Het wordt een topseizoen !

heb vorige jaar tegenover hotel hera gezeten.

Waar zat jij dan?
In het Side Star ofzo? Of in die nieuwe app.
Ik ken daar inmiddels aardig wat mensen.
Dronk vaak koffie bij Bülent.

heb in SIde Star Park gezeten. I n het bijgebouw met de twee glijbanen

Ik ga wel weer naar Side, maar logeer nu elders.
Kan ik tenminste samen zijn met m’n vriend.
Dat liep in Hera een beetje teveel in de gaten, hoewel de manager het wel wist. Maar dit is beter zo. Ga er wel heen voor de hamam enzo.

hamam>> HEERLIJK!!!

x

Hamam, 1x per week lekker genieten enne bovendien langer plezier van je bruine kleurtje, als ik daar weg ga is het altijd net alsof ik helemaal slaapdronken ben, heerlijk… Op naar het strand en bakken maar…

Ohhhh, mss in juni toch naar Turkije, al is het alleen maar voor de Hammam!!
Maar dat vind hubbie niet lekker dus het zal wel iets anders worden helaas
:wave:

Ik las juist afgelopen week in de krant dat dit jaar 50% minder toeristen worden verwacht. Aanleiding zijn de vele Russische toeristen die Turkije ‘overnemen’

De berichten wisselen nogal, blijkbaar worden nogal wat persberichten de wereld ingestuurd met de bedoeling de mensen in de ene of andere richting te beïnvloeden. Wat België betreft is Turkijë voor het Paasverlof een absolute topper, alles zit vol. Voor het zomerverlof hebben de twee grote operatoren extra vliegtuigen ingelegd, zowel Thomas Cook als Jetair vliegen nu dagelijks. Dit zal ongetwijfeld de prijzen drukken en Turkijë dus aantrekkelijk maken bij velen. Maar ik lees inderdaad in de Nederlandse pers dat het daar allemaal wat minder loopt. De mensen beginnen te beseffen dat goedkoop reizen risico’s inhoudt. Programma’s zoals Radar, die de vinger op de pols leggen en enkele wantoestanden aan het licht brachten hebben uiteraard ook hun effect. Ik ben in ieder geval van mening dat Turkije de beste prijs/kwaliteitsverhouding biedt, op voorwaarde dat je bereid bent om een ‘normale’ prijs te betalen.

Geert

Misschien heeft belgie TUrkije nu echt als vakantieland gezien en dat het in belgie de boekingen super ijn dan in verglijking met de duiters en hollanders

Dat topseizoen moet dan nog komen, het is te hopen dat het de komende maanden nog een beetje aantrekt het toerisme naar Turkije.
Uit de contacten die ik met diverse reisorganisaties heb gehad is het aantal boekingen naar Turkije bij hun wel tot 50 % teruggelopen.

Het gaat heel slecht met de Turkse reismarkt en de verwachtingen zijn ook niet goed, de markt is totaal ingestort. Vele touroperators zijn nu haastig op zoek naar vliegtuigstoellen en bedden voor de bestemmingen Spanje en Griekenland. Dit was ook wel een beetje te verwachten, vorig jaar kwamen er ook al een stuk minder toeristen als het jaar daarvoor. mensen hebben het wel een beetje gezien. Zelf ben ik ook een echte Turkije ganger maar volgend jaar ga ik denk ik ook ergens anders heen.

Nou ja 1 pluspuntje, van de zmer zullen er wel veel last minute aanbiedingen komen want ze moeten de plekken toch kwijt aan iemand.

Daarom is het dan ook een reden te meer om op te letten bij wie je een reis gaat boeken naar Turkije.
Let vooral op of een reisorganisatie aangesloten is bij de SGR
je kan dit controleren op hun website: http://www.sgr.nl/

Want vooral bij de kleinere reisorganisaties is de kans groot dat er een aantal op de fles gaan dit jaar, als het aantal boekingen zo laag blijft.

o jee ik kom ook weer es op werelwijzer hoor…ben er allemaal helemaal niet blij mee met al die negatieve berichten . Ben ik eindelijke een cursus toerisme gaan volgen om z.s.m. in turkije te belanden als hostess of reisleider, kelderen de boekingen en nemen ze dus nergens meer mensen aan. Nou ja, het is natuurlijk voor de plaatselijke bevolking nog erger,maar toch…

@Cynthia, hoe is het met jou en je lover? nog altijd dik aan? heb je ondertussen al stappen richting turkse les ondernomen???
Ik las in de snelligheid dat je weer plannen hebt naar turkije te gaan, Istanbul…owwww, wou dat ik ook kon, m’n vriend opzoeken. maar helaas…hey, kan je geen pakketje voor hem meenemen en daar posten? scheelt een hoop geld haha en weet ik in elk geval dat het in Istanbul aankomt …
nee hoor grapje vertrouw wel op de turkse yavas yavas post.
Veel plezier in Istanbul doe ze de groeten daar

Nu het Paasverlof voorbij is en het seizoen hier in Kusadasi gestart is kan ik je allen alleen mededelen dat het hier nog nooit zo rustig is geweest.Dus van een topseizoen gesproken ?..zal snel moeten veranderen.
Ondanks het mooie weer en een vernieuwd Kusadasi, liggen de straten er verlaten bij. Nu en dan een verloren gelopen toerist die de weg naar het dolmusstation vraagt maar geen verteer.
Alle zaken klangen en de turken zien het somber in.
Veel vluchten werden afgelast of komen via Bodrum en zelfs omgeleid via Antalya,wat niet aangenaam is voor de toerist die in Kusadasi moet zijn.

We hopen hier allen dat de komende weken er toch terug een beetje leven in de straten komt. Ik weet niet hoe de toerist die hier was in het paasverlof dit ervaren heeft. Zou Turkije dan toch een terugval van toerisme krijgen ??? Ik hoop het niet…maar het zal toch snel moeten veranderen want veel hotels hier zitten nog niet voor de helft vol.
Iedereen wacht van personeel aanwerven .
Maar hoop doet leven,mischien doen de last-minute vluchten het dan terug beter op Izmir.
Groetjes uit een rustig Kusadasi,
Franka6

Hier ook stil franka6…

zie mijn nieuw post,

Groetjes,

Hans.

Hier ook erg rustig!
We zitten al bijna in Mei en hier en daar zie je een verdwaalde toerist, top is het dus niet!
Ik hoop dat we toch nog een druk seizoen gaan krijgen want zo is het ook niks!
Heel veel groetjes vanuit İçmeler…:wave: