Vakantieliefde

Merhaba iedereen,

Afgelopen juni ben ik op vakantie geweest in turkije met mijn dochtertje.

Om een lang verhaal kort te maken zal ik meteen to the point komen…

Op de 2de dag zag ik een turkse jongen. Ik val niet eens op turken! Dacht ik. Toen ik hem zag, kon ik alleen maar denken ‘oh my god, dit is het knapste jongen die ik ooit heb gezien’! Ik kon mijn ogen niet van hem afhouden terwijl ik nooit mannen nakijk of denk van 'zoooo die is knap! Op een gegeven moment zag ik hem naar mij kijken en ik dacht: 'ja hij kijkt natuurlijk van ‘wat zit je nou naar me te kijken’, dus ik keek iedere keer dat ik keek gauw weer weg voordat hij zag dat ik weer keek. Volgen jullie het nog haha? Na een paar uurtjes heen en weer gekijk, kwam ik er achter dat hij uit zichzelf naar mij bleef kijken en dat zijn ogen mij volgde. Ook merkte ik aan alles dat hij in mijn buurt probeerde te komen en als hij dat deed stond mijn hart stil. Ik vergat zelfs om adem te halen. Dit heb ik nooit gehad!! Ik geloooof niet eens in liefde op het eerste gezicht!! Dacht ik altijd. Als hij naar me keek, dan keek hij iedere keer serieus, zonder te glimlachen, waardoor ik twijfelde aan zijn intensies. Ook stond ik even later ergens in de weg en moest hij er langs en zei hij heel serieus zonder te lachen en op een formele manier: ‘pardon!’, dus ik ging maar beduusd opzij en was gelijk weer nuchter. Ik zag dus spoken, want het leek er nu niet op dat hij geinterseerd of aardig was ofzo. Ik keek daarna ook niet meer zoveel, maar zag hem wel later nog steeds kijken. Ik zag dat hij zijn collega’s iets vertelde die daarna gelijk naar mij keken. Ik vroeg me af wat hij gezegt kon hebben. Toen ik naar de wc ging, kwam ik hem ook ineens bij de wc tegen. Hij stond daar en keek me alleen maar serieus aan zonder te lachen. ik schrok me wild en raakte in paniek en stormde gauw de wc in. In de wc gierde de spanning in mn buik, maar ook de spijt dat ik zo wegvluchte, maar waarom zei hij niks en stond hij daar? Toen ik uit de wc kwam stond hij daar nog, maar was nu in gesprek met een collega. Ik deed net alsof er niks aan de hand was, maar keek stiekum wel wat er aan den hand was. Ik zag dat zijn collega iets tegen hem zei om hem aan te moedigen en zag hem glimlachen en twijfelen kijkend naar de zee. Toe ik voorbij was gelopen keek nog eventje stiekum om en zag hem teleurgesteld en nee-schuddend naar beneden kijken alsof hij faalde in zijn doel. Toen wist ik dat hij hoogstwaarschijnlijk iets wilde zeggen, maar niet durfde. Ik was een en al brok zenuwen dus ik durfde al helemaal niks. Ik ging weg en dat was het dan. Ik probeerde het, maar kon hem niet uit mijn hoofd zetten, omdat ik op slag verliefd op hem was geworden voor zo ver dat kon als je alleen maar iemand gezien heb. Ik besloot een paar dagen later weer daarheen te gaan waar hij werkte en besloot zo onverschillig mogelijk te doen. Toen ik daar zat voelde ik ogen in mijn rug. Ik draaide me zo zodat heet leek alsof ik hem niet zag maar kon ik mijn oogzoeken zie dat hij achter me naar me stond te kijken. Wat voelde dat heerlijk. Oh god, dit word alsnog een lang verhaal, maar zal het korter samen vatten. De hele dag ging het heen en weer kijken weer door en ik voelde me als een verliefde puber van binnen. Voordat ik weg ging keek ik hem wat langer aan, omdat ik hem nooit meer zal zien dus nu durfde ik wat langer te kijken. Hij keek ook niet weg. Hij deed zelfs zn hand open om mij te laten zien dat er een briefje in zat. Ohhhh yessssssssss, dacht ik, maar reageerde alleen met een klein glimlachje. Ik liep naar mijn tas en pakte een blaadje en een kleurpotloot van mijn dochtertje en schreef mijn naam en telefoonnummer op. Toen ik wegging liepen we langs elkaar en overhandigde vluchtig onze briefjes aan elkaar.

