Wij zijn in mei naar Turkije geweest. Wij zijn een koppel van 24 en 28j. In het hotel hebben we een Turk leren kennen van 24j, hij was de barman. We hebben samen fijne tijden beleeft daar en samen op stap geweest na zijn werkuren. Nu hebben we nog steeds 1 à 2 maal per week telefonisch contact.
Nu in september gaan we terug. Hij had ons tijdens ons verblijf extra verwent met cocktails enzo.Nu zouden we graag iets willen terug doen voor hem.
Wat kunnen we het beste meenemen voor hem?
Ik had al gedacht aan enkele foto’s van ons 3 van vorige vakantie, een kaart om hem te bedanken, praline, mandje met bieren?
Zo ben ik ook echt benieuwd waar de mensen in wonen. Maar breng je ze dan niet in verlegenheid als je zo iets zou vragen? of is misschien onbeleefd?
Wat en hoe kan je het beste gedragen om te laten zien dat je ze respecteert?
Hij noemt ons zijn vrienden? maar soms hoor je ze dat (algemeen de turken) zeggen tegen iedereen.
In hoe verre zouden ze dat menen en belang aan echten?
Vele vragen dus na een reis Turkije 
Wij hadden het zelfde voor maar dan met een Chef kok , wij hebben er alles aan gedaan om die kerel naar hier te halen. Dit is ons dus ook gelukt , hij woont nu bij ons in en werkt in een van de betere Turkse restauranten in Brussel. Over zijn familie ben er al op bezoek geweest (hij stelde dit zelf voor).
Wij hadden voor elk gezins lid een cadeautje mee , hij verdiende niet zoveel denk maar een400 euro. Hij was zeker blij met wat mooie kleren en een scheer apparaat (héhé).
Vele turken doen tegen alle toeristen vriendelijk , maar denk niet dat ze zomaar met iedereen contact houden…
Je ziet maar en hou ons op de hoogte hé
Ik denk niet dat het zijn bedoeling is om naar België te komen. Want zijn werk in het hotel doet hij graag en is daar graag zegt hij. Maar toch krijg je veel vragen over hoe is het leven hier en het werk. Het is soms moeilijk hoe je moet gedragen wilt vriendelijk zijn en toch zou ik veel meer van het leven in Turkije en hoe ze daar wonen willen te weten komen. En ook zo is zoals zijn ouders en zus ontmoeten. Het leven is daar zo moeilijk en toch doen ze zoveel voor andere en altijd zo goed gezind en vriendelijk.
Het land kunnen ze ook moeilijk uit want geraken niet aan een visum.
Ik zou ook heel graag die vriendschap willen behouden maar heeft dat een kans.
Ik bel regelmatig als hij belt naar hier is heel duur. Hij heeft enkele smsjes gestuurd in het begin maar dat doet hij nu niet meer want het zou 0.75cent zijn per sms wat hij stuurt.
Mooie keren lijkt ook leuk om mee te nemen en ze hebben inderdaad niet veel.
Maar we kennen hem eigenlijk van een week op vakantie is dat genoeg om dan met kleren aan te komen. ik bedoel kan dat niet beledigt over komen.
Hij verteld dat hij in het centrum van Bordum woont maar vele vertellen mij hier dat ze dat ook zeggen om niet de waarheid te moeten zeggen hoe ze wonen enzo. Hun fierheid ?
Misschien kan dit wel beledigend over komen, maar ja ieder persoon is anders. Misschien moet je eens subtiel vragen?
Over die fierheid , tjah misschien wel maar denk dat de meeste Turken die in hotel werken in de bergen leven met hun familie. Uit ervaring weet ik dat ze niks te kiezen hebben waar ze werken , ze worden geplaatst door hun werknemer dit kan van Bodrum tot Istanbul zijn…
Waarom zou vriendschap niet mogelijk zijn? Je kan ook altijd eens proberen msn,… Is voor hem vakantie nemen moeilijk? Misschien dat jij en je man eens naar daar kunnen gaan buiten het seizoen , stel hem dit voor. Meestal werken die dan niet en kan hij zelf misschien voorstellen om bij zijn familie te gaan?