Ik hoop dat ik hier goed ben en met jullie mijn verhaal kan delen
Ik zal me eerst even voorstellen, Ik ben Tamara en 29 jaar zoals jullie wel door zullen hebben heb ik een liefde in Turkije/Marmaris, al jaren gaan we naar hetzelfde hotel in Marmaris dit jaar zijn we in juni geweest met mijn ouders zusje(waar ik altijd mee reis) en vriendinnen en was het weer een top vakantie (inmiddels kennen we het personeel dan ook) in de laatste dagen sprak 1 van de jongens mij aan maar echt aandaacht voor hem had ik niet want ik was drukker met de rest oepsss, toch op de laatste dag hebben we veel lol gehad lekker gekletst etc en was het gewoon leuk toen we weggingen heb ik gezegd ik beloof jullie we komen in aug/september terug…hij had mij beloofd om op mij te wachten maar ik dacht echt jaja volgende week weer een ander meisje (maar nee dat is niet gebeurt)
1maal thuis zagen mijn zusje en ik een leuke aanbieding en hebben we weer geboekt heeeeeeeeeeerlijk vooruizicht dus…
Nou ja laat ik het zo zeggen vanaf dag 1 eenmaal in het hotel ondernam hij (rustig) gelijk actie van flirten tot aan hele gesprekken en ben zelf een aantal x met hem weggeweest (wat ik eerst wel eng vond tja je weet het nooit) we zijn uit geweest naar het strand etc etc het was geweldig gewoon en ben helemaal omgeslaan pppffff ik vind het echt moeilijk…ik bedoel hij zit daar en ik hier…Waarom moet dit mij overkomen haha
We hebben contact via de mail…en thats it!!
Heb hem gevraagd om in de winter naar Nld te komen en dat zag hij wel zitten maar dr komt dus heel wat bij kijken wat ik hier op het forum al heb gelezen, ik heb geen vrije dagen meer dus helaas kan ik die kant niet op…het zal dan pas juni worden en dat duurt zoooooooooooooooo lang
Hij zegt dat hij op me zal wachten ook al gaat het nog erg lang duren etc etc
Zijn er nog meer meiden die dit zo meemaken??
Vind het nl nogal moeilijk… ik heb wel een gevoel bij me wat ik nog nooit heb gehad sta met zijn beeld in gedachten op en ga dr mee naar bed en mis hem ook gewoon pppfff…
Life isn`t easy ben ik wel achter…
Misschien een warrig verhaal haha maar zo is het!!
Liefs Tamara
Ik heb ook in mei mijn vriend leren kennen in turkije, ben toen in augustus weer terug geweest en ga nu over 2 weken weer… al zie ik hem nu elke x 2 maanden niet en dan 2 weken wel het is inderdaad echt moeilijk en vooral voor jou aangezien je nu niet zeker weet wanneer je het weer ziet, jullie kunnen hem proberen naar nederland te halen in de winter, ik ben er zelf nu ook mee bezig om mijn vriend in de winter hierheen te laten komen en ja je moet er wel even moeite voor doen.
Heel veel succes meis je kan hier altijd alles kwijt!
Dank je wel meid…
Oohhhh lekker jij hebt het er goed voorstaan :-)…wou dat ik ook weer heen kon!! Dus jullie zijn ook maar net samen? Heb je hem in een hotel ofzo leren kennen??
Wat moet je allemaal regelen om hem hier te krijgen?
Hij werkt in een animatieteam in het hotel waar ik was in bodrum, ik heb echt geluk gehad dat ik hem nu zo vaak heb kunnen zien ik heb namelijk een tijd via een uitzend bureau gewerkt en kon dus vrij krijgen wanneer ik wou, heb ook geluk met de baas die ik heb, vanaf september heb ik een vast contract dus nu zal dat wel wat moeilijker worden, heb nu presies genoeg uren om hem nog een keer op te zoeken daar was ik wel blij mee.
Om hem hierheen te halen moet jij eerst naar het gemeentehuis gaan in de plaats waar jij woont, daar moet je om een uitnodigingsformulier vragen voor iemand uit turkije die krijg je dan mee. Die moet je invullen en weer dan weer naar het gemeentehuis om daar een stempel op te laten zetten (kost 20 euro) die uitnodiging krijg je dan weer mee en die moet je samen met je laatste 3 loonstroken en je contract (kopieen ervan) naar hem opsturen, van de uitnodiging moet je wel de orginele mee sturen. Zodra hij die binnen heeft moet hij ermee naar istanbul of ankara naar de idata gaan, daar moet je wel een afspraak voor maken, dan moet hij ook nog papieren meenemen daarheen dat zijn ook zijn laatste 3 loonstroken, hij moet een reisverzekering afsluiten (kost ong. 30 euro) hij moet ook kunnen aantonen dat als die terug komt weer werk heeft (zodat ze zekerheid hebben dat die weer terug gaat naar nederland) hij moet ook een paspoort hebben en vliegtickets reserveren heen en terug naar nederland, die moet die ook aantonen.
Dat is voor zover ik al weet wat hij allemaal in moet leveren, hij kan zelf het beste naar de idata bellen in istanbul of ankara voor wat hij allemaal mee moet nemen daarheen.
Heel gedoe, bij mijn vriend is nu een probleem dat ze op zijn werk zijn werkverzekering niet goed hadden afgesloten dus daar moeten wij nu op wachten tot die naar de idata kan, waarschijnlijk gaan wij er samen heen zodat ze ook mij hebben gezien ( kan in zn voordeel werken ) over de rest weet ik ook nog niet hoe dat allemaal loopt, hoelang alles duurt tot je andwoord hebt enzo.
Soms denk ik wel van waar ben ik aan begonnen, dan mis ik hem zo erg en zit ik even helemaal in een dip en denk ik hoelang ga ik dit volhouden, maar dan zie ik hem weer op skype en voel ik me weer goed. Soms voel ik me ook onzeker omdat daar natuurlijk elke week weer andere meiden zijn, maar ik vertrouw hem voor de volle 100% het is alleen soms een kut gevoel… Maar ik voel gewoon dat het goed zit, vooral omdat die als die savonds mee uit moet (voor zijn werk nemen ze de gasten ook mee uit) mij altijd belt… Mijn vriendin is in augustus na mij ook naar het hotel geweest waar hij werkt en daar hebben wij niks over gezegt dat wij elkaar kende en toen zei ze ook, hij vind zijn werk niet eens leuk meer om te doen met de gasten praat die ook alleen maar over jou en met uitgaan zit die op een krukje met zijn telefoon. Later toen ze pas terug kwam hebben we vertelt dat we bevriend waren, beetje gemeen om te doen maar nou weet ik wel hoe hij daar is als ik er niet ben.
Nou dat vind ik wel een hele goeie actie van jullie!!! Zo weet je het wel…
Toen ik vertrok vond hij het vreselijk, ik vond het erg lastig en moeilijk en heb toen ook gezegd ach volgende week is dr vast weer een nieuwe meid, hij keek mij aan en die blik vergeet ik niet weer… 1 van zijn vrienden die erbij stond zei ook hoe kun je dat denken hij werkt hier nu al 4 mnd en heeft nog geen meid gehad hij zat te wachten totdat jij weer terug kwam…dus ja daar moet ik mij maar aan vast houden dan…ik mis hem ook zo raar gevoel gewoon en soms denk ik idd ook waarom overkomt mij dit of waar begin ik aan… maar goed we gaan het zien!!
Vind het wel fijn om dr over te praten soms denk ik dat niemand mij begrijpt iedereen vind het leuk etc etc maar toch…
Ja dat vind ik ook, mijn vriendinnen vinden het allemaal heel leuk voor me. Maar zodra ik erover wil praten begrijpen ze het niet (logisch ook) ben ook blij dat ze het leuk voor me vinden, maar toch soms heb je even iemand nodig die je begrijpt en die het zelfde meemaakt
ik ben opgelucht om te lezen dat ik niet de enige ben die met zo een dubbel gevoel zit.
Aan de ene kant ben ik heel blij dat ik hem heb leren kennen en ben echt wel iets gaan voelen voor hem. Maar aan de andere kant, vraag ik mij ook dagelijks af ‘waar ben ik aan begonnen?’.
Daar komt nog bij dat veel mensen in mijn omgeving de typische vooroordelen hebben en zeggen dat ik naief ben om te denken dat hij het echt meent. Daardoor begin je dat zelf ook te denken en dan komen de twijfels weer.
Maar sinds mijn thuiskomst hebben we elke dag gechat, gebeld en gesmst. Doe je toch niet als het niks betekende hé?
Maar de laatste dagen heb ik heel veel steun aan mijn turkse collega. Ze is op 19 jarige leeftijd naar hier gekomen. Ze is ook de liefde gevolgd ;). En ze heeft me gezegd dat heel veel turkse mannen het echt wel goed menen. Gelukkig helpt ze me ook met vertalingen, want dat is ons grootste probleem. Ik kan goed engels, maar hij niet zo goed. Wat vaak tot gevolg heeft dat hij mij niet goed begrijpt en zo krijgen we dan discussie.
