Wat moet ik doen....

Oei wat een heftige uitspraak van je vader. Ik weet natuurlijk niet waarom hij deze opvatting heeft maar dat lijkt me echt niet makkelijk voor je. Het is dan wel een jongen van Turkse afkomst, maar blijft een mens?! Garantie heb je nooit in een relatie, je kan ook onwijs gekwetst, belazerd of gebruikt worden door een Nederlander daar hoeft het geen Turk voor te zijn natuurlijk… Maargoed, ik hoop voor je dat ze wellicht toch wel open staan om hem te leren kennen als het zover is.

Ik ben inderdaad getrouwd en woon in Turkije sinds april dit jaar. Mijn askim zei ook best snel (nadat hij in Nederland geweest was) dat hij liever in Turkije wilde blijven maar wel voor vakanties naar Nederland wilde blijven komen. Bij mij vielen echter alle puzzelstukjes in één want ik heb altijd al gezegd niet in Nederland te willen wonen later.

Ik ben nu 2x alleen naar Turkije geweest en het is me 100% meegevallen. Maak je daar niet te druk over. Tuurlijk krijg je met de mannen te maken, maar ik had op mijn eerste vakantie geen askim, en als ik dan zei dat ik een turkse vriend had hielden ze snel op. En afgelopen oktober ben ik ook al vrij snel beginnen te melden aan de mannen die een poging waagden dat ik onderweg was naar askim :slight_smile: et voila, rust!

Via Wereldwijzer app

Het is altijd moeilijk als je ouders niet akkoord zijn zoiets… Ik had het ook en heb het nog steeds… Mijn moeder vraagt elke dag achter hem maar mijn vader praat er niet over en doet alsof hij van niets weet. Hij heeft me ook verteld als ik in september naar Turkey ging niet meer welkom was thuis hij heeft niet meer tegen me gesproken en ben met een dubbel gevoel vertrokken maar ben wel blij dat ik dit gedaan heb… toen ik aankwam deed men pa net of er niets gebeurd was… DUs het word nog erg spannend als mijn askim zijn visum krijgt…Maar het is wel erg heftig als je zoiets te horen krijgt dus ik begrijp je maar al te goed… Je hebt geen garantie in je relatie maar dat is met een turk of met eender wie zo je moet er gewoon zelf voor willen gaan en er aan werken… Ik snap dat je het eng vind om alleen te gaan maar ik raad het je toch aan… Kzou met je mee gaan als ik kon:) je gezelschap houden in het vliegtuig en dan elk van ons een leuke tijd besteden met onze askim;)

Ik zou ut opzich ook niet erg om niet in Nederland te blijven wonen hoor, ik bedoel als hij de gene is waar ik gelukkig mee kan worden dan liever in turkije wonen bij hem dan in nederland zonder hem…

Jah mijn vader is soms nogal rasistisch aangelegd. Maar om eerlijk te zijn is het ook echt niks voor mij om verliefd te worden op een turkse jongen… Maarjah ut is nou eenmaal zo, maar ben wel bang voor de reactie van me pa…

Moet je niet heel veel regelen als je wil emigreren naar turkije? Botst het nooit tussen de 2 culturen en het geloof enzo… Heb het al wel een beetje met mijn askim over het geloof gehad… Hij von het geen probleem dat ik niet gelovig was, dus khoop dat hij dat ook meent. Want iedereen roept meteen hij maakt een moslima van je dit en dat…

Via Wereldwijzer app

haha ja en hou je maar vast want je moet een hoofddoek op en een boerka?
Je moet altijd aan je relatie werken of dit nu met iemand is die moslim is of niet… Al kan ik wel aan nemen dat het allemaal niet zo gemakkelijk is met het geloof… wat je precies moet regelen heb ik geen idee van maar ik dacht dat het wel wat was en vooral om aan de slag te kunnen voor werk is blijkbaar niet zo makkelijk als ik het zo hoor maar ik weet er zelf niet zo veel van…
Je bent wel aan het nadenken over de toekomst dan:) dat is wel leuk

Mijn moeder riep altijd dat ik ‘later’ met een niet-Hollandse jongen thuis zou komen en dan riep ik: neeeeeeeee, echt niet hoor. En moet je me nu dus zien hihi. Maar ja, je kiest niet op wie je verliefd word. En ik blijf erbij, een mens is een mens. Maar dat is mijn mening dan. Zolang hij maar lief en eerlijk voor je is zou het natuurlijk niet uit moeten maken of het bijvoorbeeld een Turk, Chinees, moslim of atheïst is…

Het regelen valt wel mee. Als je wil kan je gaan. Moet je alleen wel een verblijfsvergunning regelen en wij wilde trouwen dus daar moesten we dingen voor regelen. Ik had geen eigen huis in Nederland en was toen ik mijn opleiding af had gerond vrij om te gaan en te staan waar ik wilde.

