ik weet dat ik er een beetje laat mee afkom, maar ik heb het lang proberen te verdringen. Ik ben een meisje van 19 en ik ben deze zomer op reis geweest met enkele vrienden naar Kusadasi. Ik ben daar verliefd geworden op een animator van het hotel. We hadden elkaar al opgemerkt maar toen we uitgingen 's avonds (met nog vrienden van mij erbij) is de vonk echt overgeslagen. Daarna hebben we na zijn werkuren altijd afgesproken. Lange strandwandelingen, stadje bezoeken,… Maar na een paar dagen moest ik weer terug naar huis. We hebben sinds september nog elke dag contact via whatsapp, skype, facebook,… In het begin dacht ik dat het wel over zou gaan als ik mijn leven hier terug oppik, maar dit was dus niet zo. Het gevoel is alleen maar sterker geworden.
Ik heb mijn ouders hier ook over verteld in oktober, maar die waren er absoluut tegen. Mijn vader dreigde er zelfs mee mijn bankkaart te blokkeren, zodat ik geen geld zou kunnen afhalen om naar daar te gaan (ik weet niet of dit mogelijk is aangezien ik meerderjarig ben). Hij had zelfs de webcam afgeplakt langs binnen in de laptop zodat we niet meer konden skypen. Dit heeft hij dan uiteindelijk wel toegegeven en hij zag ook in dat dat overdreven was. Maar omdat er nog geen concrete plannen waren heb ik er ook niks meer verder over gezegd. Nu wil ik in de krokusvakantie (2de week van februari) graag een weekje naar daar.
Het enige probleem is mijn ouders, ze willen niet dat ik ga. Ik begrijp wel dat ze bezorgd zijn en dat ze liever hebben dat ik mij een Belgische vriend zou zoeken, maar ik vind niet dat ze mij kunnen verbieden om naar daar te gaan. Ik heb hen ook voorgesteld of ze niet willen meegaan, dan zien ze meteen dat alles ok is, maar dat willen ze niet omdat ze me dan zogezegd ‘zelf gaan afgeven op een presenteerblaadje’.
Ik weet echt niet meer hoe ik ze nog moet overtuigen, niks is goed… Heeft er iemand hetzelfde meegemaakt? Of iemand die tips heeft om ze duidelijk te maken dat ik dit echt wil doen?
(Hij woont in Mersin trouwens, dus als er iemand toevallig naar daar gaat rond die periode, let me know ;))
Lastige situatie meis, ik zou gewoon gaan als ik jou was… Ondanks dat ze t niet goed vinden, als je namelijk nu niet gaat gaan ze het nooit goed vinden… Mijn moeder wilde ook niet dat ik daar alleen heen ging en uiteindelijk na veel zeuren toch toegegeven. Mijn vriend woont in Adana en is nu tot eind februari in Nederland. Ik ga zelf eind April weer naar Adana toe, anders hadden we wel samen kunnen gaan vliegen.
Ten eerste wat leuk dat je verliefd bent geworden, want daar gaat het uiteindelijk om haha :), minder leuk is de reactie van je ouders al is die ergens natuurlijk wel te begrijpen. Ik denk dat veel ouders/vrienden van meiden hier op dit forum in het begin nogal huichelachtig waren. Ik was 17 toen ik een relatie kreeg met mijn askim, mijn ouders waren er in het begin natuurlijk wel een beetje bang voor maar hadden mij én hem verliefd zien worden waarna ik met mijn ouders de eerste keer een week teruggegaan naar het resort waar hij toen nog werkte. Daarna kwam hij eigenlijk vrij snel hierheen en ben ik vanaf toen alleen gegaan ook voor langere perioden. Wel heb ik hiervoor veeeel en lang met mijn ouders over alles gepraat. Probeer eens op een rustige manier met je ouders te praten. Waarom wil je dit graag? Waarom willen zij het precies niet? Hebben ze hem al eens gezien? Zo niet wie weet kan je hem dan gewoon eens voorstellen via de webcam? Mijn advies is juist WEL erover te blijven praten! Mijn ouders verklaarden me in eerste instantie ook voor gek, maar nadat ik alles op een rustige manier heb uitgelegd en ze een tijd lang aan mij zagen hoe veel dit allemaal met me deed hebben ze me uiteindelijk een kans gegeven het uit te zoeken. Probeer er wel samen uit te komen, het gaat tenslotte om jouw toekomst… maar ga geen overhaaste beslissingen maken zonder de weet van je ouders. Wel vind ik het van je vader absoluut niet de juiste manier hoe hij de dingen heeft aangepakt met de webcam enzo. En wat je rekening betreft, dat kan je inderdaad (in Nederland in ieder geval) stopzetten bij de bank dat jouw vader er zomaar in kan kijken.