Diezelfde dag smste we elkaar en vertelde hij dat hij blij was om mij vandaag weer te zien en dat toen hij mij voor het eerst zag wist dat ik de vrouw was waarmee hij wilt trouwen.

We appen nu weken met elkaar met behulp van de gare google translate, maar op zich lukt dat wel. We hebben het over wat we toen voelde en dachten en voor de rest hebben we niet zo suuuper veel contact, omdat hij heeele dagen werkt en dat 7 dagen in de week. Hij heeft het dus erg druk en ondanks ik dat jammer vind begrijp ik het wel. zo gaat dat nou eenmaal daar. Ik vertelde hoe raar het was wat hij met mij deed zonder dat we ook maar 1 woord uitgewisseld hadden en hij zei dat wij eigenlijk heel veel hebben gesproken, maar dan via onze ogen. Dat was zooo waar! Voor derest appen we bijna dagelijks een goeden morgen en een weltrusten en soms een ‘wat ben je aan het doen’. 2 weken terug appte ik waarom hij 3 dagen niks van zich liet horen en vertelde hem dat ik het gevoel had dat hij met mij speelde. Hij zei dat dat helemaal niet zo is en dat die idee alleen al hem verdrietig maakte en dat zijn telefoon kapot was en de woorden ‘ik hou van je’. Daar schrok ik van. Ik was ergens over the moon natuurlijk van die woorden, maar noem het hollandse nuchterheid, maar ik ben niet gewend dat iemand dat zo snel zegt.

Om het verhaal even af te ronden… Ik ga over 12 dagen weer naar Turkije. Ik vertel me zelf dat ik gewoon lekker op vakantie ga, maar normaal gesproken ga je niet een paar weken later weer op vakantie naar dezelfde plek, dus hij is wel de hoofdreden als ik eerlijk ben.

Nu vroeg ik me een paar dingen af en wilde heel graag serieuze meningen van anderen horen…

Ik ben een halfbloed nederlands/indo, wat is de kans dat een turkse jongen een relatie als serieus zal zien, aangezien ik geen turkse ben

Ook ben ik 31 en hij 23, waar ik erg van schrok, maar hij zegt dat het maar een getal is. Hoeveel kans heeft dit?

ook heb ik een dochtertje en ben ik dus geen maagd meer, waarvan ik dacht dat turkse mannen dit heel belangrijk vinden. Dus hoeveel kans geeft dit het?

Ik vroeg me ook af waarom hij alleen maar serieus keek zonder te glimlachen, wat betekend dit.

En hoe komt het dat hij zo snel ‘ik hou van je’ appte? Halen trukse mannen ‘ik vind je leuk’ en ‘ik hou van je’ soms door elkaar of?

Hoe moet ik deze situatie zien? Ik heb er gemengde gevoelens over, omdat we verschillenen en de afstand nu ook wat uit maakt denk ik. Ik ben 31 en dus geen jong naief meisje. Hij is een hardwerkende verlegen jonge jongen. Maar ondanks dat spatte ‘de liefde’ (of hoe je het ook noemen wilt) er van af zoals ik het nooit heb meegemaakt.

Ik ben benieuwd naar jullie gedachtes en bevindingen hier over.

Hallo! Allereerst welkom! :slight_smile:
Voor ik antwoord wil ik je uitnodigen op het turkse liefdesklets topic! Velen van ons daar hebben een turkse man of vriend je kan daar altijd je verhaal kwijt en zal veel steun vinden in de verhalen van anderen! :slight_smile:

Nu je vragen!
Ook turkse mannen hebben een bepaalde smaak qua vrouwen! De vrouw die de ene mooi vind kan de ander lelijk vinden om het maar even bot te zeggen! Afkomst maakt niks uit in liefde, toch zal je het met hem moeten bespreken als het de serieuze kant op gaat, niet zozeer wat hij vind maar zijn familie!

