haha isniet erg ik had die vragen ook allemaal toen mijn vriend in het leger ging.
In het begin belde me vriend me ongeveer om de 8 dagen aangezien ze met cardkredit moet bellen. Nu belt hij me om de 3/4 dagen wel even in avond. Het zijn korte gesprekjes want het is gewoon duur. verder komt hij om de twee weken in het weekend een dag op msn.
ik wil heel graag stage lopen in turkije zodat we 6 maanden samen zijn maar dat zal denk ik moeilijk gaan aangezien ik de taal niet beheers en ook een opleiding heb die je niet snel stuurt. onderwijsassistent moet ik na vinden. Ik zie hem in februari weer hij moet nu nog 173 dagen in het leger en dan is het klaar!!. Hoe oud is jou vriend eigelijk en waar gaat hij nu heen voor het leger?
fijn dat julie in ieder geval goed contat kunnen hebben! dat scheeld een hoop.
mijn vriend is 22 en hij moet naar karabuk ergens boven in turkije
teminste voor de eerste maand, waarschijnlijk mag hij in december er een week uit dus ik heb mijn vakantie vast aangevraagd. maar blijft moeilijk te plannen omdat alles zo onzeker is.
ja als je daar wil werken moet je goed de taal kunnen spreken, ik doe een curses maar valt alles behalve mee! wat zou je blij zijn als hij het leger uit is!
ja idd ben ik daar blij mee!! gata bij jou ook wel zijn. mijn vriend had idd ook dat weekje alleen omdat hij heel lang moest reizen waren dat maar 3dagen dus was ik neit gegaan ik was een maand voor hij in het leger ging geweest. dat was ook in december toen.Ik probeer ook turks te leren maar het is echt ingewikkeld
ja dat is het zeker! ik heb je toegevoegd als vriend als je het leuk vind, moet nu helaas naar me werk maar lijkt me leuk om nog eens met je te spreken! suk 6 met alles!
helaas… mijn vriend is ook vertrokken naar het leger wat een elende!!!
Komt goed;) het is mischien zwaar maar het zal allemaal goed komen en als je vragen hebt of je wilt dingen weten moet je het vragen…![]()
ja doe ik! heel erg bedankt!
en? hoe gaat het met de meiden waarvan hun vriend nu in het leger zit?
hey shemy, mijn vriend is van de week ook vertrokken en hij heeft al een aantal keer gebeld, gelukkig hebben we wel een beetje contact als is het maar 5 minuutjes.
Ik heb er ook geen gerust gevoel over maar hij komt er wel.
kan niet wachten tot dit moelijke jaar voorbij is
Jij hebt erg veel geluk gehad Shemy, mijn vriend zit op dit moment in Diyarbakir en dat is echt geen pretje. Geen vrije dagen, dus ook geen msn. Hij belt me gelukkig wel geregeld, maar dat zijn 5 minuten per keer, ik kan hem helaas niet bellen en een mobiel is al helemaal niet toegestaan. Ik wil hier alleen maar mee aangeven dat elke plaats anders is en je echt moet afwachten hoe vaak en hoe je contact kan hebben met je vriend. Mijn vriend zit nu 3 weken in Diyarbakir, hiervoor 2,5 maand training gehad in Isparta en dit zijn niet de makkelijkste plaatsen. Mijn vriend vindt het er vreselijk en om nou te zeggen dat het veilig is, nee. Ik hoop echt voor de andere meiden waarvan de vriend het leger in is gegaan, dat jullie het beter treffen. Positief blijven en dan komen we er wel!!!
@Stephanie fijn dat je vriend al een aantal keer contact heeft op kunnen nemen, het leger is een nare en lange periode. Alles is onzeker en dat is erg moeilijk. Zet 'm op meis!
ja mijn vriend zit er nu voor zijn eerste maand en hij kan me regelmatig bellen maar over een maand moet hij weer naar een ander leger station en maar af te wachten hoe het daar is.
heb hem vandaag even gesproken en het is echt verschrikkelijk daar.
vervelend dat je vriend op zn moeilijke plaats is en je moet maar genieten van elke 5 minuten dat je hem spreekt.hoelang moet hij nog?
