Hoe moet ik hier op reageren?

Hey meiden!

Een tijdje geleden heb ik al is een topic geopend over mijn askim die ik van de zomer in Belek heb ontmoet. Hij was daar animator.
Buiten de zomer om studeert hij hier in Turkije toerisme. Ik ben in oktober naar hem toegegaan, om te kijken of we het nog steeds zo leuk samen hebben zoals in de zomer. En dat was het zeker! Ik spreek hem nogsteeds vanaf de zomer dagelijks en ik ben op dit moment weer bij mijn askim en het is weer super. Er is zeker wel sprake van een serieuze relatie :).

Met zijn zomerplannen ben ik alleen wat minder blij. Hij had namelijk beloofd om naar Nederland te komen in de zomervakantie. Maar nu zei hij gister ineens tegen me: kijk is in dit hotel wil ik gaan werken van de zomer en hij liet allemaal foto’s zien. Ik was hier niet zo blij mee en zei hem later ook dat ik liever niet wil dat hij als animator gaat werken van de zomer… Hij vroeg daarop waarom ik dat niet wilde en of ik hem niet vertrouwde. Ik zei daarop eerlijk dat ik het moeilijk vond. Hij zei van ja maar je weet toch dat ik van je hou, maak je geen zorgen enz.

Op dit moment is hij dus van plan om 2 maanden als animator te werken en dan om 1 maand naar Nederland te komen. Voor het geld (voor het werken als animator) hoeft hij het niet te doen, want hij krijgt elke maand genoeg geld gestort van z’n vader. Z’n vader zei ook ga nou niet als animator werken ik geef je geld kom naar je familie… Maar dat wilt ie niet. Hij is een echte entertainer en vind animatiewerk dus geweldig om te doen… Ik vertrouw hem volledig hier, maar als hij weer als animator aan de slag gaat… Ik vind het echt niet leuk. Ook omdat ik een keer vroeg hoeveel bedpartners hij heeft gehad door het animatiewerk wat hij nu afgelopen 5 zomers heeft gedaan. En dat was niet op 10 handen te tellen…

Kortom, ik wil niet dat hij als animator gaat werken want ik vertrouw het eerlijk gezegd niet. Het is een erg geliefde jongen bij de meiden en het is en blijft een jongen en als al die halfnaakte russische meiden zich aan hem aanbieden… Ik weet niet goed wat ik met deze situatie aanmoet en ik hoop dat jullie me advies kunnen geven! Wat moet ik doen? Het animatiewerk verbieden? Zeggen dat de relatie over is als hij gaat werken als animator? Hem laten werken als animator en hopen op het beste? Ik weet echt niet goed wat ik hiermee aanmoet. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! :slight_smile:

Via Wereldwijzer app

1 like

Hallo Richi!

Denk eraan als je hem naar Nederland wilt halen, moet hij kunnen aantonen dat hij terugkeert bijvoorbeeld door zijn werk. Overigens heeft hij toerisme gestudeerd dus is werken in een hotel echt zijn ding. Ik snap je bezorgdheid, ik denk dat het voor vele bekend voorkomt. Het is belangrijk om elkaar te vertrouwe, maar toch oplettend te zijn. Vorige zomer is het toch ook gelukt? En het is niet zo vreemd dat je askim niet op basis van het geld van zijn vader wilt leven. Hij is niet in de hotelsector gaan werken zonder er voor te studeren zoals andere jongens. Ik vermoed dan ook dat hij echt in deze sector wilt werken.

In ieder geval veel succes met jullie keuzens! Blijf samen over jullie twijfels prate en samen komen jullie er hopelijk uit!

Groetjes Caro!

Via Wereldwijzer app

Haii

Via Wereldwijzer app

Hallo Richi!

Je kan hem uiteindelijk niks verbieden! Je kan hem goed duidelijk blijven maken hoe je je erbij voelt! Ik snap je bezorgdheid wel! Mijn askim heeft ook wel avonden gehad waarop die drie meisjes had! Erg moeilijk om aan te horen wetende dat hij zoveel meisjes heeft gehad! Ik heb zelf vanacht nachtmerries daarover gehad! Waarop askim wel boos werd dat ik hem niet vertrouwde! Hij zei “I let you talk to my brothers my sisters AND my mother! I always send my mom pictures of you! You know how important family is for me and I would never do this if I was going to an other girl in the summer!”

Als je askim dit echt wilt kan je hem moeilijk tegen houden en zal je hem toch moeten vertrouwen hoe moeilijk dat ook kan zijn! Kan jij anders niet van de zomer naar dat hotel? Dat je ook weet met wie die werkt wat ze omgeving is etc!

En je zegt zelf dat er sprake is van een serieuze relatie! Daar zit ook voor het grootste deel vertrouwen in! Als je hem niet vertrouwd en hij merkt dat je hem steeds maar wantrouwd heb je kans dat de relatie daarop stuk gaat!

Succes meid!!

Via Wereldwijzer app

Hoi Richi,

ik snap dat je er niet om staat te juichen dat hij weer in een animatieteam gaat werken. Maar zoals al eerder gezegd, het is wel de richting die hij studeert heel normaal dus dat hij in het toerisme wil werken. Je schrijft zelf dat hij een echte entertainment jongen is, dat is dus blijkbaar ook waar je voor gevallen bent. En er zullen meiden langs komen in die twee maanden die hem wel zullen zien zitten, voor een avondje of voor meer. Maar als je askim echt voor jou gaat, kan hij dat weerstaan wie of wat het ook is.

Dit klinkt misschien hard, maar dat je praat over verbieden vind ik heel erg als je zegt dat je een serieuze relatie hebt/wilt.
Wat zou jij er van vinden als je askim jou dingen zou gaan verbieden?? En dan heb ik het niet over bijvoorbeeld dingen als dat mijn askim gezegd heeft dat hij liever niet heeft dat ik buiten het seizoen om alleen in het donker over straat ga in Turkije. Stel dat je askim gaat zeggen dat je niet meer uit mag of leuke dingen mag doen met vriendinnen. Dat zou je toch echt niet leuk vinden, en dan denk je toch dat hij je niet vertrouwd?
Als je hem echt vertrouwd moet je hem dit ook kunnen laten doen, het is blijkbaar zijn passie, hij komt ook voor je naar Nederland maar ik snap echt wel dat hij wil werken voor zijn geld. Hij wil niet op jou geld of dat van zijn vader leven en dat is alleen maar goed!

Nogmaals ik snap dat je het lastig vind. Mijn askim gaat ook het toerisme weer en ik weet dat er meiden langs gaan komen die hem leuk zullen vinden. Maar ik vertrouw hem volledig anders maak je jezelf helemaal gek in Nederland.
Praat met hem er over hoe je je er bij voelt dan kan hij je gerust stellen en vraag hem ook eerlijk te zijn als er meiden zijn die iets van hem willen en hoe hij erop reageert

Succes

Ik sluit me aan bij de meiden hierboven.

Vertrouwen is de basis van een relatie. En als dat niet goed zit… Een lange afstands relatie is moeilijk, maar ik denk dat elkaar dingen willen ‘verbieden’ absoluut niet de way to go is. Je geeft zelf aan dat het entertainen zijn passie is, ik zou hem dat niet willen afpakken. Mijn man werkt ook in de toeristische sector. Ik sta wat de werktijden en omstandigheden betreft ook niet te springen dat het hele circus bijna weer van start gaat. Dagen lang alleen thuis zitten, dartelende meiden overal. Maar ik zie dat hij plezier heeft in dit werk, en het brengt brood op de plank.

Mijn advies dus, geef hem wat ruimte hierin en zet je zorgen van je af. Als hij echt voor jou gaat, kan hij alle ‘verleidingen’ weerstaan!

Hey meid,

Wat jij verteld heb ik vorig jaar eigenlijk omgekeerd meegemaakt.Niet precies dezelfde situatie maar wel vergelijkbaar. Ik had intensief contact met een Turkse man maar die had juist heel veel moeite met mijn werk in de zorg, vooral omdat ik bv ook mannen moest wassen. Hij was er van overtuigd dat ik door mijn werk in aanraking kwam met heel veel verleiding. Hij had er heel veel problemen mee en het liefst wilde hij dat ik wat anders zou gaan doen. Terwijl ik het absurd vond, ik ervaarde het alsof hij weinig vertrouwen in me had, terwijl ik ontzettend trouw ben en we hebben er ook echt woorden over gehad, maar het is mijn werk, ik hou van die job en ik ga daar professioneel mee om. Uiteindelijk is het op een ander punt verkeerd gegaan. Maar was hij door blijven gaan met moeilijk doen over mijn werk denk ik dat we het samen niet hadden gered.

