Mss moet je het zo zien: Dubai is momenteel nog tamelijk duur om te gaan, ik weet nu niet of je stageplaats erin tussenkomt ?
Ja onze school heeft overal plaatsen, zwel in dubai als hong kong. In kusadasi nog niet maar heb al met een hoteleigenaar gesproken dus overal is op zich wel een plaatsje.
welk hotel in kusadasi?
Ik ga dit jaar niet naar Turkije omdat ik helaas erg teleurgesteld ben in de mensen daar. Heb de ervaring dat veel van de gastvrijheid er erg nep is. Uiteindelijk gaat het allemaal om het geld. De mannen zijn er ook erg vervelend en niet wie ze zeggen te zijn. Ik heb hele erge dingen meegemaakt en zien gebeuren. Zonde, want het is absoluut een prachtig land met heerlijk eten en weer en ja, de echte Turken zijn heel aardig, lief en gastvrij (dan bedoel ik dus de Turken buiten de toeristische steden). Maar in de de toeristen-resorts, hoe lief ze ook lijken, 90% is niet hoe ze lijken.
Ik hou het dus voorlopig even bij andere landen. Bovendien is het niet meer het goedkoopste vakantieland. Oost-Europa is wat dat betreft een veel betere plek.
Ben trouwens ook geen fan van de drommen buitenlandse toeristen in de resorts, maar ja dat zie je in bijv. Spanje ook.
Jammer SweetLakeB dat je zo teleurgesteld bent.
Wie weet ga je in de toekomst nog eens terug voor al het mooie dat Turkije wel te bieden heeft.
Sterkte, Fransijn:TURKEY: :NETHERLAN
@ Twinkle: Ik heb nog een vriend in Dubai! Ik wil ook nog wel eens naar Dubai, ben er ook nog nooit geweest, maar lijkt me ook wel wat. Maar Turkije heeft toch mijn hart.
@ SweetLakeB: Ik heb idd ook gezien dat veel mensen in het toerisme nep zijn. Ik was afgelopen zomer 2 maanden in Alanya. De meeste toeristen blijven er 2 weken of korter en die kunnen het dan nog niet zien. Ik zat eerst in een hotel dat heel goed staat beschreven op internet, en ohw wat is het personeel aardig!! Als je beste vrienden. Er waren mensen die elk jaar weer terug kwamen naar hun ‘vrienden’. En ze kunnen ook Nederlands (daardoor vertrouw je ze sneller) en een potje liegen dat ze konden!!! Ik sloeg er stijl van achterover! Verschrikkelijk!
Maar gelukkig is niet iedereen zo. Moet wel zeggen dat ik eerst ook zwaar teleurgesteld was. Maar ik heb ook vrienden die niet uit het toeristische gebied komen en dat zijn echt een van mn beste vrienden geworden.
Liefs Rieneke
Ik ben jaren terug geweest, en ik weet dat die vriendschappen nep zijn!! Dat weet ik al jaren!!
Jaren geleden waren we in Marmaris, en we hadden 3 weken een heel leuk contact met de jongen van de strandtent. Na die weken heeft hij een etentje aan het strand gegeven voor ons, en enkele anderen. Hij zei daar mijn man en mij te gaan missen. Ik zei dat hij niet mocht liegen en dat ik hem niet geloofde. Al lachend zei hij dat ik deels gelijk had, morgen zou het vreemd en anders zijn, maar er zouden wel weer andere vriendelijke toeristen komen!
Dit was eerlijk, maar velen doen zich beter voor dan ze zijn!
Als je je dat voor blijft houden, en verder gewoon geniet van wat ze verder bieden, en vooral niet je inlaat over geld ed, is het er ZALLLIIIGG!!! Ik mag er nog steeds graag heen gaan, alleen word het er gewoon te duur, en dan wil ik ook steeds meer van de wereld gaan zien
![]()
Annemiek
tja voor mij is het natuurlijk heel erg makkelijk ![]()
ik studeer turks, is een beetje stom om dan niet te gaan…
dit jaar ga ik 2 x over 3 weken en dan in juni weer voor langere periode. daarna ligt het er meer aan of vriendlief ook zo voor turkije valt als ik (naja zo erg als ik hoef niet maar toch) en anders… ik zou het helemaal niet erg vinden ook wel eens ergens anders heen te gaan. lijkt me juist super om andere dingen e.d. te zien!!!
maar voorlopig wordt het toch weer turkije
Tja ik roep niet voor niets dat Gümbet in mijn ogen een " money making machine" is… Begin April word het de grond uitgestampt om vervolgens vol te lopen met acteurs die maar 1 doel voor ogen hebben, zorgen dat ze zo veel mogelijk geld binnen halen!! Op wat voor manier dan ook, geen enkel middel blijft onbenut!!
Ik vertrouw niemand in Gümbet behalve dan natuurlijk de mensen die ik in de loop der tijd heb leren kennen. De dingen die ik heb gezien gehoord en heb meegemaakt kunnen bestsellers worden, sommige singen zijn echt ongelooflijk!
Toch blijft Turkije en ook Gümbet voor mij de place to be! Ook omdat ik zelf nog geen vervelende ervaringen heb gehad.