Hij moet nog een jaar, dus ik heb nog aardig wat maandjes te gaan. We hopen dat hij zijn eerste verlof ergens in november kan opnemen. Het is erg zwaar nu, want een telefoontje is leuk, maar in 5 minuten kan je weinig vertellen, msn had zooo veel makkelijker kunnen zijn en dan had ik hem ook nog kunnen zien, dit zit er voor ons voorlopig dus niet meer in. Hij heeft ook geen vrije dagen, dus het gaat een hele lange en moeilijke weg worden. Maar we komen er doorheen, daar zijn we zeker van.
ja dat zijn zeker nog een aantal maanden, ik heb in december een week vrij en hij zet alles op alles om er dan een weekje uit te kunnen. ja msn zou geweldig zijn maar mijn vriend gaf ook al aan dat het er voorlopig niet inzit. ik begrijp dat het erg zwaar voor je is.
zou geweldig voor je zijn als je hem in november kan zien!
er komt een dag dat je dat stomme leger achter jullie kan laten en kunnen genieten samen!
Dat is ook waar ik naar uitkijk, zodra hij klaar is met het leger kan onze toekomst samen eindelijk gaan beginnen. Ook daar zitten natuurlijk haken en ogen aan, maar we gaan na het leger de mvv procedure starten om een toekomst in Nederland op te bouwen. Ik hoop voor jou dat je vriend een “goede” plaats krijgt, waarbij jullie veel contact kunnen hebben. Alles is afhankelijk van de plaats waar hij gelegerd gaat worden. Succes meis en er komt echt een einde aan dat stomme leger, al lijkt het soms een uitzichtloze put. Ik kijk al heel erg uit naar november, dus nu maar duimen dat het lukt!
Mijn vriend belt ook inderdaad regelmatig voor 5 minuten maar ik bel hem soms terug dn kunnen we een stuk langer bellen want ze hebben nu in het leger geen inkomen en bellen is heel erg duur. Hij komt altijd 1 keer in de twee weken op msn dit is dan een zaterdag of zondag. Maar wat ik wou zeggen ze meoten betalen voor een “vrije dag” zo een dag naar msn kost ze ook weer geld. stephanie het is wel fijn he dat je even met hem gepraat hebt ook al is het kort. Dit is ook fijn voor hem daar haalt hij mischien weer ze kracht uit. Dece het is inderdaad zwaar heb ook verhalen gehoord over die plaatsen. Wat voor taak heeft jou vriend???
ja ik duim voor je mee! zodra hij eruit is ga ik ook met de mvv aan de slag en hoop dat het allemaal gaat lukken mocht dat niet zo zijn dan pak ik me spullen en vertrek ik.
zodra we het leger achter ons kunnen laten en nog steeds samen zijn durf ik de toekomst met hem wel aan (nu ook al trouwens)
ja valerie ik ben ook erg blij dat hij me bijna dagelijks beld ook al is het kort, heb hem ook een keer terug gebeld maar hij beld nu via verschillende telefoons waar hij het nummer niet van weet dus terug bellen is moeilijk.
het kost inderdaad heel erg duur voor hun maar na een klein gesprekje voelen we ons beide weer even wat beter. wat fijn dat je vriend ook op msn kan komen dan kan je hem in ieder geval even zien.
@Valerie,het klopt inderdaad dat het bellen heel erg duur is, maar ik kan mijn vriend helaas niet terug bellen. Hij belt uit verschillende telefooncellen en op de meeste daarvan kan ik niet terug bellen. Hij belde me toevallig daarnet en toen kon het voor de eerste keer wel, maar het blijven nog steeds een paar minuten, langer is niet toegestaan. Mijn vriend heeft op dit moment nog steeds geen vaste taak en is nog steeds in de oefening, ondanks dat hij nu 3 maanden in het leger zit en ook al op zijn tweede plaats zit. Het vervelende is, dat ze hem waarschijnlijk weer gaan overplaatsen, naar een nog slechter gebied, dus voor ons is er op dit moment nog geen zekerheid. We hopen half september meer te weten, maar de vooruitzichten zijn niet positief.
oo okay dat is niet zo fijn inderdaad de onzekerheid. Ik hoop dat jullie snel wat meer weten dan;). Mijn vriend belde eerst heel vaak ook met verscihllende nummers inderdaad maar nu hij zit er 10 maanden en nu beld hij steeds wel met een vast nummer. Soms kan hij ook heel kort maar tegen het weekend aan hebben ze toch beetje weekend ook en dan kunnen ze langer bellen. Dece: je vriend ziet dan wel echt in een strenge plek he heeft hij het erg zwaar? of verteld hij niet zoveel?
ja ben ook beniewd waar je vriend zit dece!
waar zit jou vriend valerie? fijn dat je er al 10 maanden op het zitten.
wat doet je vriend zoal de hele dag in het leger?