Hi Karin, kijk eens hiero:
Op www kan je diverse kaarten zoeken.
In Indonesia bij Gramedia en andere boekwinkels .
Bij mij thuis , op de boeken plank.
Karin , heb je mijn PM al ontvangen over Sumatra reis ?
Van lombok heb ik niet.
Bukittinggi schrijf men met 2 T.
Is waarschijnlijk afkomstig uit de 2 woorden Bukit (Heuvel / bergen) en Tinggi (Hoog ).
Bukittinggi ligt tussen de heuvel(s) of bergen.
Als je diverse site of Indonesische artikelen leest , zie je ook vaak dat men 2 namen gebruiken van Bukittinggi , namelijk Bukit Tinggi en Bukittinggi.
Een andere voorbeeld :
In Indonesia hebben namen vaak een bepaalde betekenis , of afgeleid van een fenomeen.
De beroemde Bukit Barisan , is eigenlijk aaneen gesloten heuvels of bergen , of een rij van heuvels / bergen.
Jaak77 :
Bij de posting van 21-03-09, 08:53 met 2 kaarten :
De bovenste kaart is duidelijk een oude kaart .
Daar schrijf men nog steeds met de oude spelling.
De onderste kaart is iets nieuwer , is te zien aan de nieuwe spelling.
Er is er echter maar eentje goed :biggrin: en gebruikt men er een tegelijk, als het in de macht van de schrijver ligt, de goede natuurlijk.
surya atmadja ik heb je pm ontvangen. bedankt voor je berichtje, ben je route aan het bekijken en ov aan het bekijken.
ben nu aan het kijken naar java en bali.
hoe lang zouden jullie uittrekken voor
sumatra
java
bali
zouden jullie hier iets van kunnen zeggen ? hoelang per eiland ?
boomaap dank je wel. handige site. soms heb je kaartjes en dan heb je echt geen idee hoe de plaatsen nou liggen maar hier kan ik wel iets mee.
Ach zo. Ik dacht altijd die bergen genoemd waren naar de Barisan van Senthot, die daar immers strijd leverden in de Perang Padri.
Ik wil niet als een anggota Barisan Sakit Hati overkomen, maar ik ben eigenlijk nog steeds benieuwd naar die hoofddoek… (zie post #2 in de thread over koloniaal Padang).
Ik heb een routekaart van Sumatra en ook van Java gekregen van een internetvriend.
Kompleet met de afstanden , de route is dezelfde zolas ik beschreven heb in de topic : Sumatra reisadvies 2009.
Je kan het gewoon volgen.
De vraag is of je alleen de “Midden Route” wil nemen Medan - Padang(al dan niet via Sibolga) of je de Oostelijke Route (langs de kust )wil nemen.
Ook of je Bengkulu in je reisplan wil meenemen.
De meeste westerse (in ieder geval de Nederlandse) toeristen nemen vaak de geijkte Midden Route (dat heb ik ook gedaan).
De Midden Route heb ik binnen ongeveer 10 dagen gedaan .
Is eigenlijk te kort .
Heb alleen de nabije omgeving van Padang ,de omgeving van Bukittinggi , zoals Batu Sangkar genomen . Een bliksem bezoek a’la Japanse toerist , fototje hier en dsaar bij de 2 beroemde meren , de Singkarak en Maninjau .Heb zelf de beroemde Kelok 44 niet gedaan.
Ondanks dat de afsanden in kilometers niet groot zijn , heb je toch uren nodig om die paar kilometers af te leggen .Daarom is het huren van een auto met chauffeur praktischer.
Eigenlijk heb je nog een paar meren waarvan men zegt dat het mooi zijn .
Als je dat wil bekijken , moet je bij de uitvalbasis Padang, Bukittinggi , Padang Sidempuan (tussenstop van toeristen) 1 of 2 extra dagen erbij plakken.
Van uit Padang kan je bijvoorbeeld de provincie Bengkulu bekijken .
Ik schat dat je Medan-Bohorok-Toba(Samosir) , de Midden Route naar Padang , Pakan Baru , Palembang en dan naar beneden Bandar Lampung binnen ongeveer 2,5 - 3 weken rustig kan bekijken .Als je met huurauto gaat zal het mss sneller gaan.
