Wat moet ik doen....

Eerst maar even voorstellen ik ben Mariska ben 23 jaar en ik ben in Septemer voor 1 week voor het eerst naar Turkije op vakantie geweest. Ik heb daar in een hotel in Marmaris gezeten. En natuurlijk verliefd geworden op een Turkse jongen die in het hotel werkte. Nooit verwacht eigenlijk dat ik ooit verliefd zou worden op een Turkse jongen… En het is ook nog eens meteen me eerste vakantie liefde…

Nu wil hij heel graag dat ik hem weer kom opzoeken. Ik zou dat ook wel graag willen maar ja om me heen hoor ik eigenlijk zoals zoveel mensen hier beschrijven alleen maar negatieve dingen. Hoe weet je of hij het echt meent, hij heeft naast jou nog zoveel andere meiden, hij zegt dingen die jij graag wilt horen, hij doet het alleen voor de sex, hij kan toch ook naar jou komen (en als je dat uitlegt dat dat niet zo makkelijk gaat snappen ze dat niet)… je kent het allemaal wel. Nu heb ik wel eigenlijk iedere dag contact met hem via facebook en hij zegt zulke lieven dingen dat als ik ook maar een moment twijfel die twijfels gelijk weer verdwijnen zodra hij zulke dingen tegen me zegt.

En een ander groot probleem is mijn ouders… Ik weet gewoon niet zo goed hoe ik het mijn ouders moet gaan vertellen dat ik verliefd ben geworden op een Turkse jongen en dat ik die graag wil weer gaan opzoeken. Mijn moeder is nogal overbezorgd af en toe en mijn vader ja hoe kan ik dat netjes zeggen: niet zo gesteld op Turkse mensen…

Dus heeft iemand misschien een beetje goed advies wat ik het beste zou kunnen doen… Moet ik hem wel of niet opzoeken…

Ik zou zeggen je hart volgen!
Jij bent volwassen en kiest voor jou leven en hoe jij die inricht daar ben jij alleen verantwoordelijk voor.
Je zal mensen misschien pijn doen of terleurstellen maar dat doen ze nu ook bij jou;-)
Als je je hele leven doet wat andere mensen van je verwachten en echt geloof mij, het is nooit goed.
Er is altijd wel iemand die het niet eens met jou keuze.
Maar zolang jij je gelukkig voelt bij jou gevoelens zullen de anderen er daar vanzelf misschien vrede in vinden.
Niks is erger dan als je over 10 jaar jezelf in de spiegel ziet en denkt… had ik het allemaal toen toch maar anders gedaan.
Maar goed dat ben ik.
Ik spring regelmatig in het hele diepe met grote gevolgen.
Maar uiteindelijk komt het altijd goed!
Durf te leven, en laat je niet leven door anderen…

@dalyanlove76 bedankt voor je berichtje, daar heb je misschien wel gelijk in. Dat ik idd over een paar jaar bij me eigen denk wat als ik nu maar wel naar hem toe was gegaan… Ik moet eindelijk risico’s durven nemen en er gewoon helemaal voor gaan. Op het moment maakt hij me zo gelukkig ookal is hij niet bij me.

Als jij gelukkig bent dat is toch het belangrijkste?
En ja uit elk positiefs kan je iets negatiefs zoeken, maar nee heb je en ja kan je krijgen;-)
En lukt het je niet, dan kan je jezelf nooit wat verwijten want dan heb je in ieder geval het lef gehad om je hart te volgen en dat dwingt respect af.
Veel mensen durven dat niet en gaan mee in de mensenmassa

Nogmaals bedankt voor je wijze woorden… Het is gewoon zo fijn om te weten dat er een forum is waar mensen zijn die utzelfde mee maken en niet meteen alleen de negatieve kanten aan een liefde in Turkije opsommen.
Ik wil later idd echt niet het idee hebben van had ik dit maar of had ik dat maar. Ik heb ooit al een grote fout gemaakt om iemand te laten lopen omdat ik er te onzeker over was en dat wil ik niet nog een keer, en zeker niet bij deze jongen…

Hoii,

Welkom hier!
Heerlijk om verliefd te zijn, maar die nare reacties van mensen maken het een stuk lastiger. Gelukkig is je askim dan super lief op fb:)
Ik sluit me bij dalyanlove aan. Volg je hart.
Toen ik de terug ging naar nu mijn askim heeft iedereen me verbaast aangekeken. Want het paste helemaal niet bij mij. Nooit echt een serieus vriendje je gehad en dan alleen op pad om een jongen op te zoeken. Ondanks dat ik niet meer met hem samen ben heb ik er geen moment spijt van gehad. Ik heb op dat moment mijn hart gevolgd een belangrijke stap in mijn leven gemaakt en nu ruim twee jaar later zit ik voor twee maanden bij mijn askim.
Ik denk dat de enige manier om er achter te komen wat er tussen jullie is en hoe serieus hij is, is door er heen te gaan.

