Beste lezers,
Wat hebben jullie meegenomen vanuit Turkije afgelopen seizoen?
Zie de enquete…graag jullie persoonlijke reactie.
jullie beheerder,
Hans.
Beste lezers,
Wat hebben jullie meegenomen vanuit Turkije afgelopen seizoen?
Zie de enquete…graag jullie persoonlijke reactie.
jullie beheerder,
Hans.
Kan het er niet meer bij zetten, maar had behalve sigaretten, gouden oorbellen en wat t-shirts ook een fles archers (perzikkenlikeur) mee teruggenomen
gehaakte omslagdoek, sjaal en muts. hadden ze speciaal voor mij gemaakt en nougat en baklava en een hele speciale worst uit het noorden, geen idee hoe die heette maar zij eten het gebakken bij het ontbijt!!
Was heel machtig maar heel lekker,maar heb het niet als ontbijt gegeten:lol:
Wij hadden wat aan (nep) merkkleding bij ons en wat sieraden. O ja, een een klein flesje wijn van de bingo.
Kan niet zien wie wat gestemd heeft, of ben ik weer zo blond? :redface:
Ik vergeet nog wat, kan het ook niet helpen DDDD, heb zowel afgelopen zomer als nu lokum meegenomen, van die grote stukken met noten en kokos
Oh ja, niet te vergeten ladingen appelthee en granaatappel thee. :lol:
Maar die waren toch voor je dochter? :lol: Of heb je die weer zelf opgegeten?
Ja ze waren voor mn dochter en die heeft ze ook gekregen. Nou ja had er wel een paar uitgehaald:redface:. P*ndorabedel met turkse vlag,appelthee, aanstekers die je kunt vullen en boxershorts ook meegenomen. Pfffff heb wel een hoop mee teruggesjouwt, dat was het geloof ik wel:biggrin:
Handige sporttas voor kokkie als hij gaat gymen, lokum enne wat had je nog meer bij de bingo gewonnen:lol::lol:
was ik ook nog vergeten : had Lokum voor de kleinkids meegekregen:thumbsup:
Ik heb een leren pak laten maken (rok + jasje), kleur paars/blauw.
Heb voor mijn zwager een t-shirt meegenomen, voor mijn vriendin Turkse appelthee + Turks fruit.
Wat wij ook altijd meenemen zijn medicijnen die hier veel duurder zijn(of niet verkrijgbaar) dus die daarvandaan voor een jaar in voorraad meegaan…
Tassen natuurlijk…(elk jaar een andere) en dan vanaf de luchthaven de drank(omdat whisky in Turkije duurder is)
Maar ook kruiden voor Köfte ed…
Ook nog vergeten…souvenirs voor mezelf.
Een waterpijp… nouja in mijn geval een “pijpje” :unibrow:
sigaretten neem ik altijd mee terug. Soms kleding of sieraden. En de laatste keer een turkse vlag met de afbeelding van Atatürk erop en ook nog van Marmaris zelf. Herlemaal geweldig! Komt te hangen in onze nieuwe boekenkamer/computerkamer.
20 paar sokken
2 boxershorts
3 sloffen sigaretten
tabak voor waterpijp
1 jaar “de pil”
doos ibuprofen 400mg
50 Kaarten voor postcrossing…
en verder nog wat kruiden voor kofte enzo…:biggrin:
Eigenlijk teveel om op te noemen,
Waterpijp(groot en klein)
Sigaretten
Kleding
Schoenen
Tassen
Leren masker voor aan de muur
En natuurlijk nog wat heel moois
http://www.wereldwijzer.nl/images/icons/icon12.gif
:wub: komt toch daarvandaan…
Trl : Jij wint hoor, daar kunnen wij niet overheen
Ben blij dat je het zo noemt :wub: :kus:
alleen 2 shirtjes voor mijn neefjes.
Dus niet veel dus.
Groetjes
Geweldig jullie reacties;geeft mij een bevestiging van wat ik al verwachtte…
Kanttekening over medicijnen;die zijn daar vrij verkrijgbaar zonder recept(uitgesloten hiervan opiaten,slaap,kalmeringsmiddelen)bij de tientallen apotheken.
Raadzaam is als je een hoge eigen bijdrage moet betalen of het wordt niet vergoed in nederland om de grondstofnaam te noteren(=generieke naam)en hiermee een apotheek binnen te stappen.
De prijzen liggen ver onder die van in nederland;de’‘pil’'is hiervan een goed voorbeeld,antibiotica(mits je hierover de kennis hebt)inhalers,zalven/cremes.
Let wel;de prijzen staan altijd op de verpakking zelf in YTL,even omrekenen of je wel voordeliger uit bent