Mijn askim woont in Ankara en komt aan het eind van de week naar NL toe dus met samen reizen kan ik je helaas niet helpen. Wel zijn er meerdere meiden hier op het forum wiens askim wel in Mersin woont…! Dus wie weet
Heel vervelende situatie en kan heel goed begrijpen hoe je je voelt. Als je het echt een kans wil geven, zal je denk ik toch tegen je ouders moeten ingaan hoe moeilijk dat nu ook is. Verder ben ik het eens met wat miss zegt. Probeer er nog eens rustig over te praten met je ouders en hun eventueel via skype voor te stellen aan je askim, want uiteindelijk is hun mening wel belangrijk. Ik denk ook dat eens je nog eens daar geweest bent enz., ze het misschien serieuzer nemen en stilaan minder tegenwerken. Mijn raad is in ieder geval niet opgeven als je hem graag ziet. Ik heb die fout een tijdje geleden gemaakt en heb hier nog steeds ontzettend hard spijt van. Ik zat in eenzelfde situatie als jou, met ouders die niet echt ‘turks gezind’ zijn om het lichtjes uit te drukken en die dit dus ook nooit zouden goedkeuren. Als ik opnieuw in deze situatie zou zitten, zou ik gewoon gaan. Wordt het niks, dan is het zo…maar dan heb je het tenminste geprobeerd & hoef je niet steeds te denken ‘wat als ik toch was gegaan…’. & Als het toch echt serieus wordt, zullen je ouders het denk ik wel stilaan gaan aanvaarden als ze zien dat je gelukkig bent. Sterkte in ieder geval met je beslissing!
Welkom hier. Wat een lastige situatie.
Jij volop verliefd waar je natuurlijk van wilt genieten en je ouders die er tegen zijn. Ik zou niet weten wat ik zelf zou doen, mijn ouders hebben net zoals bij miss mij verliefd zien worden op mijn ex askim.
Ik sluit me eigenlijk dan ook aan bij de andere meiden probeer er over te praten met je ouders. En als je echt wilt weten of jullie bij elkaar horen ga er heen om dat uit te zoeken. Via fb Skype en msn is toch anders dan in real life.
Waar in kusadasi heb je hem ontmoet. Mijn ex askim is ook animator in kusadasi
Ik kan eigenlijk niet veel meer zeggen dan Welkom op het forum, want de andere meiden hebben het hier al perfect verwoord. Je moet het zeker een kans geven en toch proberen je ouders te overtuigen hem te ontmoeten al is het enkel via skype. Zo kunnen ze zich toch al een beter idee vormen van hem.
Zelf heb ik mijn askim leren kennen toen ik in Antalya werkte voor 8 maand en heb mijn moeder niets gezegd tot ze nog eens op bezoek gekomen is. Toen heb ik askim naar men appartement laten komen en hem voorgesteld. Zo kon ze hem ook meteen ontmoeten. Eerst deed ze ook nog wel wat moeilijk, maar na een paar dagen had ze mijn askim wel graag. Het probleem is dat de meeste mensen een verkeerd idee hebben van Turken.
Ik heb er gisteren nog met hen over gepraat maar ze vinden me ondankbaar en ze zeggen dat ik ze in de steek laat na al wat ze voor mij gedaan hebben. Ze snappen echt niet dat dit niks met hun te maken heeft… Mijn vader zei dat ik er nu mee moet stoppen voor ik het moeilijker maak, maar dat is het 'm net, het is al moeilijk.
Kben in ieder geval blij te zien dat er toch mensen zijn die het begrijpen en die me erin steunen. Ik ben van plan om toch mijn zin door te drijven, 't is tenslotte mijn leven, al hoop ik wel op meer begrip.
@miloutjuhh: ik heb hem ontmoet in het Richmond ephesus hotel daar :).
Jeetje… Nu moet je me wel even uitleggen waarom je hun precies in de steek zou laten omdat je verliefd bent want dat gaat mijn pet even teboven. Lastig zeg! Het enige advies wat ik wel echt op je hart wil drukken is dat je altijd moet proberen rustig met hun in gesprek te blijven. Ookal zijn zij misschien wel heel boos en gaan ze tekeer (of niet, maar voor het geval dat) blijf dan echt altijd rustig te blijven en probeer er boven te staan. Heb je broers/zussen of ooms/tantes waar je goed mee omgaat met wie je het er over kunt hebben? Wie weet kan je met hun praten en vragen of zij het op een subtiele manier aankaarten bij je ouders?