Succes en je bent altijd welkom in het kletstopic waar we met veel meiden kletsen over van alles en nog wat maar natuurlijk ook askims :wink:

Groetjes

Via Wereldwijzer app

@miloutjuhh jij ook bedankt voor je reactie :slight_smile: . Nee bij mij hetzelfde ook nog nooit echt een serieus vriendje gehad en dan meteen een Turkse liefde. Het enigste waar ik nog wel een beetje mee zit is hoe weet ik zeker dat alles wat hij zegt ook gemeent wordt door hem. En ik denk dat je daar gelijk in heb dat ik daar pas achter kom zodra ik hem weer zie.

In het begin van iedere relatie is het aftasten hoe serieus iemand is. En
De afstand maakt het in dit geval alleen maar lastiger. Maar ik denk dat je je niet moet laten afschrikken door alle slechte reacties van mensen. Er zijn Hier genoeg verhalen te lezen van positief relaties.
En ja er zitten ook jongens tussen die niet de juiste bedoelingen hebben, maar ja die zijn er in Nederland ook genoeg.

Via Wereldwijzer app

Klopt heb je helemaal gelijk in, en ik probeer ook idd niet te veel naar die mensen te luisteren en op me eigen gevoel over hem af te gaan. Klopt ik heb ik er idd al een aantal gelezen en dat helpt ook wel een beetje om te lezen dat het ook gewoon goed kan gaan ookal woon je zover uit elkaar. Liefde over wint alles zeggen ze wel is toch :stuck_out_tongue: . En die heb je hier in nederland zeker genoeg. Ik houd gewoon in me achter hoofd dat hij me niet voor niks gevraagt heeft om zijn vriendin te zijn, en hij zegt vaak genoeg dat hij me mist en dat hij van me houdt.
Gewoon snel een reisje terug boeken om het allemaal 100% zeker te weten natuurlijk. :slight_smile:

Als ik jou was zou ik gewoon weer een reisje boeken. Je kunt voor de zekerheid een hotelletje kiezen, zodat je iets achter de hand hebt mocht het toch niet zo leuk zijn als het zich nu allemaal voor doet.
Het is idd moeilijk om al die opmerkingen te horen, want wat als ze wél gelijk hebben? Maar daar kom je maar op 1 manier achter en dat is het zelf uitzoeken en het allemaal zelf ondervinden.
En zoals je zelf ook zegt: wat als je niet gaat… Beter gaan en daar spijt krijgen ( of een geweldige tijd beleven) dan niet gaan en altijd met de vraag blijven zitten.

Zelf ben ik eind oktober in Turkije geweest, en heb daar iemand leren kennen. Ik ga 10 december alweer terug om te kijken hoe en wat het precies is tussen ons. :slight_smile: Ook mijn moeder stond niet te springen, dan kun je lezen in het kletstopic :wink: Maar wij zijn de dames die gelukkig moeten worden, niet onze ouders of vriendinnen.

Geniet van je verliefdheid, geniet van de lieve woorden en boeken zodra het financieel kan :slight_smile:

Bedankt allemaal voor de goede raad, het is zo fijn om te weten dat er een forum is waar je je hart kan luchten en waar niet meteen negatief gedaan wordt… Nu alleen ut ergste nog het me ouders vertellen, dat durf ik niet zo goed…

Via Wereldwijzer app

He je geen foto’s die je nog kan laten zien?? En anders “gewoon” de bom laten vallen :wink: ik wist ook niet hoe ik het moest vertellen, maar had een tas van askim gehad en die laten zien en verteld dat ik die had gekregen van iemand :wink: en toen hadden hun het al snel door… al was ze niet blij, maar ja… mijn leven :slight_smile:

Via Wereldwijzer app

Jahwel ik heb wel een foto van hem meederde zelfs maar ze zijn niet allemaal zo geschikt om te laten zien denk ik (A), en vaak heb ik die foto open staan op me telefoon, maar dan leg ik snel me telefoon andersom weg. Dus of ze hebben het nog nooit gezien of ze doet net of ze dat niet door heeft…

hmm! Dan de gecensureerde/ nette foto’s laten zien :wink: Of wat vaker zijn naam noemen in een gesprek?
Ik zou eigenlijk niet weten hoe je het anders aan je ouders moet laten weten… Denk de snelste manier is om gewoon die bom te droppen.
Succes in ieder geval :slight_smile:

Zijn naam in een gesprek laten vallen? Bedoel je in een gesprek met mijn ouders? Jah miss heb je gelijk, kvin het gewoon zo moeilijk, ut ligt al un tijdje iedere keer op ut puntje van me tong maar het komt er gewoon niet uit… De enigste die ut thuis wel weet is mijn zusje. Haar heb ik het wel verteld…

