Heerlijk al die lekkere meze! Ik zou alleen op de voorgerechtjes al kunnen leven …
Ook Saç kavurma en de verschillende soorten guveç vind ik erg smaakvol. Van de grill met name de pirzola: heel eenvoudig, maar o zo lekker! Ik was al nooit zo’n varkensvleeseter en mis dat hier in Dalyan dan ook helemaal niet. Er is overigens wel een winkeltje waar ik dat zo zou kunnen kopen, maar daar zullen ze me dus niet zien.
Ja alleen voor de meze ga ik al terug! Mag van mij ook als hoofdgerecht! En dat lekkere brood. Ik ben ook wel weer gek op ons "eigen"donker bruine brood, maar in Turkije krijg ik nooit genoeg van dat brood terwijl in Frankrijk het stokbrood na een week al mijn neus uit komt.
En dan niet vergeten vis te eten in Turkije mmmmmmmmmmmmmmmm
:dag:
Over het algemeen vind ik de keuken heel lekker, maar vaak ook te vet en te zout.
Voor het resultaat van deze overdaad hoef je hier maar om je heen te kijken. Turkse mensen (vaker vrouwen dan mannen) va jonge leeftijd met ‘zwembandjes’ en een veel te dikke buik en kont.
De keuken kan heel gezond zijn, veel groenten en fruit, als de hoeveelheid olie, andere vetten en zout verminderd wordt.
Ik vind de Turkse keuken ook heerlijk en zou dit idd iedere dag kunnen eten, veel variaties van de salades, meze, vlees- en visgerechten hhhhmmmm:) ben vooral gek op de kebabs en kofte, vooral als ze lekker pittig zijn
Ik hou erg van Turks eten, niet van alles overigens, de güveç gerechten en de soepen vind ik niet zo. Met name gerechten met deeg, zoals börek en gözleme, doe je mij echt een plezier mee. En allerlei soorten brood. Helaas vinden mijn darmen het vaak wat minder in Turkije en afgelopen zomer was ik wat dat betreft echt blij na 3 weken weer even volkorenbrood te kunnen eten in Nederland want dat hielp toch wel meteen.
hmm ik vind eigenlijk ook alles lekker van de turkse keuken ,
maar je kunt me blij maken met dolma’s , manti , kebap,Pilic yahnisi met kip (stoofschotel) hmmmm, en de verse vis natuurlijk !!
krijg nu al honger als ik eraan denk hahahha!!
Na 5 jaar wonen ga je gewoon weer naar de hollandse pot,je probeert een boerenkool na te maken:aardappels,broccolie(fijngestampt)met een rookworst…de jus maak je met olijfolie,heerlijk
Inderdaad Hans, ik ben het volledig met je eens.
De turkse keuken is lekker maar ik kan helaas ook niet elke dag turks eten.
Ik denk dat een toerist anders over de turkse keuken denkt dan een buitenlander die hier langer woont.
Je moet ook onderscheid maken tussen wat turkse mensen thuis elke dag koken en wat in de restaurants voor schotels je word voorgezet.Eten bij turken thuis kan heel lekker zijn,ook zij eten niet elke dag kebab of schotels die alleen op restaurantkaarten te lezen zijn.
Ik probeer ook zoveel mogelijk met alles wat verkrijgbaar is op de markt of supermarkten mijn eigen belgisch potje te koken . En gelukkig er is keuze zat om te fantaseren wat je zoal hier kan koken dat op onze eigen keuken lijkt.
Turks eten doe ik dan meestal eens met vrienden die op vakantie komen,maar zelf kook ik nooit turks .
*we vinden het heerlijk,maar dan ook echt turks,vooral de gerechten in de lokanta restaurants.
is toch heel anders dan de turks/europa zaken daar ze houden toch rekening met de buitenlanders wat die eten,heerlijkkk