Natuurlijk zullen de meeste ouders niet staan te springen als je in het buitenland verliefd bent geworden. Ze zien meteen veel gevaren en wie weet vertrekt hun meisje wel voor goed naar een ander land.
Daarbij komt ook nog eens dat Turken een niet al te beste naam hebben als het om liefse gaa. Wat natuurlijk een enorm vooroordeel is maar bewijs het tegendeel maar eens.
Probeer zoals miss al zei rustig met je ouders te praten en te vragen wat hun precies bedoelen met hun in de steek laten. Vraag of je jouw verhaal mag vertellen en laat ze eventueel lieve smsjes of berichtjes van je askim lezen.
Hallo Sarah, welkom hier op het forum!
Ook ik heb mijn askim leren kennen in Kusadasi, ondertussen al 5 jaar geleden. Ik was toen 20 jaar. Ondertussen is mijn askim mijn man en woont hij bij mij in België. Ik herinner me nog dat mijn ouders in het begin ook allesbehalve enthousiast reageerden. Ze hebben me wel nooit ondankbaar ofzo genoemd maar een relatie met een Turk vonden ze echt geen goed idee en ze vonden het ook niet echt iets om naar buiten te brengen. Ik heb destijds ook mijn zin doorgedreven en mijn ouders hebben zich er uiteindelijk bij neergelegd. Nu hebben ze gelukkig een goede band met mijn askim en vinden ze het helemaal niet meer erg dat hun dochter met een Turk is. Ook de rest van mijn familie heeft allemaal gezegd dat ze hun eerste idee over mijn askim helemaal verkeerd was. Ik wil maar zeggen dat niets onmogelijk is. Probeer het gewoon rustig aan te pakken. Loop niet te hard van stapel en probeer eerst uit te zoeken of jullie echt bij elkaar passen en of hij het ook echt serieus meent. Je kan dit ook uitzoeken zonder dat je ouders dit moeten weten vind ik. Als je dan toch uiteindelijk beslist om weer die kant op te gaan zal je met je ouders moeten praten en ze proberen te overtuigen. Misschien kan je askim tegen dan ook eens met je ouders via webcam praten ofzo. Dat heb ik vroeger ook zo gedaan. Veel succes er in ieder geval mee!
Ik heb al voorgesteld of ze misschien willen skypen met hem om te zien dat hij te vertrouwen is maar dat wilt mijn vader niet… Ze geven het echt gewoon geen kans. En als ik berichtjes van hem laat zien zegt hij dat ik naïef ben en dat hij dat wrs naar elk meisje stuurt… Ik probeer nu te zoeken naar vrienden die ook zin hebben om naar daar gaan, dat ze toch een beetje gerustgesteld zijn… Kvind het erg voor hen dat ze bezorgd en triestig zijn maar ik wil er gewoon niet mee stoppen.
@miss1993, de enige die het weet is mijn broer, en die begrijpt me wel maar wil zich er niet mee bemoeien. Voor de rest weet niemand ervan, we hebben nogal een afstandelijke familie, veel wordt er niet gezegd over privézaken.
Het is wel fijn om te lezen dat er mensen zijn bij wie het goed uitdraait, zelfs met lastige ouders
Jouw verhaal is zooo herkenbaar voor mij en heel gelijkaardig aan mijn verhaal! Ik was ook 19 toen ik askim leerde kennen op vakantie met een vriendin. Mijn ouders waren er dus ook niet bij toen ik hem ontmoette. Toen ik hen vertelde dat ik nog steeds contact had met een jongen van in het hotel, kregen zij ook enorme schrik en werden er ook erge dingen gezegd waardoor ik dacht dat ik m’n askim nooit nog zou kunnen zien. Ik was echter vastberaden om terug te gaan, maar ben dan samen met een vriendin geweest die ook een Turkse vriend had in die streek (Marmaris). Ik ben toen 5 dagen geweest, m’n ouders hebben me laten begaan, al was het echt niet dat ze me er toen in steunden.
Nadat ze hem hebben leren kennen is alles compleet gedraaid. Mijn moeder is zot van haar schoonzoon (intussen zijn we getrouwd sinds 21 december) en woont hij bij mij in Belgie!
