kan iemand mij vertellen welke documenten je nodig hebt om te huwen in php
voor mij en haar
grt jc
kan iemand mij vertellen welke documenten je nodig hebt om te huwen in php
voor mij en haar
grt jc
@ Jeanc.: scroll effe naar boven, dan zie je wat jij moet hebben als papieren. Wat zij moet hebben kunnen je vinden op de website van onze ambassade in Manila…
inmiddels ben ik terug in belgie en getrouwd in de filippijnen,nu op naar de volgende ronde voor de visum:dag:
Proficiat !!! Het is dan toch gelukt op die periode.
De visa zal nu geen prob meer zijn denk ik …alles hangt nu af hoeveel tijd ze er in Brussel willen voor nemen.
Hey Bruno,
Alles ok ??
Visa al in orde ???
ik ga 25 maart voor 3 maand naar phil,dan gaan we de visum aanvragen,we zijn in januari getrouwd,want die papierenwinkel daar is niet te doen,en hoe gaat het met u,grtjs
wij hebben half februari te horen gekregen dat ze nog enkele papieren te kort kwamen… één van mij ( eigendomsakte huis ) en dan nog iets van de NSO en DFA ginder, voor de Red Ribbon.
Mijn paperassen zijn allemaal in Brussel en nu donderdag of vrijdag zal zij haar papier hebben. Dan is het weer wachten wat Brussel er van maakt.
Het is idd veel papierwerk voor een onnozel stempelke en sticker in paspoort.
Als ze haar visum heeft… ze moet ook een speciale sticker hebben voor de immigratie ginder hé… ni vergeten of ze kan niet mee met u.
Als ik je niet meer moest horen voor je vertrekt … arrangeert da ginder maar en je niet laten afblaffen op de ambassade ginder. Succes !!!
mercikes
ja ni simpel he,kzal een been meenemen hahaha,en welle moeten braaf zijn he
ik zal wel een verhaal op het forum zetten hoe alles verloopt,wanneer zoek jij terug te gaan,of wacht je af wanneer je poepke haar visum heeft:zon02:
ok heb je mijn e mail ontvangen
Spijtig dat ik dit hier nu pas lees.
Ik ben namelijk ook gehuwd met een Philippijnse. We hebben een age Gap zoals ze zeggen van 30 jaar.
we trouwden zo een 5 jaar geleden en wel op 13 Jan in de Filipijnen.
Iedereen lachte omdat men dacht die zoekt problemen hahahaha
Nu ik kan jullie de raad geven.
Waar ik eerst voor gezord heb was een goed sluitend huwelijks contract via een Notaris in Belgie. Zij kon dat natuurlijk niet tekenen gezien we nog niet getrouwd waren en zij nog steeds in de Philippines was.
Heel eenvoudig vraag de Notaris om dat in het engels te vertalen door een geregisteerde vertaler. Laat de Notaris dit alles dan doormailen naar de Belgishe ambasade in Manila. ( destijds was dat Consul Rixon )
Eenmaal je aankomt in de Philipijnen maak een afspraak met de consul, je kan dezelfde moment je singel status in orde brengen.
Alles verloopt vrij vlot .
Na het huwelijk moet je enkel de papieren in orde brengen voor fam hereniging en dat neemt wat tijd in beslag. Laat je niet klissen door fixers want in de ambasade weet men perfect hoelang het zal duren voor je bepaalde papieren hebt. Als de tijdsduur tussen bepaalde stempels niet correct is ben je voor min een jaar bezig want men denkt direct aan fraude.
Ik heb gewoon alles afgewacht op tijd en ik kan zeggen dat ze na korte tijd de trip kon aanvangen naar Belgie. 19 maart was de dag dat ze in Belgie aankwam. dus iets meer dan 3 maand na het huwelijk.
Dus leeftijds verschil etc is allemal larie denk ik. Zorg voor een goed huwelijkscontract zo bent U maar ook zij beschermd voor het geval er iets misloopt in het huwelijk en weten ze in de ambasade dat je niet over één nacht ijs gaat.