Liefs Linda
Wanneer noem je iemand een vriend? Is ook voor iedereen verschillend. Vrienden zijn voor mij mensen die er altijd voor je zijn. In goede maar ook in slechte tijden. Zelfs in Nederland blijven er in je ‘vriendengroep’ dan maar heel weinig echte vrienden over.
Verwacht daarom ook niets van iemand die je op vakantie leert kennen. Geniet van de leuke momenten daar en mocht je dan later nog contact blijven houden is dat alleen maar meegenomen.
Das nou precies hoe ik erover denk, Marion!!
Ik heb in Nederland al mijn vriendengroep eens kritisch bekeken, en we hebben een hoop goede kennissen als je het eens heeeeel goed gaat bekijken!
Ik ben wat sceptisch, maar dat word je door de jaren heen. Familie krijg je(en daar kan je dus niets aan doen!) maar vrienden kies je, en daar ben ik steeds selectiever mee!!
Het zijn juist die dollartekens in de ogen die ons naar andere landen laten gaan!!
![]()
nou, ik ben al iedere keer naar turkije geweest voor een week, 10 dagen, twee weken dit een aantal keer per jaar en zelfs ik weet dat de meeste vriendschappen fake zijn! Maar ik heb ook een paar mensen overgehouden die wél in toerisme zitten en waarmee ik nog steeds contact heb !
Toen we voor het eerst naar Turkije gingen was het een verademing, zoveel aardige mensen. Totdat je je gaat afvragen of het wel of niet gemeend is. En vaak blijkt dan het laatste het geval te zijn. Na verschillende keren Turkije houd ik me veel meer op de vlakte, eigenlijk jammer maar wel waar. Misschien een beetje het gevoel wat bekende mensen hebben, die zich afvragen of iemand met ze omgaat omdat ze aardig gevonden worden of omdat ze bekend zijn. Gelukkig zijn er altijd uitzonderingen en ik hoop dat we er dit jaar een aantal van zullen ontmoeten.
Groetjes, Diamond
Beste lezers,
Het bericht afgelopen vrijdag op www.telegraaf.nl over de neerwaardse boekingen wat betreft Tukrije(zie turkije reisnieuws)nam ik voor lief.
Wat me wel stoorde waren de reacties via internet op het bericht van “ons nederlanders”
Als ik dan de reacties lees op dit topic dan weet ik dat hier alleen de echte liefhebbers van dit land hun reactie geven(op een paar uitzonderingen na)
Dat doet me goed en geeft me een motiverend gevoel om vooral door te gaan als forumbeheerder.
Hans.
dat ben ik met je eens hans wat je schrijft,ik kom nu alweer 8jaar in turkije
de eerste 6 jaar in foca 65 km ten noorden van izmir en hier heb ik ondervonden wat echte vriendschap is,sommige { vrienden} denk je te hebben maar het blijkt alleen maar om geld te gaan,maar de vrienden die we hebben in foca in gewoon fenominaal,alles doen ze voor je en ze willen er absoluut geen geld voor hebben zelfs na 6 jaar komen we binnen als verloren familie,er word heel wat afgehuild als we na 4 weken weer vertrekken,ik word elke maand opgebeld hoe het ermee gaat thuis en of we weer komen dit jaar maar dit jaar mischien een week want we gaan nu naar side toe voor 29 dagen,
ik vind dit forum echt top en lees ook elke dag de berichten die erop worden gezet,
daarom vind ik turkije het mooiste wat er is,met de mensen het klimaat en hoe ze met je omgaan,ik ben dan ook echt een turk in mijn leefwijze in turkije.
groet carlos:TURKEY:
Wij gaan (waarschijnlijk) naar Egypte,
omdat mijn ouders daar nu zitten en ze het een geweldig hotel vinden…
Vorige keer viel Egypte ze enorm tegen,
door voornamelijk het hotel…
In Oktober, als wij op vakantie gaan,
is het in Egypte warmer dan in Turkije,
dat is de belangrijkste reden dat we (waarschijnlijk) naar Egypte gaan,
en niet weer naar Turkije…
Ik heb met de manager van The Grand Blue Sky gesproken. Hij had wel interesse, maar ja eerst ff keuze maken, heb nog een jaar.
ik kan alleen maar zeggen dat ik mijn hart aan Turkije verloren heb, alleen al als ik aan Turkije denk, dan schieten m’n ogen vol, mijn ouders wonen d’r zeker de helft van t jaar en daar ben ik heel jalours van.
Verder kan ik niet zeggen hoe vaak ik er al geweest ben, alleen vorig jaar al 4 keer, dit jaar waarschijnlijk 3 keer, 30 april tot en met 12 mei en de kerst vakantie is zeker, maar misschien dat ik er nog eens even alleen met de kleinste heen ga. ons gezin bestaat uit 6 personen, dus niet zo eenvoudig.
Als wij uit Turkije vertrekken, zit ik zeker een uur te huilen in t vliegtuig en zodra ik thuis ben zit ik alweer te zoeken naar aanbiedingen.
Ik ben overigens nog maar 2 maal op hotel geweest, verder zit ik altijd in Dimertas, 16km voorbij Alanya
groetjes Carine