@ flower1982: mijn turkse collega gaf me het volgende advies : trek u van de buitenwereld niets aan, hou voldoende contact en leer hem geleidelijk aan kennen. En wie weet is het wel de man van uw leven ;). Dus gaan we dat maar doen, en deze raad zou ik u dan ook wel willen geven. En wie weet hoe het afloopt.:).
ik ben ook 1 van de meiden die een turkse vriend inmiddels verloofde hebt in turkije… ik heb mijn vriend vorig jaar in het strandtentje van mijn hotel leren kennen en sinds die tijd hebben we elke dag mail, msn, telefonisch en fbcontact. inmiddels ben ik afgelopen mei verloofd in turkije en zijn we hard bezig om hem in december voor 2 weken op vakantie naar nl te halen.
Ik en ik denk nog genoeg andere meiden zijn het levende bewijs dat het dus wel allemaal kan ik bedoel ik ben inmiddels verloofd met mijn vriend… ik weet heel goed hoe jullie je voelen de afstand is onwijs ver en moeilijk, je kan niet zoals de meeste relaties elkaar bellen en over een uurtje afspreken of lekker samen naar de bios of whatever dan ook… maar als het gevoel en de liefde aanwezig is overleeft dat alles toch:)…
Toen ik 14 maandjes geleden vertrok uit alanya weer richting nederland dacht ik ook nou 15 dagen waren leuk maar het zal hier wel bij ophouden, maar nee het gevoel en het gemist bleef zo heftig dat we gewoon samen de stap hebben genomen om een relatie te beginnen…
Een relatie op afstand vraagt heel erg veel energie, nachten lag ik er wakker van, onzekerheid speelde vooral op, meningen van andere mensen die door me hoofd bleven spoken, soms je verdrietig voelen of juist boos/chagerijnig omdat je niet ff lekker kan knuffelen met de persoon die je mist.!!
maar als je het gevoel hebt dat je ervoor wilt gaan, kan ik alleen maar 1 ding zeggen… DOEN!!
wat ik jullie kan meegeven is praat er gewoon heel erg goed over samen met je vriend, bespreek gewoon de belangrijke punten … toekomst, als jullie ooit willen trouwen/samen wonen, cultuur, familie’s, werken, kindjes enz enz…
Als je een basis opbouwd in gesprekken geeft dat al een stuk zekerheid.
altans voor mij wel…
als jullie advies willen voor vakantie visum aanvraag wil ik jullie wel wat informatie geven…
ikzelf heb 3 weken geleden alles aangevraagd voor een visum voor mijn vriend en hij is dat nu aan het regelen allemaal in turkije…
Wat fijn om te lezen dat anderen dit ook meemaken…het blijft moeilijk vind ik maar mijn gevoel is gewoon goed ondanks wat anderen denken…
Gisteren had ik even echt een baal dag en wist het even niet meer, heb hem toen ook gemaild en gezegd dat hij eerlijk moet zijn en of hij het allemaal meent en dat als er een ander meisje is of komt dat hij echt eerlijk moet zijn, in elke mail zegt hij ik wacht op je, mis je, etc etc soms heb ik gewoon even bevestiging nodig ik weet niet wat hij daar allemaal doet en vind het soms echt moeilijk :-(… Hij zegt ook Time wil show use i really wont to be with you pppfff, ik ben denk ik zelf gewoon bang om gekwetst te worden het onzekere wat je niet in de hand hebt!!
Maar toch als ik terug kijk over de afgelopen 2 weken dat we er weer zijn om de dag of elke dag mailen we wel…als hij het niks vind/vond deed hij dat ook niet meer lijkt me… Het hotel sluit eind oktober en dan gaat hij naar zijn ouderlijk huis toe, hopenlijk hebben ze daar wel internet haha helaas heeft hij nog een best oude mobiele dus whatsapp etc word hem ook niet…
Maar goed we gaan het zien…ik ga dr wel voor!!!
Fijne zondag allemaal en super bedankt voor de reakties
Oja Krullie…
Ik heb zeker wel belang bij info…had al wat rond gekeken maar word dr niet veel wijzer van!!
Heb hem gevraagd om in de wintertijd hier te komen en dat leek hem erg leuk…Voordat ik die kant weer op ga zijn we weer wat maanden verder helaas
Thanks
Hoi flower,
welkom hier.
