He allemaal!
In plaats van het topic: wat mis je in Turkije, buiten je askim om, dan ook maar de tegenhanger ervan
Als je in Turkije woont, of zou gaan wonen, wat mis of zou je dan missen van Nederland?
Heb je ergens heimwee naar? Zin in bepaald eten/drinken wat in Turkije niet te krijgen is? Zijn er dingen die je iedereen mee laat nemen als er iemand uit NL komt?
En woon je hier niet, denk je dat er iets is wat je écht heel erg zou gaan missen als je voor langere tijd in Turkije zou zijn?
gewoon überhaupt vlees (hier veel te duur, op kip na)
Duwe Eberts koffie (neem ik altijd ruimschoots mee!)
Naja zijn nog wel veel meer dingen hoor haha! Soms met periodes, soms haast elke dag Soms heb ik echt behoefte aan een klein Nederlands supermarktje om de hoek hehe!
Het hollandse brood mis ik trouwens ook. Je hebt wel ander soort brood maar het kan toch niet tippen aan…Lekker écht grof brood ofzo…hmm zou ik bijna een moord voor doen haha!
Ik heb 2 jaar geleden een jaar in Turkije gewoond en we zijn 12 oktober getrouwd en ik ga 25 november weer in Turkije wonen.
Ik weet dus wat ik toen gemist heb en wat ik nu weer zal moeten missen:
> Zoals iedereen natuurlijk familie en vrienden;
> Mijn werk;
> Gewoon spontaan in mijn auto springen en naar een vriendin;
> Nederlands donkerbruin brood;
> De Nederlandse taal…niks is lekkerder dan in je eigen taal praten;
> En toch de georganiseerdheid die we in Nederland hebben;
> De kant en klare pakjes en potjes uit de supermarkt haha;
> En inderdaad ook “normaal” autorijden;
> Het gezellig tafelen (dat vind ik veel minder gezellig in Turkije…meestal die televisie aan en als iemand klaar is dat diegene gewoon van tafel gaat).
Tja ik mis best wel heel wat van Nederland, maar ja je moet er wat voor over hebben he…alles in the name of love ;-).
Ik woon bijna anderhalf jaar in Turkije (Alanya). Is echt zo herkenbaar allemaal wat jullie missen. Hier mijn lijstje:
Lekker een stuk fietsen
Soms mis ik het Nederlandse weer (als het lekker koud is en je gezellig thuis binnen kan zitten), maar goed dat is maar heel, heel soms
Lekker flink uitwaaien tijdens een lange wandeling op het strand (hier kan je niet echt uitwaaien)
Soms mis ik familie en vrienden,maar elke dag skypen en msnen maken een hele hoop goed
Sporten (maar ik ga hier ook binnenkort een sportschool zoeken, dus dat komt helemaal goed)
Leuke kledingzaken, ik ben er hier nog niet zoveel tegengekomen
Winkels met leuke accessoires voor in huis (kaarsjes enzo, die zijn hier echt duur!!!, in Nederland kocht ik dat meestal bij de Action of Zeeman of zo)
Van eten en drinken:
Hollandse (jonge) kaas
Vla (vanillevla of blanke vla, ik heb het hier nog niet gezien, van die pakken)
Boerenkool (heb ik ook nog niet gezien)
En nu rond de Sinterklaastijd: pepernoten en speculaas
En ook oliebollen
Dropjes mis ik niet want die lust ik niet, maar mijn aşkım lust ze wel… hahaha omgekeerde wereld
Hagelslag
Stroopwafels
Ontbijtkoek
pannenkoeken (heb vorige keer in Nederland flink veel pakken ingeslagen)
van die maaltijdpakken van Knorr (bijv wereldgerechten, aardappel anders, dat soort dingen, ook een hele lading van meegenomen dus)
Andere dingen
Nederlandse tijdschriften, zoals de Viva, Flair, Yes, Mijn Geheim. Dat mis ik ook wel een beetje. Altijd gezellige bladen om te lezen.
Maar goed, over 2,5 week ga ik weer naar Nederland (mijn schatje komt dan ook 2 weekjes). Dus dan sla ik een hele lading in:nod:
Nou het is een hele lijst, maar ondanks dat ik deze zaken wel eens mis, heb ik het hier nog super naar mijn zinnetje
@Meriank tip qua tijdschriften. Wij hebben hier een groepje hollandse meiden, en iedereen neemt gewoon elke keer als ze in NL zijn geweest of bezoek uit NL hebben gehad tijdschriften mee, en die worden onderling geruild. Soms lees je dan tijdschriften van een halfjaar terug, maar dat maakt helemaal niks uit haha!
Aanvulling: In de winter, als het écht koud is in huis, mis ik die heerlijke verwarming pff…
Een ufo is toch niet zo fijn als de NLse verwarming
@evlenmeliyiz op zich kun je best wel een fiets in Turkije krijgen hoor, dat is het probleem niet
Het probleem is het gemis aan fietspaden… Waardoor je vaak op een drukke en vooral chaotische weg terecht komt waar ook mensen rijden die (naar mijn mening vaak) een rijbewijs gekocht hebben ofzo zonder enige lessen hehe