"Help" Wonen, werken in turkije?!

Hallo allemaal :slight_smile:
Ik heb een vraag, misschien een rare vraag.
Maar ik zit er al heel lang over na te denken om in Turkije te gaan wonen.
Dat is echt iets wat ik heel graag wil. Wat ik in ieder geval echt wil proberen!
En dit is inderdaad veel makkelijker gezegd dan gedaan, dat snap ik heel goed
Het is hard werken en zoveel gaat daar anders dan hier.
Ik ga er zeker 2x in het jaar heen en natuurlijk is dat vakantie en dat is niet te vergelijken met er ook echt wonen en leven.
Maar vanaf het moment dat ik daar uit het vliegtuig ben gestapt heb ik het gevoel alsof ik thuis ben gekomen!
Het klinkt misschien gek maar ik krijg zo een rust als ik daar ben.
Het gevoel alsof ik daar vind waar ik naar op zoek ben…
Ik heb een tijd een vriend uit belgie met turkse afkomst gehad en daar ook veel over gepraat en plannen over gemaakt en dan is het natuurlijk toch een stukje makkelijker om dat ook echt te gaan doen.
Wij zijn ondertussen niet meer samen, maar ik wil ooit echt te stap nemen om in turkije me leven te lijden! Liever gisteren dan vandaag :slight_smile:
Ik ga binnenkort beginnen met turkse les. Heel veel zin in! Dat is al iets.
Ik heb al veel op internet rond gekeken maar eigenlijk kom ik nooit verder…
En m’n vraag is dus hoe of waar ik moet beginnen.
Want ik heb eerlijk gezegd geen idee.
Waar ik ondertussen wel achter ben is dat het heel moeilijk is om een werkvisum te krijgen.
En qua werk vanaf hier kom ik eigenlijk altijd uit op callcenters en dat is absoluut niet wat ik zoek.
Misschien een rare vraag :slight_smile: maar het zit al jaren in m’n hoofd en turkije voelt meer als “thuis” dan nederland. Maar hier loop ik echt vast…
Misschien dat hier iemand me een stukje in de goede richting kan helpen?

Alvast bedankt voor de moeite!

Met vriendelijke groet,

Melanie.

Beste Melanie,
Hallo mijn naam is Steven en ik ben net als jouw op zoek naar een nieuwe uitdaging. Ik denk reeds enige tijd om te verhuizen naar het buitenland. Heb je reeds concrete plannen voor Turkije? Ik zou graag enkele mensen ontmoeten met dezelfde dromen. Ik ben wel van België afkomstig maar dat kan geen probleem zijn denk ik. Ik zou graag weten hoe het staat met je plannen en indien je dat wenst zou ik graag je ervaringen delen.
vriedelijke groetjes

de eerste stap is eingelijk op zoek na werk. weetje al wat je wilt ?
Als je bijv. in de animatie gaat krijg je kost en inwoning je werkt wel 6dagen p.w. wel 14- 16 u op een dag maar je kan in het all in hotel mee eten en je krijgt slaapplek maar jew verdient niet veel vanwege de kost en inwoning.
Je moet eerst nadenken over wat je dan zou willen doen kwa werk het makkelijkste is in de toerisme.
misschien kan je solliciteren bij corendon of weet ik het voor hostess…

ik zal igg veel sparen zodat je altijd nog een back up hebt. want je hebt geen garantie dat het goed uitpakt.

ja ik moet zeggen dat ik eigenlijk niet echt weet wat ik wil. Ik ben verpleegkundige van beroep hier in België. Maar ik kan geen turks. Ik dacht eraan om bij een callcenter te gaan werken maar ik weet er zelf niet zoveel van. Ik twijfel ook een beetje omdat ik eigenlijk niemand ken in Turkey. Denk je dat het moeilijk is om nieuwe mensen te leren kennen in Turkey
bedankt voor het antwoord

