Wat namen we mee terug?

Hihi Precies Hans, en zo doen wij t al jaren!!!(en die medicijnen zijn een stuk goedkoper)
Mn moeder heeft ooit, voor haar ogen een druppel gekregen bij de apotheek, kosten 6 ytl en daarmee is ze gewoon 6 weken van haar allergie-ontsteking af. Hier kan ze er niets tegen krijgen. Nou niet moeilijk doen dan zou ik zeggen!!

Ja daar kan niemand tegen op… Ik heb het er iig nog nooit gevonden :wink:
Blij dat je wubje toch iets moois blijft vinden :wub:

Ja Bebs,leuk en aardig allemaal;het is goedkoper als bij ons,maar heeft iemand ervaring hoe de douane hierop reageert?

Dit moet ook bekend zijn bij hun;ok,de voelsprieten gaan op qua kleding,maar hoe zit het dan qua medicijnen?

Ik weet wel als je een medicijnpas mee neemt dat je het kunt verantwoorden,maar hoe zit het als je het voor 1 jaar mee neemt?

Staat niets over op de douane site… Ik zal eens om me heen vragen(heb iemand van de douane in de kring der bekenden!)

Ik heb ook geen idee… Nou ja wij hebben 3 koffers en 3 stuks handbagage… Gewoon goed verdelen… Het zal wel niet mogen, maar ach is mijn eigen verantwoording… Sinds ik in Turkije mijn enkelbanden scheurde en daar mega goede pijnstillers voor kreeg hebben wij daar altijd pijnstillers gekocht… Dat durf ik wel, en de pil durf ik ook wel… Ik zou alleen zelf niet zo snel antibiotica daar kopen of pillen voor een hartkwaal ofzo…

Creme/zalf koop ik ook daar… Zoals ik eerder vertelde gebruik ik altijd de fenistil jel tegen allergieën in mijn gezicht… Is naast Zwitsal het enige waar ik tegen kan :biggrin:

4 flessen Raki.
Thuis een glaasje Raki drinken is voor mij steeds terug een beetje vakantie.

en is uniek…daar is er maar 1 van…:wacko:

ach ja heb ook nog het een en ander meegesleept hoor dit jaar.

idd medicijnen…Xyzal tegen zonneallergie
dermovatekreme tegen jeuk op de huid
citroen eau d cologne is zo lekker als het warm is…en voor hubs zijn kale hoofd.
doline spray als je pijn hebt, of verbrand bent.
1 souveniertje voor mijn schoondochter haar moeder, mag niet meer dan 1 euro kosten en moet mooi zijn van lelijkheid…
ja natuurlijk sigaretten…
we werden bij de douane er wel uitgehaald, en moesten de koffers op de rontgenband zetten, met de vraag hoeveel sigaretten we bij ons hadden, maar ik had maar 2 sloffen met zijn tweetjes dus geen probleem.
Ja tassen zijn ook altijd favoriet, en sieraden heb ik de afgelopen jaren genoeg meegenomen.

Dit jaar op een voetbalshirt. Andere jaren kwam ik meestal terug met een armband of oorbellen.

gouden ringen
aanstekers
cd’s
t shirt
asbakjes
sleutelhangers
sigaretten
cologne
waterpijp
tabak voor de waterpijp

-4 kilo mandarijnen, ik kan hier niet zulke lekkere vinden, ze zijn helaas bijna op
-1 kilo aubergines, van die dikke ronde. Thuis heb ik ze in de oven gebakken en van de vulling kan ik nu de hele winter lekkere patlecan-esme maken (aubergine met knoflook en yochurt)
-Omdat ik op 15 oktober terug ben gekomen heb ik ook mijn nieuwe winterkleding in Izmir kunnen kopen.
Verder ook sigaretten (3 sloffen) en baklava en kleine (kleding) cadeautjes voor familie.
Meestal met 60 kg in koffer en handbagage er naartoe en met zeker 40 kg. terug.

Leuk is nog om te vertellen dat we in juli een Turkse wc-pot met kraantje mee terug hebben genomen. In Nederland hadden we er een van slechte kwaliteit gekocht in onze nieuwe badkamer, maar nu hebben we een mooie goeie en is onze badkamer perfect.
groetjes Jetty

Beste Jetty,

Hoe hebben jullie die wc-pot over gekregen?
Dan zit je toch over je gewicht?neem aan met bijbetaling want dat is me nogal wat…

Beste Hans,
De wc pot woog 23 kg, we hebben door een bevriende timmerman er een kistje omheen laten maken. Deze was van binnen bekleed met piepschuim. We hadden er in allerlei talen breekbaar op gezet. De wc-pot is zonder problemen door de scan gegaan in Izmir, geen probleem met inchecken en op Schiphol zagen we de kist als eerste uit het vliegtuig komen, terwijl wij nog zaten te wachten op de deuren die open moesten. Daarna hebben we nog wel lang gewacht, bijna een uur, voordat de kist op de band voor speciale bagage eruit kwam, maar dit is het wel waard geweest. We hadden voor de rest weinig spullen mee terug te nemen, want we gingen op 1 juli naar Nederland en op 11 augustus weer naar Turkije. In de rest van de bagage dus lege tassen en weing kleding.
Maar een Turkse wc is erg hygienisch en erg angenaam. Een aanrader dus…

groeten Jetty

We zijn net terug van onze eerste rondreis door turkije en het zal niet de laatste zijn!
wat een prachtig land!
We reizen met een rugzak dus er kan niet veel meegesleept worden.
Ik heb 5 “boze ogen” meegenomen omdat een paar vrienden binnekort van huis gaan veranderen.
3 verschillende soorten Kofte kruiden.
Lokum
een sleutelhanger voor de sleutelhanger collectie
En mijn vriend heeft scheerspullen meegenomen. van die echte scheerzeep in rolvorm die je opschuimt in een bakje en aluin…wat op veel plekken in nederland niet meer verkocht word omdat het eventueel kanker zou kunnen veroorzaken (aluin zit ook in Deo)
Zonnebloempitten. niet omdat we ze hier niet kunnen krijgen maar omdat ze nog niet op waren.
Een lekkere dikke winterjas voor mijn vriend
dat was het wel.

gr rudi

Wat we mee terug kregen voor de terugreis(auto en caravan) voor onderweg: yoghurt, kaas, honing, zelfgebakken broodjes,gedroogde druiven, gedroogde vijgen(van het jaar ervoor gelukt en voor ons gedroogd) zelfgemaakte druivensap, olijfolie, dienbladen voor onze kinderen(zelf bewerkt) enz.enz.
Aan de grens in Ipsala zelf sigaretten en Raki gekocht.
Wij waren in juni in Turkije.