ach ja…mijn familie is er natuurlijk niet echt blij mee…maar het is mijn leven…en ik moet doen waar ik van denk dat ik er gelukkig van wordt
ik ben ook 20…en mn vriend 22…
xx
ach ja…mijn familie is er natuurlijk niet echt blij mee…maar het is mijn leven…en ik moet doen waar ik van denk dat ik er gelukkig van wordt
ik ben ook 20…en mn vriend 22…
xx
Hoi Maartje,
Ik ben net terug van een trip naar Turkije, naar mijn lief. Ik heb daar 2 dagen met hem in een hotel doorgebracht, daarna 8 dagen bij zijn familie door gebracht. Zijn moeder spreekt alleen Kurdish en verstaat wel wat Turks (maar dat praat ik nog niet)
Ik heb daar heeeeeeeel erg veel familie ontmoet: zijn ooms, tantes, zus en haar man, neven, nichten en zijn oma. Iedereen kwam wel bij zijn moeder langs om kennis te maken of we moesten bij de familie langs.
En: echt waar: het was super!!! Iedereen was lief voor me, aardig en vriendelijk.
Bijna alles kon en mocht. Best moderne familie. Ik heb er een hele familie bij gekregen! Dus een positieve ervaring gehad!
Natuurlijk was ik erg zenuwachtig toen ik eenmaal wist dat ik bij zijn familie zou gaan logeren, zijn moeder de eerste keer ontmoeten was vreemd, maar het ging vanzelf wel beter! En ondanks dat niemand engels praat (in de hele familie alleen mijn vriend en zijn broertje) zijn er toch hele gesprekken geweest!
Veel plezier en ik hoop dat je een leuke ervaring hebt!
Ik heb laatst de ouders van mijn vriendje voor het eerst ontmoet; in een opwelling gaf ik de moeder gelijk een handkus, dat brak wel meteen de spanning. Ik ken ook een aantal Turkse standaardzinnetjes, wel handig om die paraat te hebben. Ik voelde me gelijk bij zijn ouders op m’n gemak, maar dit komt ook omdat mijn relatie met mijn vriendje serieus is en dat weten zijn ouders ook.
Mijn echte eerste ervaring met het ontmoeten van turkse ouders was toen ik nog een relatie had met m’n ex. De ontmoeting was heel bijzonder. Ik sprak nauwelijks Turks kon amper met ze praten maar ik werd met open armen ontvangen. Het hele dorp was volgens mij op de hoogte en zijn zus kwam speciaal met de taxi langs. Ik vond het toen wel een beetje eng, vroeg ook aan mijn toenmalige vriend of mijn zomerjurk niet te kort was haha (probeer dat probleem maar te omzeilen…) Met zijn vader heb ik toen een gesprek gevoerd met pen en papier zovan: wat is je beroep, waar woon je, wat vind je van turkije. Dat brak ook wel het ijs met name bij zijn vader. Voor de rest veel oogcontact hebben em met handen en voeten turks praten. Tis inderdaad heel spannend, maar ze vinden het vast geweldig dat ze je gaan ontmoeten. Waarschijnlijk wordt er voor het hele dorp gekookt en dan gaan ze kijken hoe jij dat opeet en oh wee als je stopt met eten haha! Don’t worry, geniet ervan!
Hallo Maartje,
Het is natuurlijk altijd spannend als je zijn ouders gaat leren kennen.
Je wil natuurlijk de perfecte schoondochter zijn , je krijgt ze er tenslotte gratis en voor niks bij :)…!
Het is belangrijk om jezelf te blijven. Wanneer je de taal niet spreekt kun je via hem communiceren voor zover dat mogelijk is. Spreek je de taal wel een beetje , twijfel dan niet en probeer met hen te praten. Al zul je misschien enkele dingen niet geheel behoren uitspreken ,ze hebben wel het idee dat je het probeert.
Zelf heb ik mijn schoonouders 3 jaar geleden voor de eerste keer gezien.
Je kunt je natuurlijk voorstellen dat deze ontmoeting niet vlekkeloos verlopen is. Hun zoon , die met een jongen thuis komt ipv van meisje.
Gelukkig is het een aantal maanden naar deze ontmoeting beter gegaan en kan ik nu gezellig iedere week op de koffie … Kan me natuurlijk goed voorstellen dat het voor hun ook wennen was/is.
Groet,
Dave
Hoi Dave!
Dat is weer eens wat anders dat NL meisje en Turk :). Leuk!
Ben je met een Nederlandse Turk of een Turkse Turk samen? Dat zal voor die ouders wel even slikken zijn geweest, denk ik. Mijn vriend’s familie is zeer modern, maar met homoseksualiteit nog altijd wat moeite. Maar wel fijn dat nu alles goed gaat. Wonen jullie ook samen?
Hi Ramo,
Ik woon al 3 jaar samen met een Turkse Turk :slywink:…!
Op het begin was het voor zijn ouders inderdaad niet makkelijk.
Maar ook ik zelf heb geen makkelijk tijd gehad.
Gelukkig wordt er in Turkije steeds meer positief gereageerd op homoseksualiteit. Wat mij ook erg opvalt als ze je eenmaal kennen hebben ze er absoluut geen moeite mee… Zolang je maar van ze afblijft…
Groetjes
Dave