nou ik val meestal af als ik in turkije ben!!
ben vorig jaar in die 5 of 6 maanden tijd dat ik er was ook iets van 12 (!!!) kilo afgevallen.
niet dat ik daar nou veel problemen mee had dat ik zoveel was afgevallen hihi :lol:
ik eet gewoon veel minder daar en heb constant beweging. kan ook niet anders als je op de 4de verdieping woont en de lift doet t niet!! ![]()
Haha ja idd!
Ik eet meestal ook niet zoveel in Turkije, het eten vind ik heerlijk!! maar ik heb gewoon minder snel honger en heb sneller genoeg gehad, door die warme temperaturen. Ook eet ik dan meestal alleen ontbijt en avondeten en soms nog een broodje tussendoor, maar dat was et eigenlijk wel.
Ben gewoon constant bezig met andere dingen ![]()
Groetjes Rieneke
wat is nou het vieste wat jullie gegeten hebben ij mij was het een soep, het leek op tomatensoep maar het was erg scherp.
Was niet echt eten, maar drinken.
Zag eruit als tomatensap. Wij zaten lekker een dƶnertje te eten en vroegen vriendelijk wat dat was wat zij daar dronken, FOUT
!!!
Tuurlijk krijg je dan ook een glas, en zij bleven vriendelijk staan om te zien of we het lekker vonden, NOT :blink: !!!
En zie het dan maar ergens bij een boom weg te gooien!!
Het leek op een dropdrankje, maar dan vreselijk scherp en verder zonder smaak. Echt goor. Het schijnt heel gezond te zijn, maar ik niet meer
!!
Annemiek
we hadden een ijsje besteld en daar deden ze automatisch een soort van aardbeien sausje op⦠ohhhh lekkker dacht ik bij mezelf, totdat ik t proefde⦠BAH ZEG!!! dat was echt zoooo vies!!!
dus ga daar nooit meer een ijsje halen!!! ![]()
Ik ben vorige zomer echt heel erg ziek geweest in Marmaris!
Mijn buik deed zoān pijn!
Ik lag alleen maar in bed want alles wat ik deed deed me pijn!
Toen waren er die aardbevingen en ik lag in bed en zelfs dat beven deed me zoān pijn!
Ik (eigenwijsje) wilde absoluut niet naar het ziekenhuis!
Mijn vriend en zijn ouders vonden beter van wel maar nee ik hield vol!
Toen zei mijn schoonmoeder dat ze iets voor mij zou maken en dat moest ik helemaal opdrinken, als ik dat deed zal het overgaan en anders moest ik alsnog naar het ziekenhuis!
Het was een soort thee met (ik weet de naam niet meer) van die gedroogde takjes en blaadjes en bolletjes en dan citroensap!
Ik moest er van kokhalzen maar ik dronk het 3 keer per dag en ik knapte steeds meer op!
Als ik nu nog eens wat heb zal ik eerst dat eerst drinken!
Voor de rest kun je me wakker maken voor Mixed Pide met een groot glas (met veel schuim) Ayran!
Ohjah Borek is ook zooo lekker!
Ik vind alles lekker⦠![]()
Groetjesā¦
~Deniz~
Ff denken hoor, het viesteā¦Echt iets vreselijks vies heb ik niet gehad maar het eten vorig jaar in het hotel was niet echt geweldig. Er was vaak een husseltje van groenten, grote stukken vlees en wat dingen die we niet echt konden thuisbrengen in een waterig geheel. Deed me een beetje teveel aan iets denken om te gaan eten :ph34r:
Groetjes, Diamond
tip:
als je snel last krijgt in turkije van buikgriep, misselijkheid e.d. dat ligt natuurlijk voor 99 keer aan het water daar. neem dus geen ijsklontjes in je drinken en het beste is ook geen rauwkost (sla e.d.) nemen, want dat wordt meestal gewoon in het water gewassen⦠en je wilt dan vast niet je hele vakantie op de wc zitten ![]()
Heey en nog een tip:
Als je niet zo goed tegen het water en het eten enzo kan
Drink geen bier van de tap!!
Neem dan daarvor in plaats bier uit flesjes, die zijn even duur als de bier uit de tap.
Ik kon wel gewoon tegen het bier uit de tap, maar als je snel last hebt van buikgriep/diarree, moet je absoluut geen bier uit de tap drinken!
groetjes Rieneke
je kan wel gewoon rauwkost etenā¦maar pers er dan een partje citroen over uitā¦dan krijg je nergens last vanā¦
groetjes filiz
kijk dat is nog eens een handige tip
daarom stond er overal citroensap op tafel.
daarom stond er overal citroensap op tafel. maar ik heb inenting ghead voor sleht water drinken of voedsel eten die met slecht water is gewassen maar ik zal wel nemen het is beter en je word dan niet ziek en als je goed verzekerd bent krijg je het vergoed
Met de inentingen voorkom je hepatites A enz. Tegen buikgriep kun je weinig doen. Gewoon goed opletten wat je eet en drinkt, maar dan nog kun je het krijgen.
Geen water uit de kraan, geen ijsblokjes in je frisdrank, geen schepijs maar verpakt ijs.
beter geen eten langs de weg kopen uit de stalletjes.
iedere dag brood of rijst bij je eten gebruiken.
als je op die kleine dingen let valt het allemaal best mee.
en hoef je geen klachten te krijgen.
en zorg dat je vanuit nederland immodium bij je hebt tegen de diaree.
Bij Sommige winkels of markten (of bijv. bij the goldcenters) krijg je een graits drankje, das meestal siroop Daar moet je ook mee oppassen, wie zegt dat ze niet gewoon kraanwater daarbij gebruiken?
Ik had zelf ook mn hele vakantie last van buikkrampen, maar dat kwam volgens mij meer omdat ALLES daar in olie gebakken is, en zoveel vet is ook niet zo goed voor de gezondheid en voor de maagā¦
verder is het eten heerlijk⦠het vlees is super en je kan bijna overal ook gewoon een biefstukje met patat krijgenā¦
maar de echte turkse dingen zijn ook lekker ![]()
Buikkrampan van de olie kun je tegengaan door het brood wat je bij het eten krijgt op te eten. Het brood neutraliseert de olijfolie.
ik at veel brood maar dat hielp niet
het leek af en toe net alsof er een luchtbel in mn buik zat, die zich heel langzaam leeg liet lopen⦠erg raar en niet fijn⦠dus kramp was het niet echtā¦
wat is nou egt turks behalen kebab dan
hebbie ff???
Teveel om op te noemen: div potjes, pizzaās, broden, vlees, voorafjes, toetjes ik kan uren doorgaan, maar je zou eens buiten het centrum naar een lokantasi moeten gaan, en daar eten. Je weet niet wat je overkomt!!
Kan niet wachten ![]()
Annemiek