Wonen en werken helpdesk

Beste lezers,

Hier kun je al je vragen kwijt over emigreren naar turkije en wat er bij komt kijken;let wel,ikzelf begeleid zuid-turkije.

Franka6 neemt de westkust van turkije voor haar rekening.

De info die ik ontvang,liefst via mijn PB,met een duidelijke uitleg.

Jullie beheerder

hallo ik zou graag info willen hebben over verhuizen naar turkije ik namens efamilie daar.
en wil dus voorgoed naar daar gaan groetjes yavas

Beste Yavas,

Welkom als nieuw lid op ons forum;lees eens de topics door op wonen en werken,wordt vast wijzer van…

Groetjes,

Hans.

wat moet ik allemaal doen voor ik in turkije kan gaan wonen.
en waar moet ik dat gaan melden en die soort dingen

Zie alle info op de desbetreffende topics…

Mijn pb loopt aardig vol met jullie vragen;wat ik graag wil opmerken is het volgende.

Ga eerst eens de topics af op dit subforum;er staat een hoop informatie op…zoek eerst eens voordat je met een vraag komt die al eerder behandeld is;geld vooral voor nieuwkomers.

Ik ga niet steeds in herhalingen vallen op vragen;eerst de topics afstropen en als je dan nog geen antwoord op je vragen hebt kun je me mailen of Franka6.

Ik probeer op alle vragen dezelfde dag antwoord te geven…mijn excuus als het een dag later is.

Hallo allemaal
mijn naam is ilhan
geboren en getogen in Utrecht, werk momenteel als chauffeur.

begin volgend jaar ga ik langdurig naar Turkije om daar eventueel te gaan
wonen en werken (ja alweer eentje) en wil alvast via deze geweldige forum wat informatie inwinnen.
nou heb ik van diverse familie leden gehoord dat het geen probleem
moet zijn voor mij om daar werk te vinden.
Ik spreek vloeind Nederlands en Turks (Engels redelijk), ben vrijgezel
dus geen enkele binding met Nederland.
de sfeer is hier de laatste jaren natuurlijk goed verpest door alle
politieke geneuzel…

uit sommige reacties in het forum op posts dat mensen in Turkije willen
wonen en werken merk ik dat vooral jongere mensen worden gewaarschuwd voor de risico’s, velen zien het als een verkapte vakantie en is het ook wel een beetje denk ik.

graag zie ik jullie reacties met tips/advies tegemoet…

ilhan

Hallo Hans,

Mijn man en ik willen volgend jaar maart in Kas(Antalya) Gaan wonen en een eigen restaurant of een bed and breakfast beginnen. Welke papieren zijn er voor nodig om een werkvergunning te krijgen, en hoe lang gaat dit proces duren hier in Nerderland?
Wij willen het volgende seizoen draaien. Hebben al wat panden op het oog en ook 2 goede bekende(echte vrienden die we hier thuis bij ons in nederland ook zien) die in Kas wonen.
Zei willen ons vanuit daar goed begeleiden. De ene is een Turkse vrouw en de andere een Turkse man en een hele goede vriend van ons. Hij heeft daar zelf een hotel (Hadrian).
Is het moeilijk een vergunning te krijgen? Mijn man is Nederlands en ik ben Duitse.
Hopen dat jij ons iets wijzer kunt maken.
Wachtend op een positief antwoord,

Groetjes Frank en malaika.

Hallo Ilhan,

Het ligt eraan wat jou verwachtingen zijn als je in Turkije wilt gaan werken.
Je moet de lonen bij een Turks bedrijf niet vergelijken met wat je hier verdient,en je hebt er minder rechten als werknemer.
Zo zou je bij veel firma’s als het wat slechter gaat zomaar ontslagen kunnen worden
Ik (als Nederlander die Turks spreekt) zou ook graag in Turkije willen wonen en werken,maar niet zo snel voor een Turkse firma.
Al moet ik zeggen dat tegenwoordig de grotere firma’s in Turkije betere arbeidsvoorzieningen hebben en betere lonen,maar daar zijn de opleidingseisen weer heel hoog.
Ik kom al 36 jaar in Turkije,en zie het steeds meer veranderen,vooral de laatste 10 jaar,dus je al er heus wel werk kunnen vinden als je niet al te veel eisen stelt.
Groeten uit Breda
selam