hallo ik zelf heb 5 kinderen en getrouwt wij gaan zeker tussen dit en 3 jaar naar turkije wonnen je moet zeker geen turks kennen engels kom je ook heel ver ginder wij zijn er volop mee bezig maar als jullie er tog iemand moest kenen dan haden we ook wel graag met die mensen daar gesproken en vrienden maak je overal he groetjes

hallo ik zelf heb 5 kinderen en getrouwt wij gaan zeker tussen dit en 3 jaar naar turkije wonnen je moet zeker geen turks kennen engels kom je ook heel ver ginder wij zijn er volop mee bezig maar als jullie er tog iemand moest kenen dan haden we ook wel graag met die mensen daar gesproken en vrienden maak je overal he groetjes:zon02:

BESTE MELANIE.

MISSCHIEN IS HET EEN IDEE OM VOOR 1 JAAR BIJ ONS ALS AU- PAIR TE GAAN WERKEN … ALLES WORDT DAN GEREGELD… WIJ ZIJN TURKSE-NEDERLANDSE JONG GEZIN MET 2 ZOONTJES…
EN ZIJN PER DIRECT OP ZOEK NAAR EEN LIEVE AU-PAIR

ugi-uli-@hotmail.com

Werkvergunning na 5 jaar verblijf ! Blijf voorzichtig,groetjes

nee je hoeft niet eerst 5 jaar in turkije te verblijven voordat je een werk visa krijgt.
als je een verblijfsvergunning hebt( ikhamet) dan kan het hotel of weet ik veel waar je werkt een werkvisa voor je aanvragen.
heb ik ook gehad had een 2jarige verblijfsvergunning aangevraagt en daarna heeft het hotel waar ik voor werk een werkvisa voor me aangevraagt geen probleem.
maar je kan het niet zelf doen!

#ulfiyepolat waar woon je ergens ? welke regio ik weet wel mensen die als au pair willen werken.

Hallo ik heb al geruime tijd in turkije gewerkt als hostess en andere baantjes maar je baantje houden is niet makkelijk.
Hostess werk is nooit voor het hele jaar dus vaak elk seizoen opnieuw solliciteren en andere baantjes word vaak je salaris niet uitbetaald.
Maar ook ik geef niet op k wil ook terug naar turkije wie kan mij helpen aan een legale baan

hallo allemaal ik kan misschien helpen om te werken u kunt mij mail sturen dalicesine_xp@hotmail.com groetjes

Hallo Steven ,

En heb je intussen al iets concreter gedaan rond verhuizen naar het buitenland? Waar wil je heen of laat je dat open?

groetjes

Hallo Melanie
waar in Turkije wil jij graag wonen/werken?
Ik kom ook altijd alleen terecht bij callcenters, ik heb daar toch op gereageerd… Nu afwachten voor enige respons…
Voor zover ik overal lees is het gemakkelijker werk te vinden ter plaatse…

Oei lees net dat je post van 2010 is, heb je intussen al iets gevonden, of …?

Groetjes
Xenia

Hallo Melanie
waar in Turkije wil jij graag wonen/werken?
Ik kom ook altijd alleen terecht bij callcenters, ik heb daar toch op gereageerd… Nu afwachten voor enige respons…
Voor zover ik overal lees is het gemakkelijker werk te vinden ter plaatse…

Oei lees net dat je post van 2010 is, heb je intussen al iets gevonden, of …?

Groetjes
Xenia

Het liefst ergens in de buurt van Antalya.
Ondanks dat m’n post uit 2010 is zit ik nog steeds in nederland :frowning:
Helaas!..
Nog niks gevonden nee, hoop jij wel?!

Groetjes Melanie

• Updated - - -

Het liefst ergens in de buurt van Antalya.
Ondanks dat m’n post uit 2010 is zit ik nog steeds in nederland :frowning:
Helaas!..
Nog niks gevonden nee, hoop jij wel?!

Groetjes Melanie

:slight_smile: hetzelfde probleem

Hoi

Voor wie wil werken in Turkije als animator, receptionist, guest relation: stuur je cv en motivatie (in het Engels) naar info@palomahotels.com.

Groetjes

1 like