Heb zelf nog maar weinig Turks gegeten op vakantie, aangezien we altijd halfpersion hadden en er in de hotels altijd erg westers eten was. Wat ik altijd wel erg lekker vind is dat Turkse brood met verschillende sausjes. En jullie?
Groetjes, Diamond
Heb zelf nog maar weinig Turks gegeten op vakantie, aangezien we altijd halfpersion hadden en er in de hotels altijd erg westers eten was. Wat ik altijd wel erg lekker vind is dat Turkse brood met verschillende sausjes. En jullie?
Groetjes, Diamond
Oh ja, wat ik ook altijd heel lekker vind zijn gegrilde aubergines met een sausje, maar weet niet of dat typisch Turks is
Ik houd het meest van döner!!! Al moet ik zeggen dat de stoofpotjes ook errrruug lekker zijn, alle soorten!!
Pizza(lahmacun??) is ook een heerlijk tussendoortje, al is dat iets minder geworden nu je ze hier ook vaker kan krijgen
Kan me alweer verheugen op lavas met cacik!!
Laat maar weer, moet eerst nog een paar maanden aan de stampot enzo, dus nog 20 weken en dan…AANVALLUHH
Beppie
Hahahaha ik heb zonet ook al zitten uitrekenen hoeveel weken ik nog moet wachten. Ik moet nog zo’n 24 weken geduld hebben, en dan inderdaad: aanvalluhhhhhhh :lol:
Ik vind Börek erg lekker.
Dat zijn hartige bladerdeeghapjes.
En wat vinden jullie van de Raki?
Ben zelf ook altijd voor de Turkse Pizza, alleen toen ik eenmaal in Turkije was heb ik die niet eens gegeten!! Daar heb ik alleen maar tonijn op…waarom weet ik ook niet, kon niet goed eten daar en moest alleen maar naar het toilet toe…sorry voor dit verhaal…hihihih!
Raki, weet niet wat dat is…
Lfs H’daylover :rolleyes:
Raki=instant dronken toch? Is iets van een anijslikeur, maar lust m alleen met veel water erbij
Köfte, lahmacun, kebab…allemaal heeel lekker
groetjes, kahya
Kebab en dürüm !!! en de turkse slaatjes ook héél lekkerrrrrrr…
hey hey,
wat ook zo’n turkse gewoonte is om s’nachts met een paar vrienden naar een soepshop te gaan en lekker een soepje eten.
ik bestelde wel altijd tomatensoep (durfde t nog niet aan om 'zo’n schapen ingewanden soepje te bestellen!!).
daar kreeg je dan turks brood bij met gesmolten kaas en een bordje met tomaten, ui, groene pepertjes en wat meer van dat soort dingen!! echt genieten
of een tost met kaas en vanalles erop! dat was ook smullen!!
ben gek op turks eten en nog maar 12 dagen en ik kan lekker weer genieten van een soepje of een tost…
groetjes myrna
Een schapeningewanden soep? Brrrrrrrr dat lijkt mij ook helemaal niks, alleen 't idee al :wacko:
Originally posted by diamond@13-12-2004, 09:56:04
** Een schapeningewanden soep? Brrrrrrrr dat lijkt mij ook helemaal niks, alleen 't idee al :wacko: **
nee, dat lijkt mij ook niks… <_< zou het lekker zijn? Ik zou het denk ik nooit kunnen eten.
groetjes, kahya
hoi,
ik durfde t gewoon niet aan, maar mijn turkse vrienden bleven maar aandringen!!
dus misschien dat ik t volgende week als ik er ben toch maar eens ga proberen!! :blink:
t zag er niet vies uit ofzo, t leek op een soort van kippenbillion met stukken vlees erin…
ach ik zie wel!!
ga deze week lekker turks koken voor mijn ouders en mezelf! ben benieuwd of t allemaal gaat lukken! haha
groetjes myrna
He Myrna, wat ga je koken dan?
Groetjes, Diamond
hey diamond,
wil, denk ik, köfte met rijst en salade gaan maken.
dus hoop dat t allemaal lukt!!!
groetjes myrna
He Myrna,
Klinkt goed hoor! Ben benieuwd
Nog ff’tjes en dan vertrek je al naar Alanya of niet? Ow ik ben zo jaloers
Groetjes, Diamond
hoi diamond,
ja, hoop dat t allemaal gaat smaken!! voor mij wel hoor, alleen ben benieuwd wat mijn ouders er van gaan vinden!!
idd, nog maar 6 dagen en dan zit ik lekker in alanya!!!
heb er heel veel zin in!!!
groetjes myrna
ik hoop dat het allemaal gaat smaken inderdaad.
ik heb een keer borek gemaakt voor de familie en dat vonden ze allemaal heel lekker, en mn moeder heeft (uit mijn turkse kookboeken) de stoofpotjes ontdekt en die maakt ze regelmatig. echt heel lekker.
maar mijn favo eten turks blijft toch adana kebab.
hoi nur,
kook je vaak turks dan? leuk dat je familie t ook heel lekker vond!
idd, adana kebab is toch ook heel lekker!!
bij mij in de buurt hebben we een turkse friettent, ze verkopen daar ook frikandellen en kroketten maar ook bijvoorbeeld kipfrikandellen enz. ook hebben ze daar turkse gerechten zoals turkse pizza en durum doner. ookal zijn ze daar heel lekker, ik vind t niet tevergelijken met die in turkije zelf!!!
daar zijn ze zooooo lekker!!!
groetjes myrna