Moet inderdaad lastig zijn de gedachte dat je hem zo lang niet gaat zien!
Ik ben nu een dik jaar samen met een Turkse man en wij hebben ons inmiddels ook verloofd.
Hij is twee keer in Nederland geweest en ik kan je dus als je wilt wel een keer exact vertellen wat wij hebben ingeleverd, het is opzich niet zo heel lastig maar wel een heel gepuzzel als je niet weet wat je moet inleveren. Ik heb dan ook 1,5 maand gedaan over de voorbereidingen omdat op internet 100 versies staan en probeer dan nog maar eens de juiste manier eruit te pikken
Probeer naast het gemis van je askim ook te genieten van de verliefdheid, meid!
X
Moet fantastisch zijn je askim hierheen te halen (België/Nederland)
Al kan ik me wel voorstellen dat het voor hen een hele aanpassing moet zijn, onze leefgewoontes
Flower en Krullie, hopelijk verloopt alles zeer vlot.
Ooohhh dat moet geweldig zijn meid wat leuk!!
Hoop dat het bij ons ook zover gaat komen haha
Hoe heb jij hem leren kennen dan?? En hoe ging jullie contact in het begin/ Ben gewoon nieuwschierig haha
Flower: ik heb mijn askim in het hotel leren kennen waar ik toen op vakantie was vlakbij Bodrum!
En we hebben op allerlei manieren contact… in het begin veel sms’en maar dat doen we nu amper meer. We bellen iedere avond en soms tussendoor. Verder gaat hij op zijn vrije dag naar het internetcafé zodat ik hem op msn kan zien :D. Soms heeft hij een internetbundel op zijn telefoon en kunnen we berichten via facebook. En al wel wat keren heen en weer geweest. Ik ben in oktober, februari, mei, juli en augustus naar hem teruggegaan variërend van een week tot een maand en hij is in december/januari hier een maand geweest en in februari weer 11 dagen (toen is hij met mij mee teruggevlogen zijn visum was nog nét geldig.) Zijn Engels was toen niet top maar door de tijd heen heeft hij veel van mij geleerd. En hij leert mij Turks en ik hem Nederlands al moet ik zeggen dat hij meer in het Nederlands weet als ik in het Turks haha. Na een tijdje ontwikkel je je eigen taaltje die alleen jullie zelf begrijpen en dan kan je ook vrijwel alles met elkaar bespreken! Al hebben we in het begin ook veel aan vertaalboekjes/machines gehad
Zo dat vind ik nog eens een slimme actie! Precies wat jij zegt, je weet nooit hoe je vriend is als jij er niet bij bent… Goeie manier van je om er zo achter te komen! Zelf zit ik hier ook mee in me maag. De mijne werkt wel niet in het animatieteam, maar hij werkt in een bar. Nu zit het seizoen er voor hem op en zit hij bij zijn familie tm april volgend jaar. Maar toch blijft altijd die vraag, wat doet hij daar allemaal als je er niet bij bent. Met die vraag maak ik mezelf echt helemaal gek de laatste tijd!
Ja dat is echt een k*t gevoel vandaar dat k dat ook gedaan heb haha, voelde me er wel schuldig om maar beter dat dan me altijd maar onzeker te voelen. Hoe lang ken jij jou askim al en waar heb je m leren kennen?
Ja precies, zo weet je in ieder geval echt wat hij daar uitspookt! Het mijne is nog heel pril hoor. Ben 2 maanden geleden naar Side geweest en toen heb ik daar al kennis met hem gemaakt, maar toen had ik nog een tunesische vriend. 2 weken geleden ben ik weer in Side geweest, deze keer was ik vrijgezel en is de vonk als het ware overgeslagen… Dus het is pas 2 weken aan…
Wel super leuk zeg! Als je t niet probeert weet je t nooit en dat vertrouwen moet gewoon opgebouwt worden soms ben k nog onzeker maar als k m dan eenmaal weer spreek of zie op skype is dat helemaal weg. Ikzelf heb ook nog niet zo lang ben in mei een weekje op vakantie geweest toen heb ik hem ontmoet maar ik had zelf ook nog een vriend in nederland zitten waar het al een half jaar slecht mee ging, na de vakantie samen besloten er maar mee te stoppen toen ben ik weer terug gegaan en toen kregen we echt wat. Nu ga ik er woensdag weer heen voor 2 weken en ga ik zijn ouders ontmoeten.