Trouwen/Wonen/Werken in Marmaris-Turkije

Helppp

Hoi allemaal

Mijn naam is Chantal en wil volgend jaar gaan verhuizen naar Turkije om daar van de zomer te gaan trouwen met mijn verloofde, ik heb alleen echt geen idee waar ik moet beginnen. Alle plannen zijn er, weet alleen niet helemaal hoe ik dit allemaal moet realiseren en zoals ik al zei weet niet waar ik moet
beginnen, kan iemand mij die hier eerdere ervaring mee heeft helpen met wat handige tips etc. om me op weg te helpen.

Alvast bedank!!

Groetjes
Chantal

Hallo Chantal

Maak voor jezelf een lijstje met dingen die je wilt weten of nog moet doen voor vertrek en hang dit dan aan je koelkast of op een prikbord. Het is erg rustgevend om af en toe wat weg te kunnen strepen en je hebt dan alles op een rijtje staan, wat ook beter werkt dan steeds alles maar in je hoofd te laten ronddraaien.

Verder heb je misschien wel wat aan de website van de ambassade in Ankara; te vinden onder www.mfa.nl en dan moet je kijken onder nederlanders in het buitenland. Daar staat o.a. vermeld wat je moet doen als je in buitenland wilt trouwen.

En kijk ook eens verder op dit forum, er staat redelijk veel informatie op met betrekking tot wonen in Turkije en het risico van werken zonder werkvergunning.
Als je eventueel in het toerisme zou willen werken, dan kun je het beste contact opnemen met de grote reisorganisaties in Nederland (die hebben meestal op hun website een kopje met vacatures), en dan informeren of je een nederlands contract ontvangt en een werkvergunning wordt geregeld.
Ik heb jaren geleden voor een reisorganisatie gewerkt die dat goed had geregeld, maar er zijn er ook meer dan genoeg die geen werkvergunning regelen.

Succes!

Hoi Bedankt voor je reactie.

Je hebt het hierin over een werkvergunning, als ik trouw, kan ik toch een Nufus (turkse ID Card) aanvragen als ik het goed begrepen heb dan hrb ik op dat moment geen werkvergunning nodig?
Ik kan het ook mis hebben hoor

Pas als je minimaal 3 jaar getrouwd bent kun je de turkse nationaliteit aanvragen, dus niet meteen. Je moet dan ook o.a. de turkse taal redelijk beheersen.
Voor meer info kun je ook even bij het turkse consulaat kijken; hun website is www.turkishconsulate.nl

Groetjes Monique