Is goed ,no problemos even je posting erbij halen .
Jaak77 :
- waren er van die worstvormige kussens beschikbaar? hield de masseusse heur hoofddoek op? *
Sorry dat ik je niet beantwoord heb.
Ben even afgeleid .
Voor reactie zie de topic .
Vervolg :
De treinreis die ik genomen heb is de Sibiniuang 2 .
Jadwal reguler mulai 1 Januari 2009
- Sibinuang 1
Berangkat dari Padang 06.00 WIB, tiba di Pariaman, 08.15 WIB
Berangkat dari Pariaman 08.35 WIB, tiba di Padang, 10.52 WIB
2. Sibiniuang 2
Berangkat dari Padang 11.10 WIB, tiba di Pariaman, 13.25 WIB
Berangkat dari Pariaman 16.10 WIB, tiba di Padang, 18.25 WIB
Keterangan tambahan:
Berhenti di setiap stasiun
Tarif Rp2.500/sekali jalan
Rp 2500 rupiah enkele reis.
Voor een treinreis van bijna iets meer dan 2 uren , nog niet eens 17 euro cents.
Oplettende lezer zal ook zien dat ik in mijn verhaal verkeerde vertrektijden heb verteld.
Om een beetje de sfeer te kunnen proeven geef ik hier een Índonesische multiplysite .
Mijn foto’s zijn niet goed genoeg om hier te plaatsen.
Wel zal ik de foto’s van de Pariamaanse dames waarmee ik reisde en meer dan 1 uur sta te kletsen t.z.t plaatsen.
Ik heb nl toestemming gekregen dat ik op internet mag plaatsen.
Ik moet wel zeggen dat de treinwagon waarin we reizen een oudere type is .
Jullie kunnen ook zien dat ik een reactie heb geplaats in dezelfde site.
reply
omsid wrote on Jan 16, edited on Jan 16
Dat is de foto van de Pariamaanse dames .
Terug van een dagje uit van Padang.
In de bijna lege trein coupe zitten ongeveer 7 dames , waarvan 1 tje de Kereta Api mevrouw met haar pas afgestudeerde dochter.
De anderen zijn gewone Moslima’s vrouwen die gezien hun leeftijden al een paar cucu’s (kleinkinderen ) hebben.
De kursi males is van die Kereta Api mevrouw.
Zo Sur,
Zijn dat nou de “jonge dames” ik leg me helemaal te bescheuren hiero. Ik zal me maar niet gaan afvragen wat er allemaal achter die lappen hangt.![]()
Overigens de beste foto ooit van SA, want scherp en helder, misschien gaat ie weer een beetje vooruit, het was de laatste weken heel erg met 'm.
![]()
Wilt u dat communiceren met alleen wat leestekens of een smiley achterwege laten, dat geeft de indruk alsof we met een doofstomme te maken hebben :lol:. U heeft die afzichtelijke gewoonte zeker van dat Indahnesiaforum overgenomen?
Beste vrienden,
Ik heb nog verschillende foto’ s en anekdotes in mijn verhaaltje over de treinreis Padang Pariaman.
Jammer dat ik elke keer afgeleid wordt in allerlei futuliteiten .
Bij deze beschouw ik mijn verhaal als gesloten.
Ik hoop dat ik in de volgende deel , Reis van Pariaman naar Bukittinggi niet meer laat verleiden in allerlei zijwegen.
Mijn dank dat jullie heb willen lezen.
Geen dank ![]()
Ik vermoed overigens dat het door weinigen is gelezen, laten we hopen dat u uw lesje heeft geleerd en dat het volgende deeltje een doorslaand succes wordt. Als het verhaal af is niet meteen plaatsen maar corrigeren en vooral het in een leesbaar formaat brengen, anders wordt het weer niets.
De foto bij dat artikeltje was weer op zijn typisch Indonesich onbeschoft dramatisch, die vreselijke sensatiezucht toch…journalisten in de operatiekamer
http://www.padang-today.com/foto/berita/tabrakan%20dgn%20kereta%20api%20di%20kalumpang%20(23).jpg