Vaak zijn daar vragen over geweest en alsmaar moest ik verwijzen naar eerdere onderwerpen hierover op ons forum.
Xander kwam met het idee om het als subforum te plaatsen en vond dat een goed plan,ik opperde dat daarin dan de eerdere berichten over dit onderwerp er in zouden komen.
Maar nogmaals,indien je de vraag discreet behandeld wilt zien gaarne me te mailen via mijn persoonlijk postvak;het gaat dan om de turkse zuidkust.
Persoonlijke vragen over wonen en werk aan de westkust:mijn mede-forumbeheerder Franka6.
Hoop dat het een toevoegende waarde is voor ons forum.
Hallo Hans, Franka … etc
Ja , het is wel duidelijk dat jullie wel het 1 en ander weten over het leven in Turkye en ik vind het erg leuk dat jullie deze ervaringen met plezier delen.
Ik kom uit België en vertrek begin April naar Bodrum om er te werken en samen te wonen met een jongen vandaar. Ik laat hier een goede job en een fijn appartement achter met vele twijfels en vragen maar mijn hart heeft het overgenomen van mijn verstand vrees ik. Ik wil het een kans geven, ik heb het gevoel niet veel te verliezen daar ik toch steeds kan terugkomen. Ik ben 27, heb nog geen kinderen, als ik het nu niet doe, doe ik het nooit en ik verlang al langer naar een ander soort leven, ik ben zeer realistisch en nuchter ingesteld, ik overromantiseer het niet en geloof niet in een roos sprookje :). Nu ben ik me aan het informeren over wat ik best in het begin kan doen daar ik niet echt weet wat de toekomst zal brengen wil ik me niet helemaal vast zetten in het begin. Als ik hier alle gesprekken lees denk ik dat ik best eerst voor 3 maanden ga (daar je dan geen werkvergunning moet hebben ?) en moest dit bevallen het verder uitwerken ?
Hebben jullie nog tips ? En aub raad het me niet af of zo, daar ik 100% achter mijn besluit sta en nu niet veel heb aan negatieve reacties.
Ik woon ook in België, en wil je gewoon een hart onder de riem steken !
Bruikbare tips kan ik je eigenlijk niet geven, wou je alleen maar veel succes wensen met je beslissing ! Eentje die ik eigenlijk ook had willen doen (vele jaren geleden), maar is er tot nu toe nooit van gekomen. Misschien in de toekomst nog wel.
Laat je door niemand ontmoedigen, en volg gewoon je hart en je gevoelens. Alles komt wel in orde dan ! Zou zeggen : ga ervoor !
Hallo Kaylo,
Bedankt voor je aanmoedigend leuk antwoordje !
Het is trouwens het enige dat ik heb gekregen maar wel positief, dank je !
Ik wil ook al jaren naar het buitenland, Turkye was nu niet onmiddellijk mijn eerste gedacht, ik dacht meer aan frankrijk, Spanje…etc maar het lot brengt me nu naar Turkye.
Ondertussen ben ik ook al turks aan het volgen, en ik begin meer en meer voor dit land te voelen.
Ik weet dat het dik kan tegenslaan maar als je het niet probeert…
Jij wou dus ook vertrekken maar het is er niet van gekomen ? Is het dan té laat nu ?
In ieder geval, wens ik jou ook veel succes en geluk in alles wat je doet , waar dan ook.
Heej Nathalie,
Ik kan me helemaal vinden in jou verhaal en ben zelf ook van plan deze zomer te vertrekken naar kusadasi en te gaan samenwonen met mn vriend. Nu vraag ik me af of ik een werkvergunning/verblijfsvergunning nodig heb,heb al verschillende dingen hierover gelezen maar het is me nog niet echt duidelijk wat je allemaal nodig hebt. Misschien kan jij,of iemand anders me hier iets meer over vertellen?
Alvast bedankt, groetjes marieke
Wij gaan volgend jaar de grote oversteek wagen! Het is de bedoeling dat we in de zomer van 2009 naar Turkije gaan (omgeving Bodrum). Mijn man is geboren en getogen in Turkije, woont nu 11 jaar in Nederland. We hebben 2 zoons van 4 en 7 die tweetalig zijn. Ik ben nu op zoek naar andere Nederlanders in de omgeving Bodrum, en ik wil heel graag ervaringen horen van anderen die met kinderen naar Turkije zijn gegaan. Waar moeten we aan denken? Wat kunnen we doen om ze zo goed mogelijk voor te bereiden? En we willen daar een eigen bedrijf op gaan zetten, wie kan ons tips geven? Het wordt een aannemers/loodgieters bedrijf.
Het is en blijft een grote stap om je ‘‘vertrouwde’’ leven in Nederland/Belgie te verlaten voor een geheel onbekend iets.
Bella Nattie het is een verstandig besluit om allereerst 3 maanden naar Turkije te gaan om te kijken of alles bevalt en naar wens is.
Wanneer je op vakantie gaat krijg je een totaal ander beeld dan de werkelijkheid.
Wanneer je dit heeft laten besluiten om naar die 3 maanden weer naar Turkije te vertrekken zou ik eens langsgaan bij een van onderstaande bureau’s. Zij kunnen je helpen met het aanvragen van een (werk) vergunning.
CONSULAAT-GENERAAL ROTTERDAM
Westblaak 2
3012 KK Rotterdam
tel: 0 10 413 2270 (tussen 14:30 en 16:30)
[EMAIL=“rotterdam@turkishconsulate.nl”]rotterdam@turkishconsulate.nl http://www.turkishconsulate.nl
Mijn man ik zijn ook van plan om naar Bodrum te verhuizen. Hij heeft daar tot eind 2007 enkel jaren gewoond en gewerkt. Ik twijfel nog een beetje, want ik zal een hele fijne goedbetaalde baan op moeten zeggen en een leuk appartement. Maar ik vind het leuk om te lezen dat ik er toch mensen zijn die de stap nemen.