Ik wil over een aantal jaren een grote stap maken om naar Turkije te gaan. Zelf is mijn afkomst ook turks, maar toch ben ik best wel Nederlands opgevoed en tussen nederlanders opgegroeid.
Nu is mijn vraag aan jullie, kunnen ullie mij helpen waar ik goede Turkse CV`s, brieven en bedrijven kan vinden waar ik naar kan schrijven.
Het is echt mijn grootste wens om daar te wonen en te leven. Daarom wil ik ook goed voorbereid daarheen gaan en dus nu al beginnen.
Wie kan mij helpen, ik zou het erg op prijs stellen.
Wat moedig van je dat je over een poosje de stap wilt nemen om naar Turkije te gaan.
Het is natuurlijk wel van belang in welke richting je een opleiding hebt gevolgd of nog aan 't volgen bent, om je te kunnen richten op een bepaalde job.
Heb je een speciaal gebied of plaats waar je je op richt?
Wil je alleen gaan of met een partner?
Voor je CV kun je wel terecht op de Turkse ambassade.
Wat betreft werk zouden bijvoorbeeld Hans of Franka je goede tips kunnen geven. Zij leven en werken in Turkije.
Er zijn misschien ook nog anderen, die er ook wonen en werken, die je wellicht behulpzaam kunnen zijn.
Ik wil alleen gaan, maar omdat mijn hele familie daar woont, hoeft het niet zo`n heel groot probleem zijn. Maar ik wil niet afhankelijk worden van hen, ik moet mijn eigen dopjes leren doppen en dit is ook mijn grootste wens.
Momenteel heb ik een vriend in Turkije, maar ik ga niet alleen voor hem. Ik wil echt al een hele tijd, sinds mijn twaalfde, daarheen. Maar daar was ik natuurlijk toen nog te jong voor.
Ik heb het MBO boekhouden afgerond en werk nu momenteel in een bank, dit zou ik dus ook willen doen in Turkije. Hiervoor heb ik in een accountantskantoor gewerkt.
Het beste lijkt mij om helemaal onderaan te beginnen, bijvoorbeeld als secretaresse of als receptioniste om mijn turkse taal te verbeteren en daarna doorstromen in het bedrijf verder.
Ik had er aan gedacht om nog deze zomer bij verschillende bedrijven een gesprekje te hebben over wat ik nog moet doen of wat verstandig is om te doen voordat ik naar Turkije ga om mijzelf in het bedrijfsleven te laten wennen. Hiervoor moet ik dus een goede brief hebben en daarvoor wil ik graag jullie hulp.
Hans, Franka, zouden jullie mij misschien willen helpen? Ik zou het echt heel erg op prijs stellen.
De meest gangbare weg om hier in turkije werk te vinden is via via. Ga naar Istanbul, of waar je dan ook wil werken, ga naar de banken/boekhoudkantoren en vraag of ze iemand kunnen gebruiken, vaak vind je ook als je zoekt wel papiertjes op de ruiten met ´eleman aranıyor´of ze sturen je verder.
Een CV opsturen en op die manier solliciteren werkt niet echt en waarom maak je er niet 1 zelf. Ik ben Nederlandse, beheers de tr taal redelijk en heb er zelf ook 1 gemaakt. Inmiddels heb ik wel een eigen bedrijf, dus heeft die CV voor mij weinig nut gehad.