Lekkerste eten in Turkije??

De naam van het topic zegt het al, waar kijk jij naar uit als je naar Turkije gaat?? en dan hebben we het over eten :wink:

Waar ik echt naar uit kan kijken, als ik weer naar het huis van me schoonfamilie ga is het ontbijt!! het verse zelfgemaakte warme brood met boter en stroop, niet het stroop zoals we het hier kennen het lijkt een beetje op een mengsel van stroop en een vleugje pinda lastig uit te leggen maar zooooooo lekker :smiley:

Verder als we het over de traditionele gerechten hebben kies ik toch voor pide en me askim besteld dan meestal met extra kaas yam yam yam

Hmm… hun tomaten en hun vis, zowizo!
En hun overheerlijke baklava…Degene die de tante van een vriend van mij maakt, heerlijk!
en hun cacik en hun kumpir en hun ayran en hun manti
en hun brood natuurlijk en hun linzensoep hun köfte
ga zo maar door :smiley:

Ik kijk uit naar een overheerlijke döner… Kip, lekker vers brood, geen salade alleen wat gedroogde peper en wat tijm erover… Mjammie! :smiley:

wat ik echt lekker vind is dit… dat eten we meestal als ik daar ben en als we uit eten gaan met askim:wub: een overheerlijke vleesschotel vers van de grill met allemaal lekkere salades ballonbrood met van die heerlijke sausjes ik ben daar de naam even kwijt van en dan in een achteraf straat waar geen toerist komt eten, maar dan alleen de turken heerlijk ik heb er nu al weer zin in.

en natuurlijk de echte döner kebab het turks ontbijt oh jah en het osmaanse pannetje vers uit de oven hhhmmmmm. ja wat is eigenlijk niet lekker daarlol2

http://www.wereldwijzer.nl/attachment.php?attachmentid=5302&stc=1&d=1276021479

Wat je bedoeld, eten ze heel vaak met ramadam… Ik kan ook niet op de naam komen

Tahin (sesampuree) en pekmez (druivenstroop) bedoelen jullie :slight_smile:

Lawaw? Ik weet niet hoe ik het schrijf haha oeps!! Dat is soort van pita brood met kaas erover:D En de echte turkse pistache baklava natuurlijk,en niet die van de markt verpakt in un doosje. Blehh das net plastic. En de kebab natuurlijk, Maakt niet uit of nu chicken kebab of sish kebab is(A) i love it!!! Turkse salade vind ik ook zo lekker,met citroen erdoor vermengt jammm :smiley:

Sorry volgens mij is het lavas haha ik type lawaw:D

@tessa, ja dat wat je bedoeld met dat stroop en pinda eten ik en me askim ook altijd… heb de laatste vak 2 potten mee genonen en dat kan ej dan zo lekker mengen mmmmmmm met brood!!!

Ben tegenwoordig ook verslaafd aan de rode linzensoep, met warm brood :smiley:

Mmmm kan niet wachten! :smiley: Krijg nu al trek :slight_smile:

Oooh zo heet dat dus :smiley: :smiley: Dank

IMT JAAA heerlijk he nou me anne had inderdaad ook mee gegeven de laatste keer maar moet zeggen dat ik het in nederland niet veel gebruik aangezien ik dan echt het brood mis :frowning: en dat hoort er toch bij, ik gebruik het nog weleens op de pannekoeken

@tessa, ja in nl is het idd toch anders heheeheh

ik ben echt verslaaaafd aan dürüm!! nom nom nommmm

wat ik echt lekker vind in Turkije ,

is Pide … kun je me helemaal blij mee maken .

en wat poppedoppertje laat zien , die overheerlijke vlees schotel mixed grill . en dan die balloon brood erbij met al die sauzen jammie , water loopt nu al uit me mond .

en me askim maakt altijd een gerecht met aubergine en knoflook , geen idee hoe het heet het ziet er niet zo lekker uit ,maar eenmaal geproefd dan ben je om… ze eten het ook wel bij het ontbijt maarja dat krijg ik er smorgens niet in lol.
’
Kofte vind ik ook erg lekker , en vis eet ik bijna nooit in Nederland ,maar in turkije vind ik de vis lekker … en dan niet de zoetigheid vergeten he …

ik krijg spontaan honger …

Ook hier gek op Pide, liefst de kasarli pide (met kaas en soms ook tomaat, heerlijk!)
Ook ben ik gek op tavuk döner, of iskender tavuk hmm!
Ook ben ik gek op Fasulye, groene bonen met uitjes en tomaatjes heerlijk (Gisteren gemaakt haha!)
Maar Menemen kan ik ook altijd eten (soort van roerei, met tomaat en ui heerlijk!)

patlıcan mmmmmmm heel makkelijk te maken en echt super lekker!!
en fasulye en menemen is ook heerlijk ja!

ben ook gek op zelfgemaakte maaltijdsalades. Komkommer, rauwe witte ui, tomaat, tonijn, mais en een halve citroen er over heen… jammie!

Iskender kebab heerlijk!!!

krijg honger van dit topic :stuck_out_tongue:

Ik krijg er ook spontaan trek in.
Eigenlijk lust ik het allemaal wel behalve de dingen met ei en tomaat er in.
Maar het lekkerst hapje in TR vind ik nog steeds mijn askim.