Treinreis Padang-Pariaman Jan 2009

dat kan ik niet lezen. wat staat er in ?

Meisje van 18 liep, naar lokale gewoonte, over de treinrails met een vriend, trein kwam eraan, haar vriend kon wegspringen, maar zij werd gegrepen. Resultaat zie foto.

Ik had deze al gezien, voor mij van grote sentimentele waarde. Ik ben in juni 1980 met de trein, die werd getrokken door een met hout gestookte stoomlocomotief, van Lubuk Linggau via Perabumulih. daar overstappen op de trein ook al stoom die van Palembang kwam, naar Bandar Lampung gereisd. Daar scheepte ik in de haven in op een oud KPM schip naar Merak. Vol, niet te geloven, mijn plek was een krant ergens op het dek. De overtocht was ´s nachts met uitzichten op de Anak Krakatau.

Kan je hier verder vertellen over de bewuste reiservaringen in Lubuk Lingau ?
Ik denk dat het een mooie verhaal zal zijn , vooral omdat het een grote sentimentele waarde heeft voor jou.En je kan zo mooi vertellen. Eerlijk is eerlijk.

Een vraagje , heb je toen ene Menir Londoh ontmoet ?
Of ken je hem toen nog niet ?
Hij reisde ook in 1980 in Lubuk Lingau en omgeving.

Hier heeft hij zijn ervaringen verteld .
Toen ik in 1980 in Lubuk Linggau een treinkaartje wilde kopen heb ik nog een militair gezien die met een rotan het zooitje in de rij roste en dat ging verre van zachtzinnig, een scène van de veemarkt.

Ik vraag me af of hoe de situatie nu is.
Of de treinen beter zijn geworden.
Als we de treinkaart van Sumatra ziet , zie je ook dat in het Noorden van Sumatra dat er verschillende treintrajecten nog aanwezig is .

Een beetje moeilijk om te vertellen, want al zo lang geleden. In Amsterdam heb ik van deze reis een dagboek liggen en ook dia’s. Moet ik eens iets mee doen. Er zitten ook foto’s bij van Lovina Beach in 1980, toen er nog maar 3 hotels stonden, heeft ook eens zo een Balilover naar gevraagd. Of ik Londoh toen heb ontmoet moet ik ook nog even nakijken. Ik ben een groot liefhebber van geschiedenis, maar mijn eigen verleden vergeet ik altijd. :slight_smile:

Of de treinen beter zijn geworden, sommige wel, maar veel rijtuigen op Java dateren uit de 60’er jaren, die zijn in Roemenië vervaardigd. De locomotieven zijn beter geworden, die komen uit de USA. Ook veel 2e hands Japans, zoals het treintje waar u in zat, lijkt me ook 60’er jaren, want het zelfde model als tussen Solo en Semarang rijdt (KA Pandanwangi) Er rijdt een nieuwe de KA Banyubiru, dat is een product van Inka te Madiun.

Soms heb je ook een reden om bepaalde delen weg te stoppen.
Dat doe ik en vele anderen ook weleens als het niet leuk geweest was.
Ik heb gevraagd omdat jullie “vrienden” zijn , en ook mss samen hebben gereisd .
In zijn en jou verhalen lees ik vaak overeenkomsten , vandaar mijn “nieuwsgierigheid” .

Wat een verhaal zeg. En wat lijdt die SA hier een ‘gezichtverlies’…
Ik ga dit eens even linken op Indahnesia want hier moeten echt meer mensen van kunnen genieten.

Grappig , een nieuwe lid die ook toevallig lid is bij Indahnesia heeft dit verhaal gelinkt in Indahnesia.
Nou nu zal het storm lopen , mensen kunnen ook in deze reis forum over Indonesia lezen hoe “gezellig” hier kan gaan.
Waar sommige leden de vrijheid hebben genomen om off topic te gaan en veel persoonlijke fantasieen kunnen plaatsen.
Het wwerd zelf geschreven dat het puur entertaimnt is .
Hoop maar niet dat een reis forum waar leden elkaar kan informeren over reizen naar Indonesia gedegradeerd gaat worden tot een entertaiment forum.

Met een clown als SAWA die als hobby “main cewe” heeft is dit gevaar natuuurlijk zeer aanwezig. Ik zie het meer als degeneratie dan als degradatie, ik bedoel de Indonesier die te lang in het westen heeft verkeerd en sudah lupa asal, iemand die zich overgegeven heeft aan decadentie.

De ouwe bekenden van de andere forum kunnen ook lezen wie Meneer Boomaap is .

Zeker als men zijn schrijf en taalgebruikt goed nalezen.

Dat veranderd niets aan het enge karakter van die SAWA, dat voor een ieder op dit forum gratis en voor niets wordt tentoongesteld. Lees en vergeet :smiley:

LEUK !!!

Dit heeft Ouwe Bekende bij elkaar geflanst om mij in Indahnesia zwart te maken , precies wat een andere figuur heeft gedaan in een andere Reis Forum.
Het is hem tenslotte niet gelukt om mij af te branden , ik schrijf nog steeds O.H

verhalen en geeft tips aan andere reizigers .

PS ,
kan je niet even wachten totdat ik de originele verhaal hebt geplaats , in een aparte topic ?
Dan kan je de nodige vragen of opmerkingen geven , uiteraard geen wilde fantasieen en of verzonnen verhalen .

SAWA zit te wachten tot Mami komt om zijn met stront gevulde luier te verwisselen. :d :d EN STINKEN DAT KRENG…

Wat werd ie opeens zenuwachtig gisteren en dat terwijl ik hem alleen maar wat meer lezers gunde…:smiley:
Jammer dat ik de reacties van andere forumleden op Indahnesia niet meer heb kunnen lezen want het hele topic is ineens zomaar ‘verdwenen’.
Heb nog wel een paar pm’s ontvangen: ”men had dit nooit achter die Sidia gezocht…”

Tya , dat een Reis Forum waar (toekomstige) reizigers informatie vragen , geven en krijgen en hun persoonlijke reiservaringen met elkaar delen tot een entertainment site wortd veranderd.
Waar leden door een paar leden afgeserveerd kunnen worden.