Hoi!
Ik ben een meisje van 19 uit België, en ik heb vorige maand in Turkije een superlieve jonge ontmoet! Het gaat nu al een maand echt goed tusse ons, het voelt echt juist aan! Dus besloot ik om dit tege mijn ouders te zegge (of om te beginne toch tege mijn moeder).
Gisterenavond had ik het dus over mijn turks vriendje tege mijn mama, die werd superboos, en ze zei meteen dat ik nooit meer naar turkije mocht gaan enzo =( !
Wat moet ik nu doen? moet ik voor mijn vriendje vechten, en in ruzie leven met mijn ouders… ? Of moet ik hem laten vallen, en diep ongelukkig worden, want ik zie die jonge echt supergraag!
Hebben jullie hier ook ervaringen mee?
Hoe was de reactie van jullie ouders?
Ik weet nog wel… 4 jaar geleden toen ik echt verliefd werd op een jongen van daar… Mijn ouders waren het er ook niet mee eens… maar hoe langer het duurde hoe minder moeite ze ermee kregen… Meis… je bent 19… je kunt zelf beslissen wat goed voelt… Kijk het gewoon aan… Misschien draaien ze nog bij…
Als eerste gefeliciteerd dat je lekker verliefd bent!!! ga er gewoon lekker van genieten! Ouders zullen nooit denk ik enthousiast reageren als hun kleine meisje (maakt niet uit 19,25,33,41) een relatie krijgt met een man in het buitenland! Maar het kan ook schrik zijn, wat als ze daar gaat wonen, wat als hij alleen maar met haar heeft voor verblijfsvergunning, wat als, wat als… Maar laat ze dan ook rustig aan het idee wennen push ze niet, laat het rustig doordringen zodat ze zien dat je gelukkig bent! Helaas zal je nog veel meer reacties los maken en niet alleen bij je ouders!
Hier kan ik niet over mee praten, want mijn ouders zijn nu blij voor me, maar heb ook een relatie gehad met een jongen in nederland, die ze totaal niet mochten, dus weet de strijd die je soms leveren moet! Maar als je ervoor wilt gaan, zet dan je schouders eronder en kijk hoever jullie relatie zal gaan!!
vergeet vooral niet om er lekker van te genieten!!!
Als eerste gefeliciteerd dat je lekker verliefd bent!!! ga er gewoon lekker van genieten! Ouders zullen nooit denk ik enthousiast reageren als hun kleine meisje (maakt niet uit 19,25,33,41) een relatie krijgt met een man in het buitenland! Maar het kan ook schrik zijn, wat als ze daar gaat wonen, wat als hij alleen maar met haar heeft voor verblijfsvergunning, wat als, wat als… Maar laat ze dan ook rustig aan het idee wennen push ze niet, laat het rustig doordringen zodat ze zien dat je gelukkig bent! Helaas zal je nog veel meer reacties los maken en niet alleen bij je ouders!
Hier kan ik niet over mee praten, want mijn ouders zijn nu blij voor me, maar heb ook een relatie gehad met een jongen in nederland, die ze totaal niet mochten, dus weet de strijd die je soms leveren moet! Maar als je ervoor wilt gaan, zet dan je schouders eronder en kijk hoever jullie relatie zal gaan!!
vergeet vooral niet om er lekker van te genieten!!!
Dank je! & Je hebt volledig gelijk hoor ^^ ! Al wil ik ook geen ruzie krijgen met mijn ouders, ik vertelde al dat ik in februari terug naar hem wilde gaan, maar dit had ik beter nog niet gezegd , ze verbieden mij al meteen van te gaan; maar ik moet en zal hem zien in februari!
Ik geniet er zeker van hoor ^^ turkse jongens zijn zoveel liever dan belgische jongens (of in jou geval van nederland) , of lijkt dit alleen maar zo? =D
Ja van andere heb ik ook al gemene reacties gehad zoals : 'nu zit dieje toch bij een anderr meisje, of ‘hij wilt gewoon geld’ enzo.
Ik probeer er wel wat nuchter bij te blijven, je weet nooit dat het écht zo is, maar ik vertrouw hem op dit moment voor de volle 100% ^^ het is zo’n schatje!
Dank je voor je reactie, het doet me echt deugd, ik hoop dat mijn ouders wel zullen bijdraaien als ze zien dat ik gelukkig ben! ^^
Welkom Fieeh19!
Schrijf hier lekker van je af en je zult merken dat je veel gesteund wordt, sterkte en succes!!
Want welke ouder zal zijn eigen kind niet graag gelukkig zien?
Ohh dank je wel ^^ echt superlief, het is tof om te weten dat ik niet de enige ben met een vriendje uit Turkije!