Natuurlijk zijn er wel eens miscommunicaties of ‘botsingen’ door verschillende opvoedingen die we hebben meegekregen. Maar geen onoverkomelijke dingen waar we steeds maar weer opnieuw ruzie om hebben. En mijn askim is moslim. Ik niet. Dus het kan wel hoor! :slight_smile:

En trouwens… Er zíjn wel meiden die zich compleet verliezen en dingen doen die ze eigenlijk niet willen maar wel doen voor hem, maar zolang je eerlijk bent tegenover jezelf hoef je je nooit voor een ander te veranderen… Althans zo zie ik dat!! Ikzelf sta wel open voor mijn askim en zijn cultuur en geloof. Zo mag hij mij best dingen leren erover, vind ik echt niet erg en juist interessant. Maar hij zal zich nooit opdringen omdat hij weet dat ik wel bij mijzelf blijf. En andersom doe ik dat ook, hem dingen en gebruiken leren. En wat hij ermee doet moet hij zelf weten. Zolang er maar respect is!

En vrienden en vriendinnen die ‘bang’ zijn dat je je verandert voor of door hem… Tsja. Echte vrienden moeten er op vertrouwen dat jij alleen het beste voor jezelf wilt, en als hij dat is dan is hij dat. :slight_smile:

1 like

Meid, ga ervoor, ga maar hem toe en vindt het uit! Op een andere manier ga je er niet achter komen.

Of hij serieus is, ook daar zal je achter moeten komen… Soms kun je er snel achterkomen, soms duurt dat lang (zoals bij mij)

Ben idd al wel een beetje met de toekomst bezig ook al is het zo pril, heb het er ook al heel klein beetje mey hem over gehad of hij niet liever mey een turks meisje wilde trouwen. Kdenk als hij dan jah zegt dan zou ik het nut er niet van inzien om hem op te zoeken als hij uiteindelijk tog ut liefste mey een turkse zou zijn. Maar dat maakte hem gelukkig niet uit, hij zei alleen dus wel meteen dat hij wel in turkije wilde blijven wonen…

Ik heb ook altijd gezegt ik kom nooit met een buitenlander thuis ben maar niet bang… En kweet ook niey of hij dat meende hoor maarjah ut is wel moeilijker op deze manier om het te vertellen… Maar het moet er tog een keer van komen zeker als ik het liefste volgende maand naar mijn askim wil.

Waar ik ook wel bang voor was is wat zijn moeder zou denken… Maar volgens hem is dat geen probleem. Hij heeft het alleen net als mij thuis nog niet verteld…

Via Wereldwijzer app

@cyn wat is er gebeurd dan??

Via Wereldwijzer app

je gaat het je ouders toch moeten vertellen ookal ben je bang voor hun reactie… Net zoals hij dat moet doen…
Ik zal voor je duimen dat alles in orde komt…

Ik heb het mijn ouders niet echt moeten vertellen ze zagen het al aan mij wat super gemakkelijk was:)

@Littleone ik weet het, maar hij zegt dat het voor hem geen probleem was. Hij had alleen wel door dat ik wel bang was voor de reactie van me ouders. Hij maakte zich druk over dus ik heb maar snel tegen hem gezegt dat ut vast geen probleem is (klein leugentje om best wil)

Maar bedankt voor je steun, ik ben zo blij dat ik dit forum gevonden heb.

Via Wereldwijzer app

Hallo mariska!!

Ik snap hoe bang je kan zijn voor de reactie van je ouders! Het is niet makkelijk allemaal! Kan je niet proberen eerst je moeder te vertellen en dan dat zij je kan helpen met je vader?
Ik heb bij mijn ouders gewoon een bom laten vallen door gewoon met mijn askim uit te gaan! (Ze waren erbij) me vader was er op tegen me moeder half half! Nu kennen ze hem en praten ze ook wel eens met hem en nu is hij geaccepteerd! :slight_smile:

Met vrienden heb ik zelf ook een bom laten vallen door het gewoon op de facebook te zetten!! Wat erg slecht viel bij mijn zus! (Die net zo erg is als je vader!) met haar heb ik er nog nooit over gepraat!!