Voor alle duidelijkheid ik begrijp je zorgen en de entertainment is iets heel anders dan mensen verzorgen. Mijn askim van nu werkt dan niet in de entertainment maar loopt wel de hele dagen tussen de mooie meiden in bikini. En ik weet echt wel dat het een gezonde man is die niet blind is en een vlotte babbel heeft. Maar hallo ik ben ook een gezonde spontane vrouw. We hebben er destijds samen een heel gesprek over gehad en we hebben hele duidelijk afspraken gemaakt. Kijken en plezier hebben mag maar geen gezoen of ander gesodemieter met een ander. Maar ook dat nu we elkaar hadden beloofd om er samen voor te gaan elkaar trouw te blijven en eerlijk te zijn, dat we elkaar dan ook moeten vertrouwen. En misschien heel naïef maar na dat gesprek heb ik besloten om hem te vertrouwen. Als ik mij continue bezig moet houden met de vraag of hij me wel trouw is…dan pieker ik me suf en daar worden we beiden niet gelukkig van. En askim zei heel mooi: ‘Heb je er wel aangedacht dat het voor mij net zo is als voor jouw? Ik moet jouw ook vertrouwen, ik kan ook niet zien wat jij met andere mannen uitvreet.’

Via Wereldwijzer app

Ik sluit me ook aan bij de andere hierboven! :slight_smile:

Het is zo belangrijk dat je je askim vertrouwd! Die van mij gaat volgende maand ook weer de toerisme in! Ik woon dan wel met hem samen maar het blijft spannend! Maar zoals Summie haar askim zei riep die van mij ook “do you know how many guys look at you and think you are so pretty! It is hard for me! But I trust you 100%! You must also trust me! If you can not trust me its better if we finish!”
Wijze woorden van askim al zeg ik het zelf! Als er geen vertrouwen is waarom ga je dan nog door met de relatie? Als je alleen maar in NL zit je zorgen te maken denkend over wat hij wel eens zou kunnen uitspoken geloof me je word gek! Ik was zo in het begin van de relatie! En dat heeft voor veel ruzies gezorgd! Heel erg veel! Andersom was hij ook bang dat als ik naar de kroeg zou gaan en teveel zou drinken ik ook gekke dingen zou doen! Maar hij wou me niks verbieden omdat het mijn leven is en hij wilt dat ik geniet hoe moeilijk hij het soms ook vond!

En mag ik eerlijk zijn? Als hij echt vreemd zou willen gaan, waar ik niet vanuit ga! Dan kan hij dat bij elke job doen! Ik werkte als schoenverkoper en kreeg zowat elke dag jongens die wel wat met me woude! Laat hem zijn entertainment kriebels uiten! Ik heb ze zelf ook namelijk en weet hoe moeilijk het is als je ze niet kan uiten omdat iets of iemand je tegen houd! Ik ben langzaam gek geworden van het feit dat ik niet meer in de entertainment kon werken! Zoiets zit in je en moet je gewoon uiten! Je komt er wel doorheen maar vertrouw op je askim!

Via Wereldwijzer app

Weet je een vlinder hoort te vliegen, die moet je niet proberen te vangen en op te sluiten in een potje, ze worden er ongelukkig van want vlinders zijn bedoeld om rond te vliegen. En zo is het ook met je geliefde, probeer ze niet te vangen, te claimen, het is niet jouw bezit. Grote kans dat je geliefde zich ongelukkig gaat voelen om dat hij van zijn vrijheid word beroofd en de relatie kapot gaat.
Geef hem het vertrouwen en de vrijheid, want als iemand graag bij je wil zijn vind degene altijd een weg. Misschien is het niet fysiek mogelijk bij elkaar te zijn, maar wel je kan altijd in het hoofd en in je hart samen zijn met je geliefde.

