Werken in Bodrum

Oke.
Ik heb al een paar onderwerpen hierover gelezen en toch zou ik graag zelf nog wat informatie willen.

Ik ben dit jaar voor de 4de keer naar Turkije geweest weer naar Bodrum en dit keer ben ik erachter ik wil werken in Turkije voor 8 maanden en 4 maanden terug naar Nederland.

Ik zou graag in contact willen komen met mensen die dit ook hebben gedaan of nog steeds doen?

Ik weet dat de lonen daar erg slecht zijn en dat het erg hard werken is maar ik heb het er voor over. Ik heb de kriebels in me buik van Bodrum wat een geweldig land.

Informatie :
Wat moet ik allemaal regelen?
Waar kan ik het beste turks leren? (studie?)

Verdere informatie is altijd welkom!

Met vriendelijke groetjes, Lissa :stuck_out_tongue:

Beste lisa,
Op deze vraag heb ik reeds 20 keer geantwoord werken in Turkije zonder verblijfsvergunning of werkvergunning is onbegonnen. Als je dat toch wil dan moet je een werkgever vinden in de plaats waar je wil werken die je daarbij helpt.
Eerst moet je een woning hebben voor de domicilieadres in Turkije;
Dan een vebijfsvergunning aanvragen : nodig taxnummer aan te vragen in turkije,ook nodig voor een bankrekening te openen.
4 pasfotos, een kopie van je reispas die 5 jaar geldig is; Geen intentieteitskaart is niet geldig. Dan 1300 euro betalen in het taxkantoor waar je moet bewijzen dat je een verblijf hebt op jouw adres een hoteladres is niet geldig. En een bewijs van inkomsten uit nederland bv een uitkering of pensioen.Of een contract van een werkgever die je een werkvergunning heeft aangevraagd.Met die dingen kan je staren anders begin er niet aan .oke velen proberen het, maar de controle is zo scherp op zwart werk dat je op 1 dag het land kan uitgezet worden.
Doe de website van de ambasade in Ankara eens open en danzieje wat je nodig hebt voor een werkvergunning
www.csgb.gov.tr Yabancilarim
çaslisma izinleri hakkkinda kanun DIKKAT
Daarna komt alles in het engels.
Denk aub nog eens goed na voor je eraan begint; Ik heb geluk woon hier 7 jaar en heb mijn eigen zaak en alles loopt prima en heb alle nodige papieren en docomenten hier te wonen ente werken.
Maar het duurt een tijdje voor alles inregel is.Het eerste PUNT is EEN EERLIJKE WERKGEVER die je helpt samen met een advocaat en notaris en dan zit je goed.Want ook voor je nederlandse ziekteverzekering kom je in de problemen terrecht , je mag maar 5 maanden hier verblijven en 7 maanden in eigen Land anders moet je hier een priveverzekering afsluiten en die in nederland stopzetten. hebben alle buitenlanders hier al gedaan. Ik zelf ben in eigen landook niet meer verzekerd. Goed navragen eer je begint.
Groetjes Franka