te praten die ook in zo’n zelfde situatie zit/zat!
Ik geloof dat je dat visum vanuit Nederland kunt regelen op de Turkse ambassade,dat is misschien ook handiger voor jou omdat je nu toch nog in Nederland bent!Als ik jou was zou ik dus even contact op nemen met de Turkse ambassade,het is het proberen waard toch?Ik denk dat dit de beste manier is.Mijn man en ik moeten zowiezo deze week weer naar de politie omdat ik ook niet echt weet wat ik met m’n visum aan moet dus dat laat ik je van de week ook wel even weten wat zij daarover hadden gezegd allemaal,oke?Wanneer kom je eigenlijk naar Turkije om te wonen?En ga je ook werken of weet je het nog niet?Ik hoop dat alles in orde komt en dat jullie heel gelukkig worden samen!Ben je trouwens zelf ook Turks?(dat dacht ik vanwege je naam).Nou ja geef de Turkse ambassade even een belletje en dan hoor ik het wel weer van je.Veel succes!groetjes Rosanna
Jammer dat je niet in Marmaris/icmeler woont, dat had ik wel heel erg leuk gevonden!
Ik kom op 28 April, ik vlieg om 10.50 uur Nederlandse tijd!
Ik heb werk op een reisbureau maar nu ik hier lees op de site’s over kinderanimatie lijkt me dat veel leuker maar dat zie ik dan wel weer
Ik mag zijn familie en vrienden heel graag en zij mij gelukkig ook!
Ik heb nog maar even de tijd dus geen tijd om een afspraak hier op de ambassade te maken, jammer!
Ik ga gewoon de eerste keer naar een Grieks-eiland en dan probeer ik het via het consulaat, de ambassade of de politie!
Ik heb een Turkse naam maar dat is puur toeval
Ik spreek al aardig goed Turks en straks wil ik ook lekker met mijn manneke trouwen en dan lijk ik ben echt helemaal Turks…Awhaha…
Leuk joh dat je dan ook zo jong bent getrouwd!
Ik zou het fijn vinden als je iets liet weten over jouw bezoek bij de politie!
Ik vind het ook jammer dat jij niet in Alanya woont!hihi.Nou het schiet alweer op he?nog 8 daagjes en dan ben je weer lekker in Turkije!Ik wens je heel veel geluk en ik hou je op de hoogte,zodra ik wat van de politie gehoord heb laat ik het je weten.We houden contact!Heel veel geluk!XXX Rosanna kendine iyi bak!
Wat jammer dat er behalve Myrna en Deniz niemand gereageerd heeft!Ik ben nog steeds op zoek hoor naar meiden die ook in Alanya wonen of komen wonen.Ik hoop gauw wat meer reacties te krijgen!doei doei!
Heey Rosanna!
Ik weet het allemaal nog niet precies… We (ik ga samen met een vriendin daar werken) hadden een telefoonnummer gekregen van een turkse man die nog wel werk voor ons wist (van een NL’se vrouw die binnenkort naar Fethiye gaat emmigreren) Maar we hebben waarschijnlijk een verkeerd nummer gekregen. Dus we proberen haar nog een keer te bellen voor het juiste nummer (of emailadres dan maar). En in de meivakantie (29 april tot 6 mei) ga ik ook een weekje op vakantie in Alanya en dan zou ik ook even langs hem gaan. Zou dit niet lukken dan zoek ik daar terplekke een baantje voor in juli en augustus.
En wonen, ja dat weten we nog niet helemaal, hopen dat het bij het baantje in zit. Maar ik heb het ook al met Myrna (ook van forum) erover gehad en misschien dat we met zn drieen dan een appartementje gaan huren… maar dit is allemaal nog niet duidelijk.
Ik moet dus ook nog veel regelen in het weekje vakantie, maar komt allemaal wel goed, denk ik… Heb er een goed gevoel over dat het wel goed komt
Ben je vaak in Alanya geweest en heb je er al eerder gewerkt?Ik hoop dat jullie dat nummer enzo kunnen achterhalen en dat het goedkomt…maar wees wel voorzichtig he want er wonen hier veel rare en gevaarlijke mensen die zich poeslief voordoen…hi hi.Ik hoop dat je dan in April iets kunt vinden voor die 2 maanden maar ik denk dat het erg lastig wordt want het seizoen is nu al begonnen en ik vraag me af of er mensen zijn die voor 2 maandjes nog personeel gaan aannemen…maar ja wie weet lukt het wel gewoon en moet je het maar evengoed proberen!Ik hoop voor je dat het lukt hoor en misschien zie ik je eind April wel hier!In welk hotel zit je?Nou veel succes alvast en ik hoor het wel!veel liefs Rosana
Ik heb je vraag gelezen en ik zou heel graag daar in Alanya willen wonen bij mijn vriend en sinds januari mijn verloofde…
Ik durf alleen de stap niet te nemen, ook omdat ik hier een goede baan heb en daar die waarschijnlijk niet kan krijgen.
Maar mischien kan jij me over de drempel helpen??
Je kunt me ook emailen wendola1@hotmail.com
Hoop van je te horen!!
Ik ben een keer eerder in Alanya geweest. Ik heb er nog niet eerder gewerkt, weet wel dat het heel hard werken is voor weinig geld, maar wil het toch doen. Lijkt me een hele ervaring.
Die turkse man schijnt, volgens die Nederlandse vrouw, wel te vertrouwen te zijn… En hij had ook nog werk voor ons, ook als we maar 1 of 2 maanden wilden gaan werken. Hij had nog wel wat (het klonk zelfs alsof hij wel meerdere dingen wist…) Maar goed ik ben benieuwd! Hoop in ieder geval dat het lukt!!
In de meivakantie zit ik met mn ouders en mn zusje in hotel Angora Beach, heb er heel veel zin in!
Het is hier inderdaad heel hard werken maar ja als je het gewoon voor de ervaring wilt doen en maar een paar maandjes dan is dat hardstikke leuk denk ik!Je zult er best wel wat van leren.Ik hoop dat alles goed komt voor je en we moeten dan zeker een keertje afspreken als je hier bent,en als jij dat ook gezellig vind.Veel succes en hou me op de hoogte he?Veel Liefs Rosanna