Lbds precies die woorden van jouw askim heb ik dus ook van te horen gekregen en het schudde mij toen wel wakker dat het voor hem net zo is als voor mij. Hij is voor mij die mooie man, ik ben voor hem die mooie vrouw. Maar askim was ook heel duidelijk als je mij niet kan vertrouwen dan kunnen we nu beter stoppen voor het straks kapot gaat en het meer pijn gaat doen,

Maar Richi ik was even benieuwd heb je en kan je wat met onze reacties?

Via Wereldwijzer app

Oh bedankt meiden voor jullie reacties! Ik zie de reacties nu pas… :frowning: Maar jullie reacties hebben me zeker aan het denken gezet. Jullie hebben gelijk… Ik ben blij dat ik m’n verhaal aan jullie heb voorgelegd, anders had ik misschien wel dingen kapot gemaakt tussen ons door mijn jaloerse gedachten… Ik hou gewoon zoveel vn die jongen dat ik zo jaloers word… Ik ga er zeker nog met hem over praten, maar gewoon op een normale manier… En ik zal hem dan niet het gevoel geven dat ik hem niet vertrouw. Dat gevoel had wel al gekregen en dat vond hij heel erg… Hebben jullie misschien nog tips hoe ik dkt recht kan zetten? Het gevoel dat hij nu heeft dat ik hem niet vertrouw?
Over dat verbieden is nu jullie het zo zeggen inderdaad erg verkeerd… Maar ik zie bij turkse vrienden van hem dat de vriendinnetjes van die jongens dingen verbieden zoals niet met andere meisjes omgaan… Als ik samen met hem bij zijn vrienden ben en die vriendin van zo’n jongen belt moet ik even niet praten of heel zacht omdat hij anders problemen met zijn vriendin krijgt… En dat hebben meerdere vrienden van hem deze situatie. Hij vroeg mij op het begin ook of ik het erg vond dat hij met andere meisjes omging… (Turkse meisjes van bijvoorbeeld zijn school) ik heb toen verteld dat ik daar geen problemen mee had, heb ik ook echt niet. En daar stond hij wel van te kijken. Ik weet niet of dit standaard is, maar wat ik zie hebben die (turkse) vriendinnetjes van mijn vriend zijn vrienden de jongens flink onder de duim…

Via Wereldwijzer app

Hij heeft me trouwens deze keer ook alleen laten reizen tussen zijn woonplaats en het vliegveld in op de terugweg (6uur met de bus met pamukkale bus 1x overstappen op minibus). Nu zeiden een paar mensen tegen me dat dat absoluut niet kan en dat het heel erg is dat hij dat heeft gedaan. Ik zei zelf tegen hem dat hij niet meehoefde, maar ze zeiden tegen me dat hij alsnog met me mee had moeten gaan. Ze zeiden als hij echt van je houd had hij je nooit alleen laten gaan, voor een turk is dat zwaar respectloos. Zelf vond ik het niet erg, heel makkelijk te bereiken het vliegveld voor me. Wat vinden jullie hiervan, is het inderdaad heel respectloos naar mij toe (in zijn cultuur) ???

Via Wereldwijzer app

Richi ik lees je verhaal en de reacties en ik denk dat je nog een boel moet leren van je askim, van turkije etc. Als hij vrij was en niet hoefte te werken dan had hij je niet alleen terug moeten laten reizen! Je zegt dat geld voor hem geen probleem is, dus had hij mee gekunt. Het vertrouwen/jaloezie gebeuren is een ander verhaal. Dit is zijn passie en dus moet je hem dat laten doen. Als je een vogel in je handen hebt en je knijpt te hard gaat hij dood. Laat je je handen open kan hij wegvliegen, dus wat moet je doen? Het blijft lastig, maar als de vogel het naar zijn zin heeft en lekker zit, zal hij niet weg vliegen. Dus aan jou om hem proberen niet teveel te knijpen. Gewoon afspraken maken. Over contact. Waar is bij hem de grens, waar ligt jouw grens… succes