Via Wereldwijzer app

hi mariskaklerk,

eerst en vooral welkom…waar ben je in marmaris geweest? ik ben dit jaar 2 keer naar Marmaris geweest vlak aan de zee … en werd de eerste keer net zoals jij verliefd op een kerel die er werkte… Ik ben zo snel mogelijk terug gegaan om te zien hoe het dan zou zijn… Dus ik zou zeggen volg je hart… Als je wild zien wat er van komt zal je toch een keer terug moeten gaan want hij kan niet zoo maar naar hier komen dat is echt niet gemakkelijk…

Helaas zal je altijd goede en slechte reacties krijgen maar hier zullen we je altijd steunen en zijn benieuwd naar het vervolg:)

@littleone Dankje wel. Ik ben ook vlakbij zee geweest, (blue bay). Ik weet het en ik wil ook heel graag terug ik mis hem heel erg. Maarjah beetje angst voor het alleen reizen, overstappen in Istanbul, komt hij me wel echt op ut vliegveld ophalen… Hoe is het bij jou afgelopen, voelde het goed hem weer te zien…

Via Wereldwijzer app

ik ben ook helemaal alleen geweest… … Maar ouders waren wel niet akkoord en ben wel gegaan ookal zei mijn vader: ik verbied het je en je bent niet meer welkom als je terug komt. Maar dat viel op zich nog mee Ik ben eind september gegaan dus ik ben van schiphol recht streeks naar dalaman geweest en heb daar de bus kunnen nemen naar het hotel… Het viel super goed mee alleen de Turkse mannen spreken je allemaal aan omdat je alleen bent natuurlijk. Het voelde enorm goed om het weer te zien natuurlijk heb 10 super leuke dagen met hem gehad… Mijn askim is nu onderweg naar Ankara voor zijn visum aanvraag dus als alles goed is komt hij 20december naar mij toe:)

Hoi Mariska,
ook nog ff hier reageren. :slight_smile:

Het beste advies heb je al vaak gekregen: terug gaan om te ontdekken of het echt wat is. Want verliefd worden op een vakantie is leuk met lekker weer en de vakantiesfeer, maar de beste ‘check’ krijg je natuurlijk als je hem weer ziet zonder die factoren.

Wat betreft jouw ouders: je bent oud en wijs genoeg om je eigen beslissingen te maken toch? Ik zou voor jezelf proberen het zo snel mogelijk te vertellen zodat je gewoon vrijuit erover kan praten. Ik was 17 toen ik een relatie met askim kreeg en 19 toen ik met hem trouwde afgelopen mei. Heb veel negatieve reacties gehad en nogsteeds maar mijn ouders hebben altijd achter me gestaan. Ik heb heel veel geluk met hun gehad (en nogsteeds) maar zij hebben het dan ook zien gebeuren, dat we verliefd werden enzo. Misschien kan je ze in de toekomst eens aan hem voorstellen via skype?

@Littleone Idd dan kun je nog rechtstreeks, maar mijn plan was eigenlijk om volgende maand een keer voor een weekje ofzo terug te gaan en dan kun je jammer genoeg niet meer techtstreeks naar Dalaman. Hij zegt namelijk dat het voor hem niet mogelijk is om naar Antalya te komen. Maar wel leuk dat het zo goed is gegaan. En natuurlijk hopen dat alles goed gaat en hij naar Nederland kan komen :slight_smile:

@Miss1993 Daar heb je helemaal gelijk in, dat is ook de beste manier, ik ben alleen beetje bang om alleen die kant op te gaan. Maarjah als je met iemand anders samen gaat heb je tog niet de tijd alleen die je graag zou willen hebben om elkaar beter te leren kennen.
Ik hoop dat mijn moeder daar ook zo over denkt die is nogal overbezorgd (soms iets te) dus de kans dat ik van haar weg mag is zeer klein. En wat mijn pa betreft die heeft altijd gezegt als je mey een Turk thuiskomt dan komen jullie er niet meer in. Maarjah ik had ook nooit verwacht ooit verliefd te worden op een Turkse jongen… Maarjah je gaat 1 keer naar Turkije op vakantie en ut is meteen raak :stuck_out_tongue: . Leuk dat ut zo goed gaat tussen jou en je askim dat je al met hem getrouwd bent. Woon jij samen met hem in Turkije? Nog een klein min puntje mijn askim heeft al gezegt dat hij nooit in Nederland zou willen wonen omdat hij zijn moeder niet wil verlaten… Dus als het echt iets zou worden dan zal ik tog ook ooit de stap moeten nemen om in Turkije te gaan wonen…