Marktonderzoekje; wat missen jullie op vakantie ?

ik heb afgelopen zomer in kusadasi op de markt toch echt witlof gezien.
alle groenten die in nederland te verkrijgen zijn heb ik daar gezien.
franka heb je wel goed gekeken op de vrijdagmarkt in kusadasi.
ik had het met mijn vrouw nog over dat ze ook witlof hadden en dat in begin september.

zuurkool kan je makkelijk zelf maken,je neemt een geglazuurde pot,
voor zuurkool heb je nodig die grote witte kolen die ze op markt verkopen,je snijdt ze fijn en dan laag voor laag in de pot met flink wat zout er tussen,als laatste sluit het af naa een paar maanden heb je verse zuurkool.

ik zou in turkije eens kijken als wat wil beginnen met bedden,die zijn in turkije aan de kleine kant,zeker als je 1.94mt bent, dus bedden van twee meter zou een uitkomst zijn,

veel succes met de zaken.

**groet carlos:wave: :turkey: :NETHERLAN **

Carlos,

Franka en ik zijn niet dom of zo,en we leven hier lang en genoeg om je mede te delen dat witlof hier niet te verkrijgen is,ok?

Wat betreft zuurkool,dat kennen we al helemaal niet hier en Franka en ik kunnen dat het beste weten van deze zijde.

Groeten,

Hans.

Hans en Franka, als ik nog jullie kant op kom zal ik aan jullie denken hoor!! Kan het me helemaal voorstellen!! Juist die dingen zijn het idd waar ik me ook op kan verheugen als ik 3 weken ga! Weet idd nog dat iemand op vakantie tegen me zei: nananana jij bent morgenochtend weer thuis!! Ik zei: Ja met senseo!!! Was zij niet blij mee!! Heerlijk is dat je eerste bakkie weer!! Maar daarna snel terug;)

Als(weet niet waarheen in sept!) dan neem ik kontact op en neem mee!!
:wave:

Hallo Hans,
Moet je mijn dochter zien aankomen als ze uit Belgie me komt opzoeken, gelukkig heeft ze 2 kinderen ,kan ze extra bagage meebrengen maar dan vooral allemaal voedingswaren voor mij. Zoals je zegt,ik krijg zo nu en dan een provisie aan lekkere dingen om je terug te trekken in een schuilkelder.
Als ze aankomt en ik haal de koffer van de auto leeg staan de buren allemaal te kijken, ze denken dat mijn dochter hier komt intrekken van al die bagage voor een weekje verlof. Gelukkig maar. Ik wacht al op haar komst in augustus.
Mijn lijstje ligt al klaar en elke dag vul ik het aan met zaken die ik nodg heb.
Turkije is een mooi en gezellig land, maar wat voeding betreft moeten ze ook van ons nog veel leren.
Groetjes uit Kusadasi,
Franka6

Laat me nog maar meer watertanden…vooral met je leonidas om de hoek,had ik vroeger in Belgie ook.Nu moet ik wel tot augustus wachten tot mijn dochter komt.
Asperges ,gelukkig mijn vriendin had er een bundel bij vorige week en ik heb er lekker van genoten.
Groetjes uit Kusadasi,
Franka6

Nou, als ik je ergens een plezier mee kan doen… Ik kom ook in augustus, maar mss heb je het dan niet meer nodig omdat je dochter komt ?

Je kan me gerust altijd komen opzoeken ,ook al komt mijn dochter de 14 de augustus. Mischien kom je een andere datum, een doosje pralienen is altijd welkom. Als ik ondertussen nog aan iets denk dan zeg ik het wel. Bedankt het me voor te stellen, lief van je,
Franka6

Heel grappig om te lezen wat jullie allemaal zo missen in Turkije. Tis natuurlijk heel anders als je daar woont, of dat je er een paar weken op vakantie bent. De wasmachine miste ik ook altijd heel erg, maar er staat er nu gelukkig wel 1 in ons eigen appartement dus dat probleem is opgelost. Maar weet je wat ik nou wel eens mis daar? Gewone gezellige turkse muziek. Bijv. als je op strand ligt dan hebben ze altijd wel muziek op de achtergrond, maar meest alleen maar engelse muziek, Heb ik echt geen hekel aan of zo, maar turkse muziek is zo leuk om te horen en we zitten per slot van rekening in Turkije, dus kom op met de turkse muziek. Er is genoeg! Het ergste is nog als ze in de gaten hebben dat er nederlanders op hun stukje strand zitten…dan gaan ze ineens Frans Bauer of zo opzetten! HELLUP…waar zijn de oordoppen??
Wat het eten betreft mis ik eigenlijk niks. Vind alles in de grote supermarkt bij ons in de buurt. Alleen koffie neem ik mee voor het apparaat. Dat is vrij lastig te krijgen en als het er is erg duur. Toch weer typisch nederlands hé? koffie meenemen omdat het daar te duur is hihi…

Als ik in Turkije ben mis ik eigenlijk helemaal niets, maar ja ik ben er dan ook voor vakantie. Ik wil alles proeven en ervaren van wat het land ons te bieden heeft.
Voor Hans en Franka en anderen die daar permanent wonen is het geheel anders, die verlangen natuurlijk wel eens naar puur Hollandse of Belgische specialiteiten.
Gelukkig hebben ze dan lieve vrienden en bekenden die dan zo nu en dan weer even wat meenemen.

Liefs, Fransijn:TURKEY: :NETHERLAN