Via Wereldwijzer app

Ik denk inderdaad ook wat Mutlu zegt! De turkse cultuur is gewoon anders! Ik woon nu in Side en mijn askim laat mij echt niet alleen ergens heen gaan! Nja de supermarkt en winkeltjes hier om de hoek maar ook echt alleen overdag! :slight_smile: en dan kom ik elke meter wel een vriend van m tegen die daarna gelijk me askim smsen of bellen dat ik buiten ben haha!! Ik vind t zelf ook raar dat je alleen gereisd hebt hoor! Mja in dat opzicht is elke relatie natuurlijk anders! Maar het is inderdaad niet echt normaal om de vrouw van wie je houdt zo lang alleen te laten reizen! Mja ik denk dat je dat vanzelf allemaal wel leert! Turken zijn wat dat betreft heel beschermend over de vrouw van wie ze houden! Als ik buiten loop met askim denk maar niet dat ik dan braaf naast hem loop of achter hem ofzo! Hij houdt me altijd stevig vast zodat mensen zien dat ik bezet ben en dat de mannen beter niks hoeven te proberen bij mij! :slight_smile:

Ik vind t wel goed dat je je askim vrij laat in wie hij is qua vrienden, maar een vraagje mag jij ook met mannen om gaan? Zijn er dingen die hij jou verbied? Want ik zelf vind wel dar je elkaar gelijk moet behandelen tis niet zo dat hij dingen wel mag en jij niet toch :slight_smile:

Via Wereldwijzer app

Hij moest wel naar school, maar alsnog had hij inderdaad gewoon mee gemoeten… Achteraf had hij me nog gebeld toen ik in de bus zat om 100x sorry te zeggen dat hij niet mee was. Ook heeft hij mijn ouders nog gecontact en zijn excuses aangeboden aan mijn ouders dat hij me alleen liet reizen… Hij wist dus heel goed dat hij fout zat, maar waarom hij het dan toch deed?? Mooie zin van die vogel, je hebt gelijk… Ik ben blij dat ik hier m’n verhaal heb gedaan voor jullie adviezen… Ik moet inderdaad nog veel leren, want dit is allemaal nieuw voor me. Ik hoop dat ik niks verpest…
Van waar de grens ligt, had ik nog niet eens aan gedacht. Ga het hier inderdaad nog met hem over hebben!

Via Wereldwijzer app

Ooh hoe bevalt je leven in Side? hoelang woon je er al? en Hoe heb je je vriend leren kennen? :slight_smile:
Hoe jij het allemaal zegt, zo is mijn askim ook op straat! Ook heel beschermend… Toen ik een dagje langs mijn ondertussen turkse vriendinnen wilde gaan, wilde hij me ook perse brengen en later weer ophalen. Terwijl het misschien 5 min lopen is! En me inderdaad ook heel goed vasthouden op straat… Daarom vond ik het ook zo raar dat hij me alleen liet reizen. Al had hij er veel spijt van achteraf en belde hij me later om 100x sorry te zeggen. Ook aan mijn ouders heeft hij zijn excuses aangeboden dat hij me alleen liet reizen. Hij weet dus heel goed dat hij fout zat, maar waarom hij me dan toch alleen liet reizen?? ik weet het niet…

Ik ‘mag’ wel met mannen om gaan ja :). Toen hij zag dat ik met een jongen praatte (mijn studiegenoot) zei hij ik wil liever niet dat je met die jongen praat. Toen zei ik hallo, ik doe toch ook niet moeilijk over jouw vriendinnen. Sindsdien zegt hij er niks meer over als ik met een jongen praat. Hij vraagt wel van waar ik een bepaalde jongen van ken en wie hij is en dat soort dingen, maar daarna is het al snel goed. Hij geeft toe dat hij er soms jaloers over is, maar hij doet er verder niks mee met zijn jaloezie…

Via Wereldwijzer app

Eerlijk gezegd vind ik niet zo vreemd dat hij je alleen heeft laten reizen. Het is dus ruim 6 uur met de bus enkele reis. Hij moet dus ook weer terug en is dan dus 12 uur onderweg. Lastig als hij gewoon een baan heeft. Geld kan dan wel geen probleem zijn maar toch zou ik tegen mijn askim zeggen ik ga wel alleen, zonde van het geld als hij wel mee gaat. Daar kan je weer leuke dingen mee doen.

Mijn askim is ook beschermend en vond het niks als ik in het donker alleen naar buiten ging buiten het seizoen in Turkije. Maar toen ik er 6 weken woonden vond hij dat ik overdag iedere dag alleen naar buiten moest gaan.
En ik denk zeker als je er wil gaan wonen dat je dat ook moet doen en hij je daarin vrij moet laten anders heb je volgens mij geen leven meer.

