Wat eet jij meestal in Turkije?

“Wat de boer niet kent, dat eet hij niet”. Wat staat er over het algemeen bij jou op het menu in Turkije?

Stem hierboven in de peiling en licht eventueel hieronder je antwoord toe.

Hoi!

In turkije eten we turks! altans dat proberen we meestal wel.
In de hotels heb je meestal een internationaal buffet met wat turkse dingen (ligt ook aan het hotel)

maar we proberen zeker buiten het hotel een keertje echt turks te eten (mjammie!)

Als ik in Turkije ben zoals Alanya Kusadasi of Antalya ik zoek altijd een klein hotel en eet altijd in een gezellig niet te groot Turks restaurant. Als ik eenmaal een leuke zaak heb gevonden dan ga ik er vaker eten.

Wij kiezen bewust voor een appartement-vakantie in Turkije zodat we lekker iedere dag kunnen kiezen uit de lokale restaurantjes, de lokantasie’s.
We zijn allebei verzot op lavash brood, de turkse salades, de lamachun, het lamsvlees en de sigara boregi. Als toetje vinden we de baklava nog steeds het lekkerst. Hmmm, wanneer gaan we weer??? :zon02:

wij gaan ook altijd op zoek naar locanti´s.
vooral waar veel Turken eten is het meestal wel lekker.
vooral doner kebab en durum.
heeeerlijk en goedkoop.

Hallo, meestal zitten wij op hotel in een all-in formule. De meeste Turkse hotels hebben een zeer goede keuken die een gevarieerd aanbod van Turks en Europees voedsel combineren. Het voedsel is vers en er is voor elk wat wils. Ik begrijp sommige mensen niet die met een opgetrokken neus langs de buffetten trippellen, i****k vraag me dikwijls af wat die dan thuis eten ?. In Turkije ben ik na 20 reizen nog nooit ziek geweest van het voedsel, in Egypte daarentegen is het keer op keer prijs met een spetterend hoogtepunt.

Marmaris Turkije website :zon02:

http://everyoneweb.com/WA/DataFilesMarmarisTurkije/cooltext541277164.gif

Vroeger ging ik altijd all-inclusive… Tot dit jaar!! Heb dit jaar een keer een appartement geprobeerd en dat is zo goed bevallen!! Dat doen we volgend jaar weer!!! :slight_smile:

Wij zijn bijna altijd All Inn geweest en eten dan altijd van het buffet, wat inhoud, dat ik in ieder geval van alles een beetje eet. Maakt niet uit of het Turks is ( vind de gerechten met aubergine en gourgettes erg lekker ) of gewoon de hollandse/europesche pot. Ik ben zowiezo een beetje (erg) moeilijke eter, maar persoonlijk vind ik dat er altijd wel wat bij is wat ik lust.

Toetjes… ja sorry… maken ze mij ook niet blij mee, hoe mooi en lekker het er ook uit ziet. (veel te zoet) Ik pak meestal een appel.

Maar voor mijn man is de turkse keuken een verwennerij. Hij lust bijna alles, vooral vis en vlees gerechten.

Wij eten het liefst in een lokantassl

Wat anders dan Turks?
Ev yemekleri, sulu yemekleri, pide, terraccota schotels in de oven, die dingen. Ga minstens 500m weg van de winkelstraten. In een sanayi sitesi (ambachts zone) is vaak het beste eten te vinden.
OK, onze instpecteurs van Volksgezondheid krijgen er allicht een beroerte.
Een gözleme met kaas en gehakt (rund of lam, geen vet, geen water) met een ayran. Super eten!
Groetjes,
jm

Turks natuurlijk, net als thuis in Nederland :slight_smile:

Zoveel mogelijk turks. Wij zijn altijd in een app geweest, en dan was het lokanta’s af en lekker eten. Echt overal!!
Nu we meer All-in gaan zit je meer aan de ‘gemakkelijke’ turkse keuken(als je iets voordeligere all-ins gaat zijn ze zeer turks georiënteerd) maar ga graag 2-4 keer in 2 wkn uit eten, köfte is het beste maar de keuken is daar zoooo lekker,: IK WIL TURKSSS!!!

We hebben een appartement in Payllar (Konakli)en we eten dan
meestal thuis halen de groenten en de aardappelen van de mark
heerlijk en gaan dan 1 a 2 keer uit eten beneden in een lokantasi
echt turks heerlijk,het eten is hier voor ons gevoel, lekkerder dan
thuis,misschien omdat het van de kleine boer komt.
Groet allemaal Arie en Joke.

ja als je op vakantie bent ga je lijkt mij natuurlijk geen eigen pot eten. tenminste, dat doe ik hier al genoeg dus als ik daar ben wil ik zoveel mogelijk proberen wat zij te bieden hebben. ik ben dol op aubergines en courgettes dus ik probeer zo veel mogelijk vegetarisch te eten en zo min mogelijk vlees.
fast foot eet ik wel hier als ik daar trek in heb, dat ga ik daar echt niet doen lol2