Dat geeft me ook weer de sterkte om hem niet op te geve ^^!
weet je het is altijd prettig als je ouders en vrienden achter je keuze staan, maar jij bent degene die het moet doen!!! en zo te horen ga je er lekker voor dus vooral genieten! en tja nl jongens heb ik nooit wat mee gehad hahaha dus moet zeggen dat mijn ouders dat al op zeer jonge leeftijd wisten ik was geloof ik 16 toen ik aan het dansen was op marokkaanse muziek en mijn moeder zei: volgens mij kom je nooit met een hollander thuis, waarop ik antwoorde: DAT WEET IK WEL ZEKER hahaha dus toen waren ze al voorbereid!!!
als je zin hebt kun je meekletsen op tlk daar zitten allemaal meiden die een askim hebben of gehad hebben die in dezelfde of soort gelijke situatie zitten als waar jij in zit! we praten over vanalles, maar zeker ook over askims! dus ga ff kijken en lezen en beslis of je het leuk lijkt, er zit ook een meisje uit belgie bij!!!
Ik heb hetzelfde gehad alleen woonde mijn huidige partner toen nog in Nederland. De vooroordelen die mensen hebben zijn niet altijd leuk. Je kent toch het gezegd “wat de boer niet kent vreet die niet”? Men denkt dat Turkije een achtergesteld land is…nou…ik dacht het even niet. Ja, misschien in de binnenlanden en in het oosten van het land, maar over het algemeen is dit niet het geval.
Ik geef je een advies om ook even te kijken hoe deze relatie verloopt want als ik het goed gelezen heb, ben je pas een maandje met hem? Check maar eerst of dit echte liefde is of niet en ga na verloop van tijd pas voor hem vechten. Je kent hem nog niet genoeg om een strijd te leveren met je ouders/familie.
Als hij heel lang bij je blijft, dan zullen zij dan ook heel lang met hem worden geconfronteerd. De tijd zal het leren meis.
Vecht voor je geluk als je mekaar volledig kent en vertrouwd. Vecht voor de liefde die je samen hebt opgebouwd.
Voor de rest zeg ik GENIET WANT HET LEVEN IS O ZO KORT EN DUURT MAAR EVEN
Mayka ; heb al lange lange gesprekke gehad met men ouders, uiteindelijk zou ik mogen gaan, zou men moeder zelfs meewillen om hem ook te lere kennen. Maar nu is het met die situatie dat het niet zo goed gaat met hem, nuja, ik hoor hem gewoon niet, daarom heb ik zen nummer verwijderd, anders bleef ik maar bellen en ongeruste berichte sturen, nu wacht ik gewoon af, eve kijke of hij contact met me opneemt of niet… maar ik word knettergek van dat wachten!
Hoe is het met jou? Je zat toch ook in een niet zo makkelijke situatie hè ? Ben je er al beetje uitgeraakt?
Ik snap je helemaal hoor , tijd geeft raad, daar houd ik me ook aan vast =)! Ik heb ook helemaal niet de moed om hem op te geve, maar soms moet je nu eenmaal dinge loslate… als ik dit weekend nog niets gehoord heb moet ik daaruit men conclusies trekken… Nuja wel moeilijk, stel dan dat hij volgende week stuurt van ; sorry men geld was op! ofzo, daar sta ik dan mooi =D , dusja, afwachten …
Hoop voor jou ook dat er snel een oplossing komt, maar is een moeilijke situatie natuurlijk, ik zou zeggen, volg je hart , dat is in de meeste gevallen het beste wat je kan doen, ook al zegt je verstand iets helemaal anders…
Natuurlijk mag je je verstand niet compleet verwaarlozen maar je begrijpt wel wat ik bedoel =) !
meiden,
mooi om te zien dat jullie veel aan elkaar hebben en elkaar begrijpen! en steun bij elkaar vinden! ik hoop dat het voor jullie allebei afloopt zoals jullie dat willen!
Nog steeds niets gehoord hier! Maar een andere turkse vriend gaat hem straks eens bellen, eens op de rooster leggen om te kijke of hij het wel écht meent met mij, en diej heeft snel door of men vriend zal liegen of niet… nog eve ongeduldig afwachte dus !
Kan me wel absoluut niet concentrere op school!
Maarja, doe ik in het weekend dan wel …
Meis hoop voor je dat je snel duidelijkheid krijgt en hoop ook stiekem dat het een kwestie is van geen geld en dus geen beltegoed, vindt het zooo naar als hij echt bewust niks van zich laat horen, maar als dat zo is vergeet dan nooit dat hij je absoluut niet waard is, eerst maar van het positieve uitgaan meis sterkte
Wat vervelend dat je nu niks meer van hem hoort, en vooral nu je moeder er net een beetje positief tegenover staat :(.
En wachten is indd. erg moeilijk.
Maar gewoon nog even volhouden, je komt er snel genoeg achter als ik het zo hoor van je!
sterkte ermee!!
suzanne : heb hem inmiddels wel weer gehoord =) eergistere belde hij! Nu is hij op msn het gaat stilaan weer wat beter tusse ons, maar er is heel wat gebeurd, er gaat nog wat tijd moete overgaan denk ik voor we weer 100% onszelf kunne zijn =)
Dankje wel!