das fijn(A)
Nou op de drukke weg kan ik ook zonder problemen fietsen, dus das mooi.
Nou dan hoef ik het fietsen niet te missen.
wat ık zou mıssen aan nederland als ık ın turkıje zou wonen zou zıjn:
vader,moeder en zus.
mıjn vrıenden
mıjn kat (maar dıe zou meegaan)
mıjn werk
droge hollandse humor
bruınbrood
broodje kroket (rundvleesş maar toch kennen ze dat hıer nıet)
stampotten en eten ‘‘prakken’’
nederlandse muzıek en dan bedoel ık nıet persee nederlands talıg maar gewoon 538 qmusıc etc.
konıngınnendag, sınterklaas,kerst nıet dat ık gek ben op kerst, maar zou het wel mıssen
de auto pakken en naar mıjn vrıenden gaan…
ın mıjn eentje ın de nacht op straat lopen
normale vloerbedekkıng nıet overal kleden
normaal bed, mıjn askım heeft bed uıt jaar 0
eıgenlıjk heel veel!!
oja ik zou ook echt mijn eigen taal missen!!! dat mis ik al als ik 10 dagen in turkije ben!!
MissyMay, dat van die tijdschriften is zeker een tip. Met een aantal vriendinnen wissel ik al tijdschriften uit, maar sommigen heb je dan toch al gelezen. Over 2 weekjes ga ik voor een maand naar Nederland, dus dan sla ik een hele lading in. (en speculaas, pepernoten, hagelslag, dropjes, :nod:enz)
jaaa de verwarming, wij hebben van die soort ventilators gekocht waar ook warme lucht uit komt. Het kan hier 's winters, vooral tegen de avond aan zo koud zijn. We hebben wel een klima met verwarming, maar dat is zooo duur. Daarom hebben we deze dingen maar gekocht. Een half uurtje aan en het is heerlijk warm in de kamer.
Maar goed, nu is dat nog lang niet nodig, want het is nu nog lekker warm hier:vak02:
Leuke post.
Ik woon al meer dan 15 jaar in Spanje waarvan 11 in Sevilla (niet echt een plek met veel NLders, ik ken er welgeteld 4 die ik weinig spreek). Mijn ervaring is dat met name de materiële zaken (eten en drinken etc) op den duur geen gemis meer zijn. Je went eraan.
Bovendien neemt het familie en vriendenbezoek altijd wel een nieuwe voorraad pindakaas en hageslag e.d. mee.
De overige zaken die je zou missen zoals familie en vrienden worden dubbel leuk bij wederzijds bezoek.
Belangrijk is wel dat je je 100% thuis voelt in je “nieuwe” land.
@Meriank ik koop meestal ook een stapel van ong 10 boeken ofzo goedkoop van marktplaats, hier aan iedereen uitlenen, vervolgens weer op marktplaats proberen te verkopen en nieuwe kopen haha!
Ventilators met warme lucht? Bedoel je van die langwerpige staande offe? Wij hebben zo’n Ufo nog ernaast.
@corberana bedankt voor je toevoeging! Iemand die al zolang uit NL weg is, heeft er natuurlijk nog veel meer kijk op ![]()
dansen zonder dat ze om je heen staan te klooie alhoewel die marokkanen er ook wat van kunnen hier!
zoeke waar je fiets staat als hij er nog staat, want in tr zijn weinig fietsen
broodje kroket natuurlijk
fracadel speciaal
nederlandse tv
naar de bios
als vrouw gewoon condooms kunnen kopen
als vrouw gewoon op straat kunnen lopen ion korte rok
een grote bek geven tegen je ouders
je eigen zin doen
@Chanel…ik weet niet waar jij woont in Turkije , maar in een korte rok op straat lopen als vrouw kan wel in de streek waar ik woon en diefstal van fietsen komt ook hier minder voor dan in Nederland.
En Nederlandse tv is een fluitje van een cent…ik heb al 3 jaar hier.
Barb
barb ik bedoel juis dat er hier in nl veel gestolen wordt dus dat je altijd moet zoeken, dat zoeken is altijd lagwekkend duss vandaar dat ik dat zou missen! ik woon in nl en als ik in tr in een kort rokje loop, zitten ze er altijd onder te graaie
Leuk topic,
Ik zou eigenlijk niet zo heel veel missen hier in België. Het was altijd al mijn plan om te verhuizen uit België ook voordat ik O. heb leren kennen. Dus ben wel een beetje gewend aan het idee dat ik dingen moet achter laten.
Wat ik wel zou missen is:
-
Carnaval!!!
Ik wou in een stad waar dat nogal vrij intensief wordt gevierd. Ik denk dat het nergens in België zo wordt gevierd. -
Frietjes van de frituur
-
Mijn vrienden en familie ( maar deze laatste maar in beperkte mate, want nooit echt goed overeengekomen met mijn familie en het zijn ook niet zo’n familiemensen.)
-
Boterham met choco
En ik denk dat het dat zo een beetje is. Ik voel mij helemaal niet verbonden met België en deze mentaliteit en manier van leven, dus hiervan afscheid nemen zou ik niet zo erg vinden denk ik.
vooral de vrijheid,
de vrijheid om ´s nachts (zelfs bloot gekleed) over straat te lopen, om altijd je mannetje te staan en in je eigen taal te spreken.
Verder natuurlijk familie en vrienden verschrikkelijk.
En het lijkt me erg om geen leuke baan te kunnen vinden.
Op het moment mis ik alles vreselijk en wil ik niks liever dan terug…zucht…
Hang in there! Dit is logisch de eerste jaren. Dan heb je bepaalde momenten dat je denkt: wat doe ik hier in vredesnaam!
Vaak zijn dit momenten die je van te voren kan zien aankomen:
*een behoorlijk meningsverschil met je (in jouw geval) man of zijn familie
*problemen met wasmachines, auto´s etc die opeens allemaal achter elkaar kapot gaan.
*slecht weer
*kerst en oudjaar net achter de rug (toch iets wat je met familie en vrienden viert)
En meer van dat soort zaken.
Hoe komt dat? Omdat je je nog niet 100% thuis voelt, die laatste procenten maken het dat je kompleet bent ingeburgerd op alle gebieden en dan heb je geen beperkingen meer en zie je dat het geen bal meer uitmaakt of je wasmachine kapot gaat in (in dit geval) Turkije, of in Nederland.
Correct me if I´m wrong.
@Corberana bij mij komt het vooral omdat ik niet gewoon aan het werk kan door de werkvergunning… Hierdoor zit ik gewoon thuis, de muren komen op me af, de buurt is niet écht een buurt met mogelijke vriendinnen voor me, dus dat is een beetje erg jammer.
Ik begrijp het.
Lastig, dat maakt het inderdaad een stuk moeilijker en eenzamer…
Naast dat ik mijn familie en vrienden mis, mis ik ook:
-
Mijn king size boxspring!!! (lig nu op een houten plank met een paardendekbed)
-
MELK van Campina
-
En ik mis het om een potje lekker op ze haagsch te vloeken als ik me stoot en dat me moeder dan roept wat zeg jij daar nou ben je helemaal gek geworden [EMAIL=“&^%^$%#$%@$”]&^%^$%#$%@$#…:wub:
-
Hagelslag van Venz