Mijn vriend wist ook dat ik geen maagd meer was toen hij met mij serieus werd, we kennen elkaar al zes jaar ongeveer en zijn altijd goede vrienden geweest en hebben zelfs elkaar in relaties met andere gezien! Het zijn meer de streng gelovige moslims die dit erg belangrijk vinden, ook dit is een onderwerp waar je het over moet hebben :slight_smile:

Zoals ik net al aangaf is iedereen anders en zijn “aanpak” met het “versieren” om maar zo te zeggen is anders dan anderen, misschien werden zijn zenuwen hem teveel en wist die niet wat die moest doen! Mijn askim (na ongeveer 1a2 jaar geen contact) werd heel irritant en begon mij te porren en irriteren (ik herkende hem op dat moment niet). Ook hierbij kan je het altijd vragen! Laat je Hollandse directe kant zien en vraag alles wat op je hart licht :slight_smile:
Leeftijd is een nummer, voor turkse mannen vooral heb ik gemerkt! Ik ben 7/8 jaar jonger dan mijn askim, maar ken ook sucesvolle relaties waarin de vrouw ouder is dan de man, hiervoor verwijs ik je weer naar het turkse liefdeskletstopic dan kan je het zelf ervaren :slight_smile:

Oohh en toen ik mijn askim leerde kennen (15 jaar was ik) zei hij gelijk “jij word mijn vrouw ik hou van je” ze zijn erg direct haha!

Via Wereldwijzer app

Hartstikke bedankt voor je reactie!
Vond het erg leuk om je antwoord te lezen en heb er ook heel veel aan.
Ik zal bij de turkse liefdeskletstopic kijken. Super bedankt voor de tip en nogmaals bedankt voor je leuke reactie!

Liefs

Deniz Kizi, wat een leuk en spannend verhaal!

Jouw verhaal lijkt best veel op de eerste ontmoeting met mijn askim. Ook met dat oogcontact in een restaurant!
Ik geloofde eerst niet dat hij naar mij keek. Maar vond hem ook meteen zo super knap, terwijl ik dat normaal niet snel vind van een turk!

Ik snap dat je nu niet goed weet wat je moet denken. Maar ik denk dat als je weer naar hem toe gaat (bijna) alle antwoorden zult krijgen. Op veel vragen kun je immers nu nog geen antwoord krijgen, want iedere turk is ook weer verschillend.

Er zijn veel turken die het geen probleem vinden dat zijn meisje geen turk is.

Mijn askim vind het ook geen probleem dat ik geen maagd meer ben. Is hij zelf ook niet.

Dat hij serieus keek, wil misschien juist zeggen dat hij ook serieus was, en het een beetje eng vind om zijn lach te laten zien, want dat is een emotie. Iedereen heeft zijn eigen manier natuurlijk.
Als ik iemand leuk vind durf ik ook ECHT niet te lachen naar diegene (stom he!).

Hij zal jouw uitstraling erg leuk hebben gevonden hebben en misschien hard van stapel lopen, omdat je zoveel bij hem losmaakte, dat hij dat daarom appte. Ik denk dat als een turk (vaak dan) iemand aan de haak wil slaan, ze dan echt alles uit de kast halen. Soms met woorden, soms met daden. En geen idee of ze die zinnen vaak door elkaar halen!

Het is nu moeilijk te zeggen hoe je er het beste mee kunt omgaan. Dat ligt aan jouw gevoel en het zijne. Daarom wel super leuk dat je daar weer snel heen gaat. Dan krijg je vast meer duidelijkheid als je elkaar beter leert kennen.

Heel veel succes en plezier met het contacten met elkaar!

Groetjes Floortjee

Hey meid.

Ook hier nog een keer Welkom,
De vragen hebben de meeste van ons wel eens gehad denk ik zo.
Waarom je askim op je valt? Iedereen heeft toch een eigen smaak van wat hij wel of niet leuk vind en dat maakt dan vaak niet uit waar je vandaan komt. En wat ik weer van mijn ex askim en mijn askim is dat Turkse meisjes soms erg moeilijk kunnen zijn in een relatie, erg bezitterig en jaloers. Kunnen meiden ergens anders vandaan natuurlijk ook zijn maar dat is wat ze alle twee vertelde.
Dat maagd is tegenwoordig voor veel jongens niet meer zo’n groot ding volgens mij.
En hoe serieus hij is dat is natuurlijk heel lastig te zeggen. Een lange afstandsrelatie is niet makkelijk goed je ogen en oren openhouden, bespreken als je iets dwars zit en kijken hoe het loopt als je hem weer ziet :slight_smile:

Geniet voor nu van het contact :slight_smile:

Haha Milou ik ben ook erg jaloers! Maar mijn askim noemt mij “westers jaloers” haha! Zijn turkse ex was idd wat jij zegt erg bezitterig en jaloers! De turkse vrouwen hier weten ook dat veel turkse mannen hun hart verliezen aan de geweldige sexy westerse dames! Het heeft hun gedrag erger gemaakt hihi!

