Ik ga op reis en neem mee?

Hallo allemaal

Als je op vakantie gaat naar Turkije, wat is dan echt onmisbaar en gaat als eerste in je koffer. En dan bedoel ik niet de standaard dingen als kleren, bikini en zonnebrand en fotocamera…

Mijn tas en koffer gaan niet dicht voordat ik mijn

• ‘hoe en wat’ boekje turks en woordenboek NL-Turks/ Turks-NL heb gepakt. De laatste tijd doe ik er weinig mee, maar het is altijd handig om een woordje op te zoeken

• mijn grootste pasjimina. Ik ga meestal naar Bodrum e.o. en daar kan het 's avonds best fris worden door de wind en dan is het altijd handig om een soort van omslagdoek bij te hebben om even om te doen. Ook onmisbaar in het vliegtuig en de bus, aangezien de airco altijd veel te koud staat.

• sinds vorig jaar: 2 pakken stroopwafels voor mijn vrienden! zonder ben ik niet welkom :stuck_out_tongue:

wat zijn zo de typische onmisbare dingetjes voor jullie Turkije vakantie??

Echt onmisbaar is een grote zak DROP en chocodade voor turkse vrienden

Kauwgom…niet voor mij, maar van die hele pittige menthol soort…HAHA dan gaan de turkse mannen spugen, kunnen ze niet tegen hihihii

die ken ik idd!! vond hem wel meevallen!

oke kaas en kaasschaaf. Want ik kan niet zonder kaas…
Idd drop, en boekjes voor hubbie(leest bijna nooit, en in tukije leest hij als een gek ventje…

en ik tompoucen die je zelf kunt maken voor mijn turkse vrienden.
En absoluut geen drop hahaha enkel voor mij. boekjes. Mp3 sinds die dingen bestaan kan ik niet zonder. VERSLAAFDE!!! of niet.
En ach ja puzzelboekje, heb hem altijd bij me maar geen tijd.
Groetjes

MP4
Camera
Telefoon
Speculaas
etc
etc
etc

Goed geheugen,humor etc :slight_smile:

owh ja
en ik neem ook altijd een hoop kriebels in mn buik mee!

Ja en heimwee als ik terug moet

Ik neem altijd spekkies mee, zijn ze allemaal dol op en het weegt ook niet zo zwaar in de koffer, want ik moet mijn kilo’s sparen voor andere dingen, zoals een heleboel kleding…haha.

ik neem altijd snoep mee voor in het vliegtuig…en mijn man altijd shag…turken vinden dat altijd lekker dus als hij een shaggie draait heeft hij altijd 3 man om zich heen staan, die ook een shaggie willen…dus heeft mijn hubs altijd extra pakjes bij zich…

Er gaat vooral veel chocola mee, ook drop, en kaas. Verder ook cadeautjes voor alle familie en vrienden. Had 7 kilo overgewicht de laatste keer en nog een hele zware rugtas, die gelukkig niet op de band hoefde.
Ik bedenk nu alweer hoe alles mee moet voor de zomer. Voor handbagage neem ik nu een kleine rolkoffer.

Neem ook altijd veel leesvoer mee.

Ik neem mee kaas,chocolade,t shirts voor mijn vriend vind hij leuk.En natuurlijk ook het miniwoordeboekje Nl-TR

owh en de sun-labello!!

Wat ik altijd standaard meeneem: Thee!!! Lust de turkse thee namelijk niet :smiley:

koffie voor het koffiezetapparaat. Dat wordt bijna niet verkocht in Turkije en als ze het hebben is het niet te betalen…blijf toch een echte hollander hé!

ik neem ook altijd koffie mee, heb nu zo’n duozetter gekocht, met minifiltertjes zo schattig een echte koffiefilter maar dan in het miniatuur…