Dus je ziet, als je het echt wilt, lukt het wel! Als je voelt dat je bij hem hoort, ga gewoon, probeer het uit, en als je ouders zien dat je gelukkig bent, zullen ze wel bijdraaien althans, dat is mijn ervaring!
Ik heb intussen besloten toch ineens deze zomer te gaan, misschien wel 2 keer… Mijn ouders zijn er nog steeds erg tegen, ik heb net ontdekt dat hij de webcam weeer afgeplakt heeft. En ik weet niet hoe hij het doet, 't is langs de binnenkant van de laptop maar ik geraak er niet aan, en ik durf er niet te hard aan te trekken voor ik het helemaal kapot maak :D. Ondertussen hebben ze ook mijn oma op mij afgestuurd die kwam zeggen dat zo’n gasten me enkel willen voor seks, dat hij dat met alle meisjes doet, dat er geen toekomst in zit, dat mijn ouders het niet overleven zonder mij,… Kvind het echt laag van hen dat ze me proberen te beïnvloeden door mijn oma al wenend op me af te sturen.
War vervelend dat je ouders zulke maatregelen nemen om een verliefdheid tegen te gaan. Ik vind het lastig om advies te geven. Natuurlijk wil je geen ruzie met je ouders maar je wilt ook gelukkig zijn en van je verliefdheid genieten. En je oma ze overleven het niet zonder jóu vind ik wel een beetje overdreven. Ze zullen je toch ooit los moeten laten je zal ooit het huis uit gaan. en misschien hadden ze voor ogen dat je 5 minuten verderop zou gaan wonen maar ook Turkije is toch niet het einde van de wereld. Daarbij komt ook nog eens dat het nog lang niet zover is.
Hopelijk gaat het wel goed tussen jóu en je askim en kan je daar wat positieve energie uithalen.
Er is intussen tijd veeel veranderd maar ik wou het hier toch even kwijt dat het niet altijd goed afloopt en dat je toch voorzichtig moet zijn met jongens uit het animatieteam… Hij was namelijk hetzelfde bezig tegen mij dan tegen een duits meisje. Zij is nu bij hem op bezoek en toen ze zag dat mijn ex askim met me mij stuurde wou ze alles weten. Hij verzon natuurlijk weer een mooi verhaal, daar zijn ze goed in… Ik heb met het meisje gebeld en ze zei dat ze me geloofde en dat ik me niet schuldig moest voelen, want blijkbaar had hij al een ‘relatie’ met haar van in augustus vorig jaar, terwijl hij met mij (en wrs nog vele andere meisjes) in september bezig was…
Happy valentine’s day was me dat
Toch bedankt voor de hulp!
Meid wat vervelend. Zeker nadat jij veel ruzie gemaakt hebt met je familie door hem. Jammer genoeg zitten deze jongens er ook tussen.
Ik heb iets soortgelijks meegemaakt dus weet hoe je je op dit moment voelt. Waarschijnlijk krijg je een enorme zie je wel reactie maar probeer je daar niet al teveel van aan te trekken.
Hallo Sarah, jammer dat het zo is afgelopen. Maar ik vrees inderdaad dat er zo ook veel jongens tussen zitten en dat er veel situaties zo aflopen. Ik ken veel meiden die hetzelfde hebben meegemaakt. Jammer dat je zo veel ruzie met je familie om hem gehad hebt, maar het is beter dat je er zo snel achterkomt dan pas wanneer je al drastische beslissingen hebt genomen.
Je moet jezelf niets verwijten, maar ik ben wel blij voor je dat je er achter bent gekomen voordat je weer naar hem toe bent gegaan.
Animatieteamgasten…
Het zijn goochelaars, hele goede leugenaars en hartenbrekers.
Ze krijgen het voor elkaar meisjes zo te brainwashen en te laten denken dat “zij de enige is die zo speciaaaaaaal is en dat ze ECHT alleen haar willen”.
Speciaal my ass. Seks gaat het die gasten om.
In het ergste geval toveren ze zo goed dat ze het voor elkaar krijgen dat een meisje met hun wil trouwen. En dan gaat het die jongens niet eens om het meisje… maar om het visum.
Vaak zoeken ze in dit geval naar onzekere, naieve, iets minder mooie meisjes die allang blij zijn dat er iemand met hun wilt trouwen. Die meisjes denken dan de hoofdprijs gewonnen te hebben maar wanneer “hun echtgenoot” eenmaal in Nederland is begint het gezeik.
Gewetenloos en schaamteloos gaan ze te werk.