Via Wereldwijzer app

Haai Flooortjee!

Suuuuper bedankt voor jouw antwoord!!
Ik heb er ook heel veel aan en het laat me beter voelen en het geeft mij hoop. Dus dank je wel!

Grappig dat jij hetzelfde had, dat je hem meteen super knap vond terwijl je dat niet zo snel hebt bij een turk. Ik had je ook uitgelachen als je mij een paar maanden geleden had verteld dat ik op slag verliefd zou worden op een turk hihi!

Ik ben blij te horen dat het voor vele turken tegenwoordig geen probleem is dat ik geen turkse maagd ben. Dan heb ik nog hoop hihi.

Ze zijn wel anders qua reactie vind ik, misschien komt het door de taalbarrière of door het leeftijdsverschil of door het verschil van het uiten, maar qua ‘ik hou van je’ zeggen moest ik na het gillen wel even nadenken hoe dat kan, maar dat zullen ze denk ik normaler vinden om zo snel te zeggen als wij westerse meiden.

Ik vond het ook super dat jij een theorie had op de reden waarom hij serieus bleef kijken zonder te lachen, terwijl als wij flirten (ik dan) dan glimlach je naar de ander toch hihi? Maar vind jouw theorie dat hij serieus is veel romantischer eigenlijk haha.

Liefs, Deniz Kizi

Haai Miloutjee,

Ook jij super bedankt voor je lieve antwoord!
Ik ben inderdaad niet zo bezitterig en jaloers. Ik wist teouwens niet dat turkse vrouwen dat we zo waren? Goed om te weten.
Fijn te horen dat het maagd zijn tegenwoordig niet meer zo’n ding is. Dat dacht ik echt.
Ik ben voor derest errug benieuwd hoe het zal gaan en zal mijn oren en ogen heeel goed open houden! :slight_smile:

Liefs Deniz Kizi

Hihi LBDSS, wat is het verschil dan tussenjaloers en westers jaloers? :wink:
En dat de turkse vrouwen bang zijn dat ze het op moeten nemen tegen onze westerse sexyness snap ik haha ;-p
Vind een beetje jaloezie wel schattig eigenlijk.
Al heb ik nog geen 1 gemerkt dat hij jaloers is. Of kom ik daar nog duidelijk achter? Hihi

Liefs, Deniz Kizi

Schijnbaar is westers jaloers een redelijke jaloezie! Meer van ach hij kijkt naar n vrouw dr kont boeiend hij komt toch met mij mee naar huis! :stuck_out_tongue:
Turks jaloers is echt van kijk alleen met mij! Ooh je wilt iets kopen in een winkel maar er staat geen man achter de kassa? Pech! Koop je het later maar! Turks jaloers is schijnbaar echt meer van niet praten met andere vrouwen of je krijgt er van langs!

Dat is hoe mijn askim het ervaart met zijn ex en mij :wink: hij moest erg wennen als ik tegen m zei kijk die meid zij heeft echt super mooie borsten ofzoiets haha!!

Jaloezie vind ik om de een of andere reden wel fijn! Ik denk zo het moment dat mijn askim niet meer jaloers is dan moet ik uitkijken!

Ooh met het jaloezie zal het bij iedereen anders zijn! De een is er heel veel erger in dan de ander! Miss durft je askim het niet zo te uiten en is die meer terughoudend! Mijn askim is een open boek wat je ziet dat krijg je geen masker niks! Hahah

Via Wereldwijzer app

Hoi iedereen,

Mijn naam is Lisa en zoals velen onder jullie hier heb ik mijn vriendje leren kennen in Turkije.
Ik zou heel graag eind oktober teruggaan naar daar maar ik mag van mijn ouders (ookal ben ik al 24) niet alleen reizen naar daar.
De vorige keren had ik iedere keer een vriendin mee maar nu kan er niemand mee :frowning:
En ik wil hem heel graag terugzien natuurlijk…

Zijn er soms onder jullie die ook naar izmir moeten reizen en die eventueel zien zitten om samen te reizen?

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Hallo,

Dit verhaal lijkt ook echt extreem veel op mijn verhaal. Ik dacht altijd ik val niet voor Turkse jongens. Dat is echt niet mijn ding.
Maar toen zag ik hem… en ik was meteen verkocht. Na een aantal dagen wat ongemakkelijk heen en weer te staren en te kijken naar elkaar durfde hij eindelijk naar me toe te komen. Hij vroeg toen naar mijn Facebook en nam gelijk die avond contact met mij op.