Je echtgenote moet natuurlijk een briefing over je fam. Krijgen en weten wat wie is. Best dat ze zelf haar lesje afhaspeld zodat de consul er geen speld tussen kan krijgen in het prive gesprek. Ze laat laat best blijkebn dat ze goed op de hoogte is van waar ze naartoe gaat en met wie ze gaat samenleven.
Nu hopelijk is het wat nuttig voor sommigen.
Groeten en succes aan deze die nog …
Heykes iedereen,
mijn toekomstige mag dus naar Belgie komen na ± 7 maand, maar moet nog ergens een " sticker " halen en " seminarie van één dag " volgen. Ze zou ook een speciale ’ fee ’ moeten betalen aan de immigratie … weet iemand hoe dat juist in elkaar zit ?? Thanks
Die seminari is voor CFO, stelt niks voor en ze krijgt na afloop dan een sticker in haar paspoort geplakt, zonder CFO sticker kom je het land niet uit.
Special fee ken ik niet, misschien bedoelen ze de traveltax die je moet betalen als je filippinse nationaliteit heb bij het verlaten van het land ?
Dat was lange tijd 1600 peso, weet niet hoeveel het nu momenteel is.
Korikong …het zal die tax wel zijn … bedankt alvast
mag ik eens iets vragen moet men mekaar 1 of 2 jaar kennen voor men aan de voorwaarden vodoet om in orde te zijn met het huwelijk
hallo allemaal
graag wil ik via deze weg advies vragen ik kom er niet uit
ik heb een pf vriendien leren kennen via internet en haar voor de eerste keer een bezoek gebracht van 21 dagen
het klikte daar zo goed en we zijn echt verliefd geworden op elkaar
maar er is een flink probleem ze heeft 4 kinderen en geen anulatie
van haar ex weet iemand hoe we dat kunnen regelen we willen graag trouwen
hoiiiiiii
weet jij al een atwoord op jou vraag ik wil hert namelijk ook graag weten
groetjes jan
@Olmpolmp: dat is idd een dik probleem… zou wel eens veel geld kunnen kosten en lang duren. Mijn asawa heeft ook 4 kinderen al zijn dat niet echt kinderen meer ( 21-20-19 en 13) en daar hebben ze geen probleem van gemaakt omdat zij bij hun papa bleven.
Opletten als je haar daarmee wil helpen … zie dat je zeker bent van uw zaak aangaande die anulatie…
@Conings2000: als je de info leest op de site vd ambassade is het dubbelzinning uitgelegd… je mag de aanvraag doen het jaar volgend op de 3 ontmoetingen etc etc …het blijft dus eigenlijk 2 jaar al staat het er letterlijk zo niet in.
echt heel bedankt voor je reactie so snel
maar ik weet niet hoe hoe ik haar seperate moet aan pakken en zij ook niet
echt een probleem
ik weet dat het tijd kost en geld maar maakt niet uit
we zijn echt gek op elkaar er moet toch een weg zijn
maar eersty moet ze officieel scheiden van haar ex en we weten niet hoe
hoop dat jij wat weet
groetjes jan
@Olmpolp: heb hier aan mijn asawa gevraagd en dit is haar antwoord: uw lady moet een advokaat raadplegen en een anulatie indienen via hem. Dit gaat dus naar het gerecht daar en haar ex zal daar een copie van krijgen. Indien hij pesos genoeg heeft en hij wil geen anulatie, dan zal hij een tegenadvokaat zetten en dan kost het voor hem ook een smak geld, hetgeen ze door den band niet hebben.
Hoogstwaarschijnlijk gaat haar ex niet reageren en dan zijn er niet zoveel problemen meer, alleen… het neemt tijd in beslag. Het beste is ook dat haar ex NIET weet dat ze met een ’ forreinger ’ kennis heeft want dan kan hij onderlinge akkoorden voorstellen omdat hij money ruikt…
Ik weet niet waar uw lady is ginder maar als ze in de buurt van Manila leeft, kan ik u wel een advokaat zeggen die niet echt op het geld uit is. Uw lady moet natuurlijk ook niet gaan zeggen dat ze geld genoeg heeft hé…