Beste profiel werkstuk ,
het is jammer dat je voor de lezers geen e-mail adres hebt gegeven .
Dan kunnen ze hun antwoorden geven .
Goed , ik wil wel mijn antwoorden geven.
Naam: Surya Atmadja
Datum: 06-12-2008
- Hoe vaak bent u op vakantie geweest naar Indonesië?
- Wanneer was dat voor het laatst?
2007
- Welk(e) eiland(en) heeft u toen bezocht?
*Java -Bali .Als ik geluk heb , ga ik in 2009 naar Noord Sumatra en West Sumatra. *
- Wat voor een vakantie heeft u toen gehouden? (strand, cultuur, vooral dingen bezocht, beide gecombineerd, werkvakantie etc.)
- Familie / vriendenbezoek, cultuur , natuur , klein rondreisje
*De volgende vragen gaan over de invloed van het toerisme op Indonesië. Denk bij uw antwoord o.a. aan de infrastructuur, cultuur, bevolking, opbrengsten/kosten, natuur, bevolking, economie etc. Geef alstublieft een duidelijke beredenering bij uw antwoord.
- Denkt u wel eens na over wat het toerisme zou betekenen voor Indonesië?
Kan veranderingen geven , mits in goede balans kan het vooruitgang betekenen.
- Meer inkomen , meer vrijheid - democratie door contacten met andersdenkende toeristen , vooral de jongere goed opgeleide toeristen.*
-
*6. Wat denkt u dat de negatieve gevolgen zullen zijn van het opkomende toerisme naar de ontwikkelde gebieden van Indonesië? (denk aan Java, Bali)
Dat de cultuur bedreigt kan worden , en de plaatselijke bevolking gecorrumpeerd kan zijn .
De laatste zie je het duidelijk in Bali.
*
*7. Wat denkt u dat de positieve gevolgen zullen zijn van het opkomende toerisme naar de ontwikkelde gebieden van Indonesië? (denk aan Java, Bali)
*Zie antwoord vraag 5 *
*
*8. Wat denkt u dat de negatieve gevolgen zullen zijn van het opkomende toerisme naar de onderontwikkelde gebieden van Indonesië? (denk aan Papua, Borneo)
Negatieve invloeden mbt de cultuur , gecorrumpeerd te zijn .
- Wat denkt u dat de positieve gevolgen zullen zijn van het opkomende toerisme naar de onderontwikkelde gebieden van Indonesië? (denk aan Papua, Borneo).
Het openbreken van de geisoleerdheid van de eilanden .
*Meer inkomen , investering , sociale en economische verbeteringen , welvaart voor de regio.
*10. Als u de vragen en antwoorden van vraag 5 t/m 9 bekijkt, denkt u dan dat de opkomst van het toerisme vooral positief of negatief zal zijn voor Indonesië? (splits eventueel de ontwikkelde en de onderontwikkelde gebieden) En heeft u hier wel eens bewust bij stilgestaan?
*Voor de ontwikkelde en minder ontwikkelde ei;anden kan het positief uitpakken mits men de **balans *in de gaten houdt , en niet gecorrumpeerd wordt.
Zie de invloed van de Australiers in Bali .
En zeker als men alleen maar voor sex(prostitutie) , spanning en sensatie komen .
*En het meenemen van drugs naar Indonesia. *
*Ondanks dat het aantal nog niet spectaculair te noemen (nog niet eens 7 miljoen) in vergelijking met *
Malaysia (bina 3x) zit de toerisme toch goed in de lift.
Dat heb ik gezien in de afgelopen 30 jaar , na mijn eerste bezoek naar Bali (1979) .
De soorten hotels , van de losmen (logement) type van ongeveer tot Rp 100.000 (ong 7,5 euro per nacht per kamer) tot de super 5 sterren hotels waar je voor standaardkamers een paar honderd euro betaald .Ook het soort restaurants , vanaf de eenvoudige stalletjes waar men voor Rp 5000 (Euro 0.30) een eenvoudig maaltijdtje kan krijgen of een hamburger van 100 euro omdat de vlees uit japan komt .
Ook heeft Indonesia veel nog niet bekende toeristische plekken , op Sumatra , Kalimantan , Sulawesi , en het schijnt dat de Molukken ook mooi is .
Alleen heeft men het geld nog niet . Beetje bij beetje komen veel Nederlanders die ook toevallig met een binding met Indonesia zoals Indische Nederlanders , mensen die een indonesische partners hebben hun ogen laten vallen op de aanwezige potentie.
Men ziet ook diverse guesthouses van buitenlanders.
Dus er zit wel muziek in de Indonesische toerisme , zeker buiten Java en Bali.
Voorlopig is de groei niet echt spectaculair , zelfs Nederland heeft 11.000.000 toeristen gehad in 2007.
Al de nieuwe investeringen in diverse hotels , resorts buiten Java is gewoon aan de gang.
*Dat kan je ook zien in diverse site’s van de grote steden . *
*Er zijn duizenden en duizenden nieuwe resorts , toeristische atracties erbij gekomen. *
http://www.wereldwijzer.nl/images/statusicon/user_offline.gif
http://www.wereldwijzer.nl/images/buttons/ww3/report.gif