@lbds word je daar niet gek van dat zijn vrienden dat meteen vertellen? Daar zou ik echt niet tegen kunnen het komt op mij over of ze je in de gate moeten houden. Het is denk ik juist belangrijk dat je ook je eigen leventje krijgt daar als je daar echt wilt gaan wonen.

Via Wereldwijzer app

Oohh das wel fijn dat hij er zo over denkt hoor! Mijn askim is ook jaloers heel erg haha! Maar zolang ik hem steeds uitleg waarvan ik iemand ken enzo vind hij het ook geen probleem tenzij ik ze zowat elke dag spreek dat vind die niks :wink:

Wel fijn dat je vriend achteraf wel spijt had en ze excuus aan bood dan zal het niet nog eens gebeuren! :slight_smile:

Ik heb mijn vriend een paar jaar geleden leren kennen in een kroeg maar totaal geen interesse in hem en hij andersom wel in mij haha! Afgelope jaar werkte hij in t hotel waar ik al jaren kom en toen sloeg ook bij mij de fonk over! :slight_smile: sindsdien zijn we samen en ben 25februari naar Side vertrokken om met hem samen te wonen! Tot nu toe bevalt het leven hier heel goed :slight_smile: heel relaxed! Moet soms nog wel wennen aan de turkse mentaliteit als het gaat over afspraken enzo haha! Ze zijn heel relaxed hier en praten niet echt over tijd! Als ze zeggen ben er over vijf minuten komen ze een uur later pas! Das voor mij wel wennen want ben erg van de tijd! Maar gelukkig is me askim niet zo als het op mij aan komt is die altijd stipt! :slight_smile:

Wel fijn he dat beschermende! Ik voel me zo veilig als ik met me vriend over straat loop heb ik t gevoel dat me niks kan gebeuren! Ik heb alleen ook geen last van de bevolking hier trouwens omdat ze allemaal denken dat ik turks ben! Schijnt dat ik een turks gezicht heb haha! :slight_smile:

Denk je trouwens dat je wel langs gaat als je vriend werkt in t hotel? :slight_smile:

Via Wereldwijzer app

Milou nee niet echt! Maar dat komt omdat askim er gek van word dat ze het doen haha! Hij heeft ze gevraagt ermee te stoppen omdat ik prima voor mezelf kan zorgen! Maar ze blijven t doen! Askim heeft nu zelfs t nummer van een paar geblokt omdat die er gek van werd dat ze niet accepteerde dat askim niet wou dat ze mij zo in de gaten hielden! Hij zei zelf “I know you are so strong and you can go out alone, just not night time, and you know if you are in trouble where you go and I trust you to go out alone it is good! Dont always sit inside”!
Ik denk dat daardoor ik t nie erg vind omdat askim t zelf niet kan accepteren dat ze t doen haha!
Aan de andere kant voel ik me er gek genoeg ook wel fijn bij dat ik zijn vrienden zoveel zie! Askims ex loopt hier rond en geen zin om haar tegen te komen als k alleen ben :slight_smile:

Via Wereldwijzer app

Dan is het een ander verhaal lbds, dat je wat bekende weet te vinden is alleen maar fijn. Maar ik dacht dat ze het van je askim moesten doorgeven nou dat zou mijn askim niet hoeven proberen. Dat zou hij echt te horen krijgen dat ik geen oppas nodig heb. Maar gelukkig denkt jou askim er ook zo over.

Via Wereldwijzer app

Zelf vond ik het eigenlijk ook geen probleem om in mijn eentje te gaan… Niks moeilijks aan en mijn vriend had de buschauffeur uitgelegd dat ik geen turks sprak en dat hij me moest begeleiden naar de minibus voor de zekerheid… (2 stappen lopen…) Maar iedereen in mijn omgeving zat maar van dat het niet normaal is dat hij me alleen liet gaa, dat het heel gevaarlijk was, dat hij geen respect voor me zou hebben door me alleen te laten gaan… Daardoor keek ik er wel met andere ogen tegenaan, terwijl ik het zelf niet zo erg vond…

Via Wereldwijzer app