De dag erna hebben we buiten het hotel om afgesproken en hebben wat onhandig liggen communiceren via een vertaler. Toen ik afscheid van hem had genomen voor die avond kreeg ik meteen een appje van hem dat die het erg gezellig vond, me al miste en gevoelens voor me begon te krijgen. De dag erna kwam meteen de ‘I love you’ erachteraan. Ik schrok hier ontzettend van en om heel eerlijk te zijn weet ik nog steeds niet of het wel moet/kan geloven.

Ik ben inmiddels al bijna een maand weer terug in Nederland en nog steeds hebben we contact en verteld hij me dat hij op me zal wachten en ik de enige vrouw voor hem ben. Hij zegt ook constant ‘’ you my girlfriend :slight_smile: ‘’. En ja… het ik wil met je oud worden en trouwen heb ik ook al gehoord. En dat terwijl hij 3 jaar jonger is dan mij. Ik ben 20 (bijna 21) en hij is 18. Dus ik twijfel soms nog steeds. Vooral omdat ik door bekende in mijn omgeving constant wordt gewaarschuwd voor het gevaar van Turkse mannen/jongens. Mij word constant gezegd ‘’ hij zegt dat waarschijnlijk tegen alle meiden’', ‘‘Het enige wat hij wilt is naar Nederland verhuizen en als hij dat voor elkaar heeft wordt je gedumpt’’ Dus erg bevorderend voor mijn situatie is het niet :(.

Nu zegt hij bijna nooit of nauwelijks dat hij naar Nederland wilt verhuizen. Hij wilt wel naar Nederland komen om mij op te zoeken. Dus voor mij is het aftasten of dit waar is. Ik hoop van wel, want ik vind hem echt heel erg leuk! Maar ergens denk ik ook van niet, omdat hij veel te knap is en zowat bijna alle meiden achter hem aanlopen :(.

Daarom heb ik als oplossing; Ik wil in de herfstvakantie terug naar Alanya om het eens rustig aan te kijken en om te zien of het echt serieus is. Nu heb ik alleen het probleem dat ik niet alleen mag reizen, maar ook niemand kan vinden om met mij mee te reizen. Ik wil als ik op vakantie ben ook tijd met mijn reisgenoot doorbrengen dus het is niet dat ik alleen maar bezig zal zijn met die jongen. Dus als iemand met mij mee wilt reizen? Heel graag! :slight_smile:

Nu geef ik alleen het advies. Wees voorzichtig, neem de tijd en doe wat je hart zegt :). En wees voorzichtig en verstandig met het overmaken van geld (indien dit ooit van toepassing wordt).

Welkom Robin! Er is ook een Turkse Liefdeskletstopic waar je mee kan schrijven! Veel meiden daar hebben een Turkse vriend of man!
Wat leuk dat je een Turkse vriend hebt! En wat een mooi verhaal!
De vooroordelen over Turkse mannen hebben wij ook allemaal wel gehad maar ik denk altijd maar zo : follow your heart And see where it takes you!

Wat leuk dat je plannen hebt om terug te gaan alleen jammer dat je niet alleen mag… Dit had ik ook toen ik 18 was mijn vader vond het niet goed… Toen heb ik samen met een vriendin geboekt die ook een Turkse vriend had ( alleen de vluchten ) en dit vond hij wel goed! Ik zelf ga ook eind oktober wel pas als mijn vakantie is afgelopen…

Via Wereldwijzer app

1 like

Dankje wel xLovato :slight_smile:

Ja ik zou het ook prima vinden om gewoon samen te vliegen. Het is handig als ik met iemand kan gaan die in hetzelfde schuitje als mij zit.:zon02:

Hoi Robin! Wat een leuk verhaal, lijkt beetje op die van mij. Mijn askim werkt ook in Alanya. Ik wil hem in december weer gaan opzoeken :slight_smile:

Hallo Flooortjee :slight_smile:

Ik kan helaas niet zo lang wachten tot december :frowning:
Kunnen we niet samen terug in oktober en december :P? hahaha :slight_smile: Hoe heet jouw askim dan?

Groetjes

Ik heb je een berichtje gestuurd :slight_smile:

Xrobin en lisaatje leuk om jullıe verhaal te lezen, hoop dat jullie beiden iemand vinden om met jullie mee te gaan, veel succes!!

Via Wereldwijzer app

1 like