Maar jij moet je hart volgen en luisteren naar jezelf en je eigen geluk! Als ik zou luisteren naar iedereen in me omgeving zou ik voor altijd vrijgezel blijven!! Kies voor jezelf niet voor een ander het is jou leven! :slight_smile:

Ik hoop dat je snel naar hem toe kan ik zelf heb gemerkt dat er heel veel duidelijk word als je daar voor een tweede keer bent en meer tijd samen doorbrengt! :slight_smile:

Via Wereldwijzer app

Dus voor jou is het allemaal goed gekomen toen je hem weer zag? Ik ben gewoon iemand die zich te veel aantrekt van de negatieve reacties. Dus kben heel bang dat alles wat hij zegt niet gemeent is en ik daar drek op un vliegveld sta en geen askim te zien (maarjah ben ook heel onzeker wat dat betreft dus ik laat me makkelijk dingen aan lullen). Hij zou me namelijk komen ophalen en dan zouden we samen een hotel gaan zoeken…

Maar als ik zie op dit forum wat sommige turkse jongens voor hun vriendin doen en wat ze zeggen. Dat heeft mijn askim allemaal nog nooit gezegt…

Via Wereldwijzer app

Mariska de ene relatie is de andere niet!!! Ik lees soms verhalen van askims die veeeel minder eigenwijs zijn dan die van mij! Of askims die niet zo extreem jaloers zijn! Dan denk ik soms ochhhhh had die van mij dat maar… Maar tsja dat isniet zo en je valt op hem om hem :slight_smile:
Ik zelf had een reis gedaan met vlucht bus en hotel en moet zeggen was toch wel vlak voor aankomst zenuwwachtig dat askim er niet zou zijn hoor!! Totdat ik zowat gewurgt werd voor het hotel :slight_smile:

Als je geen kans geeft om daarheen te gaan zal je nooit weten of hij het meent en hoeveel hij om je geeft! Dan kan je leuke facebook gesprekken blijven houden maar blijf je twijfels hebben! :wink:

Trouwens al die vooroordelen zijn BAH! Ik word er zo boos om! Ik krijg ze nogsteeds ookal heeft askim zich al wel bewezen… Ik vrees dat dat iets waar je aan moet wennen

Via Wereldwijzer app

Trouwens als je teveel negatieve berichten van buitenaf in je hoofd krijgt kom snel hier naar het forum!! Wij slaan het eruit :slight_smile:

Via Wereldwijzer app

@LBDS bedankt, klopt heb je ook gelijk in… Maarjah kwordt soms ook gek van me eigen onzekerheid… Wel mooi dat het voor jou zo goed is afgelopen. Hoop ook echt heel snel die kant op te gaan. Ik mis hem echt verschrikkelijk.

Idd kheb daar ook un hekel aan, hij maakt moslim van je, je moet een burka gaan dragen, jij bent nuet de enigste… Sommige mensen lijken ut je niet te gunnen ofzo…

Kzal het onthouden, zit er pas een dag op maar heb nog niet zoveel positieve dingen gehoord sinds ik mey hem samen ben dan vandaag :slight_smile:

Via Wereldwijzer app

Is je vriend moslims? Dan is het wel altijd verstand te praten over zijn kijk erop! :slight_smile:

Ik hoop dat jij snel die kant weer op gaat en van je onzekerheid af kan! :slight_smile:

Via Wereldwijzer app

Hij is idd wel gelovig, hij respecteerde het dat ik niet gelovig was en hij heeft me beloofd om nooit van mij te verlangen dat ik moslim wordt… Hij vondt het mijn eigen keus niet gelovig te zijn. Dus ik denk dat dat wel goed zit :slight_smile:

Dat hoop ik ook, liefst volgende maand maar moet even kijken of dat nog door kan gaan…

Via Wereldwijzer app

Heel goed dat jullie het erover gehad hebben! :slight_smile: dat was ook 1 van de eerste vragen die ik mijn askim stelde of die moslims was! Hij lachte me verder hard uit met een biertje in ze ene hand sigaret in ze andere en tattoos op ze lichaam! Blijkbaar drie dingen die erg verboden zijn haha! :slight_smile:

Ik hoop voor je dat het lukt volgende maand dat zou wel echt super zijn!!! (Hoe oud is je askims eigenlijk?)

Via Wereldwijzer app